Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer

Dit topic is gesloten

Op 8 juli 2004 20:28:04 schreef STARTOURS G24T:
JEEEEEZUG F*CKING CHRIST................

hoe kom je in godsnaam aan zo ontiegelijk veel led's ?

ik he bzelf ook aardig wat maar niet in die getallen ik heb wel heel veel soorten 46 op prcies te zijn

Uhm, tja kopen hé :D.
Ik ben bezig met een soort 'led board' waar elk soort op staat. Is nu al ongeveer 90 soorten!
Dus als iemand nog een ledje uit de jaren 70/80 heeft, je heb me emailadres :9~

Op 8 juli 2004 20:29:52 schreef Ives:
Lees LED-maniak zijn signature eens, hij heeft een online-zaak in ledjes!!

Slim opgemerkt ;)

Dit noem ik trouwens een grabbelton:
http://home.zonnet.nl/Los174/4.jpg
Ooit 10 kilo gekocht met extreem veel soorten ledjes en meeste 3mm, 100 ledjes is 40 gram ongeveer(dacht ik) dus reken maar uit hoeveel er in deze doos zitten ;)
dus als je nog wat leuks zie in de doos, ze gaan per 10 gram weg...1 euro ofzo:P

Ik dacht dat hij de ledjes inkocht rechtstreeks vanuit de fabriek. Hij moet wel een grote voorraad leds hebben om snel te kunnen leveren. Een snelle berekening maakt 25 000 leds !

[Bericht gewijzigd door Ives op donderdag 8 juli 2004 20:38:49

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

ik wil ook zo een tonnetje :9~
ps handelen in leds en dit is toch nog net dat ietsje anders.
waar woon je ? heb je een alarm ? ben je gewapend ? welke dagen ben je zeker niet thuis ? , ..........

fiks it until its broken
Anoniem

ok nu ga ik eens gek doen wat moet je voor de complete inhoud van de doos hebben ?

Op 8 juli 2004 20:39:57 schreef theorieken:
ik wil ook zo een tonnetje :9~
ps handelen in leds en dit is toch nog net dat ietsje anders.
waar woon je ? heb je een alarm ? ben je gewapend ? welke dagen ben je zeker niet thuis ? , ..........

Tonnetje, welke wil je?

Lol, Zuid-holland, ja, alarm zit erop, gewapend... uhm, onder me kussen ligt een mac, ik ben er meestal niet als ik er niet ben(uhm?)

Op 8 juli 2004 20:41:37 schreef STARTOURS G24T:
ok nu ga ik eens gek doen wat moet je voor de complete inhoud van de doos hebben ?

Hmm, serieus interesse?
Ik denk dat dat tonnetje een gemakkelijke 500 waard is?

Uhm, dis handel, dat moet in V & A. Hier ga ik neit verder op in dus!

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op donderdag 8 juli 2004 20:43:33

ik zal men vraag herformuleren is er een manier om enkele van die componenten te bemachtigen (is inbraak mogelijk?)

fiks it until its broken

Op 8 juli 2004 20:51:24 schreef theorieken:
ik zal men vraag herformuleren is er een manier om enkele van die componenten te bemachtigen (is inbraak mogelijk?)

Waarom, intresse :p
Ik denk dat je het zo moet zien, als een dief weet dat je zoveel ledjes hebt, en hij drukt je een geweer onder de neus, dan maakt beveiliging niet zoveel meer uit. In een gewone kluis past dat niet in, dus je moet al een erg grote kluis kopen. Voor die prijs denk ik dat ze al wat leds mogen stelen.

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Op 8 juli 2004 20:51:24 schreef theorieken:
ik zal men vraag herformuleren is er een manier om enkele van die componenten te bemachtigen (is inbraak mogelijk?)

uit vorige post:

Lol, Zuid-holland, ja, alarm zit erop, gewapend... uhm, onder me kussen ligt een mac, ik ben er meestal niet als ik er niet ben(uhm?)

Je kan ze wel bemachtigen, moet je me even mailen, of msn!

Op 8 juli 2004 20:53:53 schreef Ives:
[...]Waarom, intresse :p
Ik denk dat je het zo moet zien, als een dief weet dat je zoveel ledjes hebt, en hij drukt je een geweer onder de neus, dan maakt beveiliging niet zoveel meer uit. In een gewone kluis past dat niet in, dus je moet al een erg grote kluis kopen. Voor die prijs denk ik dat ze al wat leds mogen stelen.

Misschien dat er op het politiebureau enkele ledjes gaan branden dat er bij hem wordt ingebroken :)

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

Op 8 juli 2004 20:53:53 schreef Ives:
[...]Waarom, intresse :p
Ik denk dat je het zo moet zien, als een dief weet dat je zoveel ledjes hebt, en hij drukt je een geweer onder de neus, dan maakt beveiliging niet zoveel meer uit. In een gewone kluis past dat niet in, dus je moet al een erg grote kluis kopen. Voor die prijs denk ik dat ze al wat leds mogen stelen.

Nou, ik zal voor vanavond dus de alarms alvast inschakelen dan maar, dan weet je het alvast ;)

dat s heel vriendelijk
nee serieus heb je geen zin om te delen in je rijkdom?
grapje , nee k ben gewoon n heeeeeeeel klein beetje jaloers.
niemand die hetzelfde probleem heeft?

fiks it until its broken
fzwart

Golden Member

Op 8 juli 2004 20:35:24 schreef LED-Maniak:

Dus als iemand nog een ledje uit de jaren 70/80 heeft, je heb me emailadres :9~

Mijn LEDs die ik heb zijn allemaal uit de 80er jaren. Mijn vrouw is op vakantie inclusief fototoestel dus ik kan nou effe geen foto er van maken.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Zeker weten had ik dat ook maar.

Ik kom ook wel eens een keer langs

''Je LEDS of je leven'' :P.

We moeten wel even oppassen dat dit geen led topic wordt maar dat we wel ontopic blijven hé...

Op 8 juli 2004 21:06:18 schreef fzwart:
[...]

Mijn LEDs die ik heb zijn allemaal uit de 80er jaren. Mijn vrouw is op vakantie inclusief fototoestel dus ik kan nou effe geen foto er van maken.

Serieus?!?
Oooh, die oude vormen? Ik vind ze geweldig!
Als je kan, please maak foto :D

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op donderdag 8 juli 2004 21:11:13

ging die laatste over de leds of over zijn vrouw?
sorry kon t niet laten

dus over mijn werkplek wel ik heb dus enkel en diepvriezer en een bureau ter mijne beschikking.
de bureau is links voorbehouden voor de pc en toebehoren en rechts dus afwisselend werkplek vooe hobby & school.
dus in de vakantiedient deze voor elektronica projecten.
tijdens het school dient deze voor hetzelfde :) , we gaan toch geen plaats verspillen zeker.

fiks it until its broken

Op 8 juli 2004 21:17:08 schreef theorieken:
ging die laatste over de leds of over zijn vrouw?
sorry kon t niet laten

dus over mijn werkplek wel ik heb dus enkel en diepvriezer en een bureau ter mijne beschikking.
de bureau is links voorbehouden voor de pc en toebehoren en rechts dus afwisselend werkplek vooe hobby & school.
dus in de vakantiedient deze voor elektronica projecten.
tijdens het school dient deze voor hetzelfde :) , we gaan toch geen plaats verspillen zeker.

Over led's natuurlijk, ghehehe :P

Anoniem

ok idd laten we weer ontopic gaan en foto's plaatsen van onze werkplek ik kwam tot de ontdekking dat ik nog niet klaar ben ik heb me werkplek nu aan 1 muur zitten ik wil graat 2 muren

ik heb dus nu dit

|
|
|
|
|
|

en ik wil dus graag

-----------
|
|
|
|
|
|
|
|

dat lijkt me nog gaver en dat gaat me lukken ook

ik duik mooi me schuur weer in >:)

fzwart

Golden Member

Op 8 juli 2004 21:18:16 schreef LED-Maniak:
[...]
Over led's natuurlijk, ghehehe :P

De vormen van beide zijn in orde ;-)
Ze komt pas aan het eind van de maand terug dus heb geduld.
Heb wel wat typenummers van 7-segments displays: TIL311 uit 1988, DIS-269, DIS1308. Verder nog wat types van HP.
Wat leuk is: heb hier een HP5082 7-segment display die in een advertentie in een Elektuur van 1975 staat voor fl. 9,75 ......
Dit effe als laatste bericht hierover in deze thread.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Op 8 juli 2004 21:37:19 schreef fzwart:
[...]

De vormen van beide zijn in orde ;-)
Ze komt pas aan het eind van de maand terug dus heb geduld.
Heb wel wat typenummers van 7-segments displays: TIL311 uit 1988, DIS-269, DIS1308. Verder nog wat types van HP.
Wat leuk is: heb hier een HP5082 7-segment display die in een advertentie in een Elektuur van 1975 staat voor fl. 9,75 ......
Dit effe als laatste bericht hierover in deze thread.

liefst wel
zoals onze "LED-man" al zei: dit mag geen led topic worden
het gaat hier over iets heel anders

andere zaken regel je maar buiten CO om

dus vanaf hier ONTOPIC aub

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Led-Maniak, ik ben mijn zolder aan het opruimen(er komt mischien orde), en wil mijn alarm wegdoen...
Voor € 200 Mag je het hebben, inclusief alarmbuzzer van 100DB en 1 raam of deursensor. + ook nog eens 2 oranje alarmlichten (tenzij je liever ledjes gebruikt...)

Als je denkt, die is gek, dan ben je niet de eerste, want dat was ik... E-mail adres voor imense bestanden: webmasterstinus@walla.com (1GB)

Om een slotje te voorkomen: hier is mijn werkruimte:
Ik heb moeite gedaan voor de modemmers (tip voor een volgende poll: wie heeft er nog een modem), de plaatjes zijn allemaal +- 300 kb. Ik ben nog maar een beginneling dus NIET lachten :P

Mijn splinternieuw soldeerstation :-)

De bureau waarop ik studeer en soldeer (rijmt nog ook)

De lade in mijn kast waar al mijn onderdelen en tangen in liggen, in de boterdoosjes zitten onderdelen.

Mijn (namaak) dremel, en wat schroevendraaiers

Een verlengdraad, waar draad en een webcam

Dat was het!Dit is dus NA dat ik mijn bureau heb opgeruimt. Je had hem gisteren eens moeten zien!

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Op 9 juli 2004 11:31:33 schreef Stinus:
Led-Maniak, ik ben mijn zolder aan het opruimen(er komt mischien orde), en wil mijn alarm wegdoen...
Voor € 200 Mag je het hebben, inclusief alarmbuzzer van 100DB en 1 raam of deursensor. + ook nog eens 2 oranje alarmlichten (tenzij je liever ledjes gebruikt...)

Zit al een alarm in het huis, mét ledjes & politie waarschuwing ;)

Op 9 juli 2004 12:06:31 schreef Ives:

Mijn splinternieuw soldeerstation :-)

Hmm, ik heb precies de zelfde allen grijs!!

Erwin

Edit: alleen de steun voor de soldeerbout is anders.

[Bericht gewijzigd door erwinj op vrijdag 9 juli 2004 12:24:13

Smash head on Keyboard to continue...(spelfouten inbegrepen)

Maar jou sponsje zien er minder goed uit :p

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Dit topic is gesloten