Sony MDS-JE500 eject systeem "ratelt" zonder md erin

Deze md speler functioneert verder prima, zolang er maar een minidisc is geladen. Zo gauw er niets in zit gaat het mis. Het laadsysteem gaat dan tekeer. Regelmatig op de ejecttoets drukken wil weleens helpen, maar dan hoef je maar een tik op het toestel te geven of het begint weer. Ook als je de stroom erop zet wil hij de md die erin zit soms eruit gooien en dan begint het geratel ook. Als ik de minidisc er dan in doet is hij weer klaar voor gebruik.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Alvast dank voor reacties.

lijkt erop dat de sensor die ziet dat er een md in het apparaat zit af en toe blijft hangen. dit kan een optische sensor zijn maar een schakelaartje net als een cassettedeck heeft lijkt me waarschijnlijker..

Het is een mechanisch schakelaartje SMD uitvoering, is vuil en geeft signaal door om te laden.

Even goed bekeken, maar er is geen smd schakelaar te zien.

[Bericht gewijzigd door mebora op (40%)]

Een bekend probleem bij deze spelers.
Niet te lang door laten ratelen, want dan draaien er 1 of meerdere tandwielen in de soep.

Die SMD schakelaars zitten er wel degelijk in, maar je kunt ze niet van boven zien.
Ze zitten op een klein printje, onder het mechanisme.

Hier heb je een youtube filmpje van hetzelfde loopwerk:

http://www.youtube.com/watch?v=f7hi1chtizQ

Kijk alle schakelaartjes op dat printje gelijk na.
Dit is slechts 1 van de vele klachten die door deze schakelaartjes kunnen ontstaan.

Let bij het terugzetten van dat printje trouwens goed op dat die schakelaartjes niet afbreken, ze zijn ERG kwetsbaar.

Mocht je al schade hebben aan een tandwiel, dan het ik er ergens misschien nog wel een "zwerven" ;)

[Bericht gewijzigd door bjokal op (10%)]

Tandwieltjes zijn nog heel, maar poehhh..dat ziet er behoorlijk kwetsbaar uit om te demonteren, ben het ff rustig aan het bekijken..
helemaal links voor aan zit een heel klein lipje, dat lijkt de boosdoener, maar hoe schoon te maken?
Lipje ff heen en weer gehaald en hij lijkt het nu ff goed te doen, dus dat is 'm volgens mij.

[Bericht gewijzigd door mebora op (17%)]

Het is mij gelukt om hem open te "klikken" en schoon te maken en weer inelkaar te zetten.

Niks laten schieten, maar het is wel iets wat ik vaker doe dus heb er ervaring mee. Nieuwe bestellen en solderen is makkelijker, dat was mijn back-up maar het was gelukt en speelt nog steeds al jaren prima.

Heb 'm ff wat getest en hij blijft tot nu toe goed. Misschien wat vuil tussen gezeten. Ik heb 'm weer ff in elkaar gezet en kijk het even aan. In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe.