Ik werk bij een van de grotere vrijwilligers branche van Nederland: "De Wereld Winkels". En de lokale winkel heeft een te klein budget waardoor er niet veel uit tegeven is aan automatisering. (lang voor verhaal )
Nou is mij gevraagd of ik iets in elkaar wou flansen om bij te houden wat er in het magazijn staat. Nu had ik een idee om een Hand Terminal te maken die het volgende bevat: Een PIC, een EEPROM, een LCD schermpie en een klein toetsen bord (numeriek).
Mar hoe ik dit zou moeten maken ??Ik ben soms wel bezig met kleine schakelingen te "verzinnen" maar dit is voor mij te gevorderd Kan iemand mij helpen vie CO forum of MSN (beide)??? Want ik zou dit graag willen doen. Het moet voornamenlijk een schakeling voor de LPT: poort worden.
Ik weet nu via via hoe ik een PIC progger kan maken, en ik weet hoe ik de data van een key-board kan inladen via de LPT: poort. Maar hoe ik het ingevoerde tijdelijk kan bewaren (EEPROM) of flash geheugen en dit kan laten communiceren met de PIC en dit alles naar de LPT terug.
Bastiaan als je het niet al te druk hebt zou ik graag jouw hulp hierbij willen. Het is niet verplicht maar aan gezien jij het meest van PICs weet.
Iedereen alvast bedankt voor jullie informatie.