Beste lezers,
Allereerst iedereen de beste wensen voor 2014.
Ik ben al een poosje uit de elektronicawereld maar ben eigenlijk op zoek naar een schema om de dvd player voor de kinderen in de auto te voorzien van een USB aansluiting. Ik heb ooit eens ergens hierover iets gevonden maar kan dit niet meer terug vinden. Wie o wie kan mij helpen om dit weer te vinden. Ik weet het niet meer zeker maar was volgens mij niet op dit geweldige forum.
Alle tips en eventuele linkjes zijn welkom.
Groeten Roland
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Scheef_schaap
't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)
Bedoel je een schema om een harde schijf of andere media-drager aan je DVD speler te koppelen om zo video af te spelen? Dat zal moeilijk gaan denk ik 
Maar bedoel je gewoon een USB-voeding, om een telefoon of andere apparatuur op te laden kan dit helpen:
Maar ik weet niet of je het zo simpel wilt 
Anders moeten we weten welke ingangen je DVD speler zoal heeft, en dan een media-speler bouwen met dergelijke uitgangen (en USB ingang). Of via een Raspberry Pi. Die heeft alles aan boord wat je dan zou willen.
Gadget_inc en Scheef_schaap:
Ik ben van plan om dan inderdaad usb stick of HDD aan te sluiten en dan films op die manier af te spelen.
Ik hoop mdat dat mogelijk is want alle gekochte dvd´s beschadigen behoorlijk in die spelers vind ik. en doen het verder nog goed dus zonde om weg te doen of nieuwe te kopen.
Scheef_schaap bedankt voor het schema, ook hier kan ik wel wat mee, al is dat voor iets anders Thanks.
[Bericht gewijzigd door Rojo op (14%)]
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Scheef_schaap
't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)
+1
"zelf bouwen" is voor gevorderden, simpelweg een paar componentjes erbij plaatsen en een USB-poort zal het hem niet doen. Je hebt een USB-controller, media-converter, .. nodig.
Raspberry Pi (een kleine linux computer) aansluiten op je composiet-video / HDMI ingang kan wel werken.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
TS, bedoel je zo'n Android "stick"? Zo ja, de video komt via een HDMI aansluiting naar buiten. Dat moet je scherm wel hebben en dat verwacht ik niet.
Een gewoon USB stickie aansluiten gaat dus echt niet zomaar. Misschien is een kleine media player een optie. Maar ja, een thuiscopie maken lijkt me in dit geval simpeler.
Beste
Gadget_inc, Scheef_schaap en flipflop.
Allen bedankt voor jullie info en excuses voor de late reactie.
ik wilde het gewoon via een normale usb stick doen of externe hdd. Maar nu ik dit zo lees dan weet ik genoeg en ga ik gewoon maar weer branden of andere schermpjes kopen met USB aansluiting er in.
Heren nogmaals bedankt voor alle info.
Als je ergens een goedkope media-player koopt met composite video, zoals een AC-ryan, WD-player of mede8er is het niet bijzonder moeilijk. De player voeden met 12V en aansluiten op de schempjes.