Met de nieuwe member-opties zijn de kleine advertenties (banners) op CO voor mij onzichtbaar geworden.

Zoals iemand anders al opmerkte:

Op 12 februari 2014 09:35:22 schreef pax:
PS.3 IMHO hoeven de banners e.d. niet weg, zijn meestal redelijk ter CO-zake en dat kan soms interessant zijn.

Zolang de banners "non-intrusive" zijn, wil ik ze eigenlijk wel blijven zien (CO zat daarom ook in mijn ABP whitelist). Misschien is het mogelijk een vinkje aan de profiel/opties pagina toe te voegen?

Daar sluit ik me bij aan. Overigens bij hoge uitzondering. Ik heb een hekel aan de Google-zooi die je bij de meeste andere sites voor je kiezen krijgt.

Hoewel ik ook hier zelden op banners en ads klik, zijn ze een stuk relevanter en beter voor de privacy dan genoemde Google-zooi.

Hier denk ik hetzelfde over het was verder niet hinderlijk.

Ik zelf verkies geen banners, die zijn er genoeg rondom ons.

De reclame die we elke dag in de maag gesplitst krijgen, hangt me echt de keel uit.
Ik heb trouwens nooit banners gezien op CO. (Ja, ik weet waarom.)

Ik steun Jeroen liever met een paar centen die hij hard nodig heeft! :-)

Maar inderdaad misschien geen slecht idee om de keus te laten aan members of ze er ja of nee willen. Er zijn nog andere forum die dat ook op die manier doen.

Een vinkje in het profiel is inderdaad wel een goed idee.

@ maartenbakker
Die (specifiek voor jou) reclame wordt bepaald door middel van tackers.
Als je google chrome gebruikt zou je ghostery is kunnen proberen als plugin, dan kan je meteen zien welke trackers er op een pagina draaien.
Als je ervoor kiest om alles te blokkeren denk er dan wel goed aan dat sommige onderdelen van sites ook niet meer werken en je dan mogelijk een tracker moet toelaten.
https://chrome.google.com/webstore/search/ghostery?hl=nl
en voor advertenties zelf gebruik ik adblock
PS ik heb de adblock ook uitstaan op CO

Ik denk dat maartenbakker prima op de hoogte is..

@Jeroen: Mooi voornemen dus voor op het 2015 lijstje :)

Ik geef alleen een tip, ads alleen blokkeren is niet genoeg als je niet getrackt wil worden. En het was eigenlijk ook meer als tip voor iedereen bedoeld.

Dan is het natuurlijk een goede tip!

Ik ben op de hoogte, maar heb nog geen goede software in gebruik om trackers te blokkeren. Ik gebruik geen Chrome, dus Ghostery valt af. Met een inmiddels niet meer met updates ondersteunde Opera 12.16 moet ik ueberhaupt nog een nieuwe favoriete browser uitzoeken.

Sowieso een goede tip, genoeg mensen die niet weten wat een tracker is.

@pe50ocb: Thanks, ik ga er naar kijken!

Met Opera 12.16 kun je prima Ghostery en ABP installeren hoor.

Ik zelf gebruik ook Firefox met AdBlock, NoScript en Ghostery samen.

Nergens geen reclame of trackers meer. Ik durf zelfs het net niet meer op zonder dit.
Dan voel ik Big Brother ogen in mijn rug.

Soms moet je wel eens wat toestaan ja, maar dan alleen wat nodig is.
En bij afsluiten Firefox worden alle Cookies ook van de schijf gewist, want ook daar kunnen ze je mee volgen.

Ghostery wist ook Flashplayer Cookies.
Die optie moet je wel apart aanvinken.

Op 21 februari 2014 09:25:32 schreef Jeroen:
Een vinkje in het profiel is inderdaad wel een goed idee.

Het is al weer even geleden en volgens mij stond het ook in een ander topic in de To-do list.
Gebeurt hier nog iets mee?

Op 21 februari 2014 16:22:35 schreef pe5ocb:
Met Opera 12.16 kun je prima Ghostery en ABP installeren hoor.

Bedankt voor die tip, ik gebruik inmiddels al geruime tijd Ghostery, en nog steeds Opera 12.17. Nog geen vergelijkbare browser gevonden (ook niet echt gezocht).

Nog geen vergelijkbare browser gevonden (ook niet echt gezocht).

Firefox? (Opera heb ik al heel, heel lang niet meer gebruikt)
Fijne browser en bijna alles is (als je wilt) te (her)configureren...

Firefox is een gruwelijke memory-hog en op een iets oudere computer te inefficient om filmpjes op facebook en youtube te bekijken. Ik gebruik hem zo nu en dan voor erbij.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (38%)]

Ik gebruik ook nog Opera 12.17 als primaire browser met Firefox als secundaire erlangs voor de websites die niet (meer) goed worden weergegeven in Opera. (Of zelfs beginnen te klagen dat ze Opera niet ondersteunen en weigeren fatsoenlijk te werken). In beide browsers gebruik ik Ghostery, maar zie nog steeds de ads op CO.

Ook gebruik ik 1 van de oude Dell Latitude C640 laptops, die ik nog enkele jaren geleden in Rosmalen heb gekocht als 'primaire' computer met een extra monitor er aan als bureaubladuitbreiding.
Opera speelt youtube filmpjes nog vloeiend af, maar Firefox is een dusdanige zware browser dat dit hiermee absoluut onmogelijk is. Een website laden duurt in Firefox ook véél langen dan in Opera, waarbij de processor permanent 100% belast wordt.

Die laptop heeft maar 128Mb...1Gb aan geheugen, daar kun je onder een modern OS geen goede/snelle werking meer van verwachten.
Alle programma's zijn tegenwoordig nu eenmaal geheugen hongerig omdat bijna geen programmeur daar meer op let. (er is toch genoeg ram aanwezig?... :) )

Er zijn trouwens genoeg manieren om Firefox 'lean and mean' te maken. In About:config kun je bijna alles naar wens instellen.
(je moet dan wel weten wat je doet, wat een verkeerde instelling kan tot een niet (meer) werkende browser leiden...)

Op 18 juni 2016 02:00:27 schreef maartenbakker:
Firefox is een gruwelijke memory-hog en op een iets oudere computer te inefficient om filmpjes op facebook en youtube te bekijken.

Dat valt toch wel mee? Mijn pc is 6 jaar oud en heeft 3,5 GB adresseerbaar geheugen.
Websites laden snel en Youtube filmpjes geven geen enkel probleem.
Facebook weet ik niet, dat bezoek ik nooit.

Bovengenoemde Dell Lattitude heeft maar 128Mb...1Gb aan geheugen, daar doe je tegenwoordig niet veel meer mee zonder swappen (zeker niet als je meerdere programma's draait)
En met swappen wordt het uiteraard traaaag... :)

Op 18 juni 2016 12:49:24 schreef Arco:
Die laptop heeft maar 128Mb...1Gb aan geheugen, daar kun je onder een modern OS geen goede/snelle werking meer van verwachten.
Alle programma's zijn tegenwoordig nu eenmaal geheugen hongerig omdat bijna geen programmeur daar meer op let. (er is toch genoeg ram aanwezig?... :) )

Waarom dan geen Ubuntu 16.04LTS nemen? Deed ik zelf ook op een mini Vaio laptop, draait gewoon perfect en zelfs sneller op dan met Windows. Firefox draait her prima en speelt met gemak ALLE filmpjes af met slechts 1Gb aan geheugen!! Ook daar adblock erop tegen reclame voor dit kleine ding. Met Ubuntu heb je alles wat je nodig kan hebben om met zo een kleine laptop te werken.
Het start heel snel op en ook alle andere programma starten werkelijk snel. En zelf heb ik er ook nog een SSD ingestopt. Enkele van mijn zusters gebruiken dit ding nu dagelijks zonder enige problemen.
En dat allemaal met slechts een zwakke ATOM CPU!

Speelt filmpjes in HTML-5 formaat af in 1024 HD zonder enige hapering...

Op 18 juni 2016 00:16:29 schreef Thevel:
Het is al weer even geleden en volgens mij stond het ook in een ander topic in de To-do list.
Gebeurt hier nog iets mee?

Deze functie is inmiddels ingebouwd in de ontwikkelversie. Het is echter afhankelijk van een andere aanpassing, daarom kan het nu nog niet live. Ik hoop dat het binnen een paar weken wel live kan.

Duidelijk, wacht gewoon af.

Op 18 juni 2016 13:36:29 schreef evdweele:
[...]Dat valt toch wel mee? Mijn pc is 6 jaar oud en heeft 3,5 GB adresseerbaar geheugen.
Websites laden snel en Youtube filmpjes geven geen enkel probleem.
Facebook weet ik niet, dat bezoek ik nooit.

Het gaat in mijn geval om een single core AMD64 3000+ (met 32 bits Windows erop) en 2GB geheugen.

Nou vraagt de term memory hog wel wat uitleg: ik gebruik vaak tabbladen als kruising tussen bookmark en todolijst. Met Firefox heb ik niet getest hoever ik kom, maar ik gok hooguit enige tientallen. In Opera ligt m'n record op 200+.

Tja,
Als je er rare dingen mee doet kunnen er ook rare dingen gebeuren...
(ik denk niet dat men bij Firefox ooit gedacht heeft dat iemand een paar honderd tabs zou openen... :) )