3-36V Dual 15A H-Bridge DC Motor Driver 30A
http://www.ebay.com/itm/3-36V-Dual-15A-H-Bridge-DC-Motor-Driver-30A-fo…
Hallo,hoe sluit ik deze bovengenoemde motor driver aan op mijn radiografische ontvanger met servo uigangen?
In de omschrijving staat dit:
Control signal:
The motor is transferred: DIR = 1 PWM = PWM
Motor Reverse: DIR = 0 PWM = PWM
Parking brake: DIR = X PWM = 0
Enig idee wat dit betekent?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Mischien moet ik het anders formuleren.
Hoe kan ik met 2 servo pwm signalen deze motor driver voor twee motoren aansturen?
Ik begrijp niet wat er wordt bedoelt met de aansluiting:
PWM2
DIR2
PWM1
DIR1
De 2 servo signalen moeten geconverteerd naar PWM1, DIR1 , PWM2 en DIR2 signalen.
Dat kan je doen door een arduino tussen de ontvanger en de H-brug print te plaatsen en de juiste software te schrijven voor in de Arduino.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Kan niet, je hebt nog een zgn. DIR signaal nodig om de motor vooruit, achteruit te laten draaien of te stoppen.
http://www.schmalzhaus.com/EasyDriver/Examples/EasyDriverExamples.html
arduino kan wel een step en dir genereren maar dit is voor een stappenmotor.
Ik begrijp niet wat er wordt bedoelt met:
Control signal:
Er zijn boards die servo pulsen converteren naar analoog signaal
o-10 volt
Ik denk dat het hier niet geschikt voor is
Progger
GMT+1
ze bedoel het volgende:
vooruit: DIR pin = hoog signaal, PWM pin is snelheid (PWM signaal)
achteruit: DIR pin = laag signaal, PWM pin is snelheid (PWM signaal)
'parkeerrem': DIR PIN = 'don't care', PWM pin is laag signaal
je moet dus de snelheid uit de servopuls zien te lezen en aanbieden als PWM signaal.
tevens moet je de richting uit dezelfde puls halen en besluiten of je vooruit of achteruit wil (DIR pin = Direction)
hier zal vast wat voor bestaan, maar kun je ook met een arduino zelf maken.
EricP
mét CE
Kan niet, je hebt nog een zgn. DIR signaal nodig om de motor vooruit, achteruit te laten draaien of te stoppen.
En waarom zou dat dan niet kunnen??
Je zult je servo-signaal moeten bemonsteren en er zelf een direction en PWM signaal uit halen. Is niet zo heel moeilijk, maar moet wel gemaakt worden...
Kan niet, kan niet, het kan wel. Het is al gezegt, je sluit je ontvanger uitgang (servo signaal) aan op de ingang van je arduino, en met je uitgangen van je arduino stuur je de regelaar aan.
En daar zitten een paar vrijgave signalen bij, is alleen een questie van een paar uitgangen hoog en laag maken.
Wat de software betreft; Je maakt een programma die je servo signaal omzet (tussen de 1ms en 2ms) naar een pwm signaal van 0 naar 100%, dit bied je aan op de pwm ingang van je regelaar.
Progger
GMT+1
volgens mij heeft hij helemaal geen arduino.
hij wil dat ding op een ontvanger aansluiten. daar is hij niet zonder meer geschikt voor.
de vraag is nu of hij hem al in huis heeft. dan kan hij alsnog een arduino kopen, of als dat te eng is een passende converter zoeken.
ik heb toevallig een arduino en wel eens mee bezig geweest.
Het zou de ideale oplossing zijn en mijn arduino eens nuttige opdrachten uit laten voeren in plaats van alleen een knipperend ledje haha.
Ik ben absoluut geen programmeur, alleen maar sketches copy en paste.
Daar loop ik op vast.
ik ben er al klaar mee, ik schaf wel een dual motor driver van antratek 20 ampere of zo aan waar je rechtstreeks servo kabels op aan kunt sluiten.
probleem opgelost.
Toch bedankt voor het meedenken.
Helaas te laat. Maar als je nog eens wilt proberen met de arduino:
http://diydrones.com/profiles/blog/show?id=705844:BlogPost:38418
Hier een link naar iemand die een programma heeft om RC signalen uit te lezen en om te zetten.
Wat ik zo in het programma zie is dat het vrij eenvoudig is om de signalen uit te lezen.
He bedankt voor deze link.
Ik kan het toch eigenlijk nog niet opgeven. Ik heb geen haast op zich.
Ik ga me er in verdiepen zerox.
Tanks.