Hoi allemaal,
Ik heb hier een JVC UX G300 staan die ik graag weer aan de praat zou willen krijgen. Het volgende is er aan de hand.
Op het moment dat ik de stekker in het stopcontact steek gaat er een stand by lampje aan. Het probleem is echter dat hij niet door start als ik hem vervolgens aan wil zetten of iets wil proberen. Hij blijft dus altijd in de stand by modus staan.
Weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken zit dit hem in de IC's of in de voeding?
Heb net even de voeding nagemeten die geleverd wordt aan het mainboard en deze is volgens de pcb +17V maar mijn multimeter geeft maar +10.7V,
kan dit komen omdat hij in de standby modus is of is dan toch de voeding kapot dat er een te klein voltage uit komt?
Verder ben ik op zoek gegaan naar de "AAN" vanuit het mainboard maar deze kan ik zo snel even niet vinden.
Anoniem
Bekende klacht,
Reset elco van processor kan overleden zijn, weet ff niet meer welke het is, ben er te lang uit.
is in ieder geval een klein elcotje naast de processor.
Anders Processor defect.
Het signaal dat de voeding aan- en uitschakelt heet in dit toestel 'PDOWN'. Als deze lijn laag is dan is de voeding aan, als hij hoog wordt dan gaat de voeding uit.
Ik heb bij Elektronische Tanya de service manual gedownload en als ik dan de suggestie van @Cobus100 er even op projecteer dan kom ik als eerste uit bij condensator(tje) C3301 (4,7µF/50V). Deze zorgt samen met transistor Q3301 voor een reset van de system controller.
Het lijkt mij het simpelst eerst deze condensator maar eens te vervangen.
Bedankt voor jullie hulp alvast, de 4.7 uF 50V heb ik even niet op voorraad ga ik maandag halen en even vervangen kijken of het probleem dan is opgelost.