beste mensen van co,

ik ben van plan om een mengpaneel te maken, een simpel ontwerp, natuurlijk, alleen het probleem in dit probleem is dat ik per kanaal hoog,mid, en low wil kunnen bij werken per knaal, alleen bij dit ontwerp is dat op het eind, dus nu dacht ik, als je signaal in 2 weg halt, maak je er 1 kanaal van, dan lijkt mij dat dat is opgelost,

kan dit?

en dan het volgende, ik wil ook nog op het eind de master kunnen bedienen, dus alle signalen bij elkaar harder kunnen zetten, en ook links en rechts harder, waar moet ik die in het schema zetten?

en per kanaal wil ik ook eigenlijk een gain hebben, moet ik dan voor het signaal er in gat per kanaal 1 wat versterker inbouwen?

en er moet ook een hoofdtelefoon versterker op om daarmee te kunnen luisteren, moet ik dan het signaal na de master splitsen in eentje naar hoofdtelefoon en eentje naar de uitgang?

gr bramlive

tenzij je wilt bouwen om ervan te leren moet je dit niet willen bouwen:

http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kanaals-mixer/behringer-xenyx-802-pa-e…

onder de 60 euro heb je al iets moois.

daarvoor koop je los niets eens de knoppen, behuizing en connectoren

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op (14%)]

zou het kunnen dat je het schemaatje bent vergeten te uploaden?
Verder heeft er ooit en de elektuur eens een mengpaneeltje gestaan, modulair met voor elk kanaal ene bass/trebble regeling. Dat zijn wel geen drie kanalen om te regelen, maar naargelang het schema is dat misschien gemakkelijk aan te passen. Ik zal eens zoeken.

Op 11 februari 2014 16:31:09 schreef bramlive:
beste mensen van co,

.....alleen het probleem in dit probleem is dat ik per kanaal hoog,mid, en low wil kunnen bij werken per knaal, alleen bij dit ontwerp is dat op het eind, dus nu dacht ik, als je signaal in 2 weg halt,........

gr bramlive

Nog los van het feit dat ik hier niet veel van begrijp; koop je voor drie tientjes op MP een tweedehands 6 of 8 kanaals mixertje met alles wat jij wenst en nog meer.

Als je per se zelfbouw wilt, zul je iets duidelijker moeten maken wat je basisschema is.

ik zag net dat ik idd het schema vergeten was :(
mijn excuus :D

dit is het schema in screenshot, omdat ie in een pdf staat,
http://www.hobbyprojecten.nl/projecten_pdf/mengpaneel.pdf
dat is de link waar die opstaat,

[Bericht gewijzigd door bramlive op (12%)]

klopt ook wwant die moet ik nog verkleinen qua pixels anders mag ie er niet op :(

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (43%)]

Ik neem aan de je hebt gezien dat dit een monoschakeling is en dat je deze dus twee maal zal moeten bouwen voor jouw idee.
Als je ergens een passieve low/mid/high regeling vind, dan kan je het geheel tussen C3 en R11 daar mee vervangen.
Ik heb ondertussen het schemaatje van elektuur ingescant (hoe zit het met auteursrechten mods?) (Edit: Het wordt dus een mailtje als ik je emeeuwadres te pakken krijg.)
Deze heeft een gain, balans, laag, midden en hoog regeling. A1 en A1' zijn de sommeerversterkers, daar kan je al je ingangen aan hangen met een weerstandje van 22kΩ.
Als voeding heb je ±15V nodig.

volgens mij is mijn mailadres veborgen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (91%)]

Tip: gebruik bv. 'at' ipv @ en 'dot' ipv . Bots vinden emailadressen namelijk erg leuk. Zal dadelijk een mailtje sturen.

Zet je emailadres spamvrij openbaar in je profiel!

@bramlive: Niet alles quoten aub!

Op 12 februari 2014 14:15:52 schreef Shock6805:
Ik heb ondertussen het schemaatje van elektuur ingescant (hoe zit het met auteursrechten mods?)

Een schema valt onder het citaatrecht, en mag dus gepost worden.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (61%)]

@Henry's:
Het hele artikel niet dus. Natuurlijk dacht ik slim te zijn en het hele gegeven in te scannen. (extra achtergrond etc...)