Nu ben ik helemaal weg en verkocht van Proxxon producten omdat deze heel goedkoop verkrijgbaar zijn als je ze uit Duitsland komt. Ik lees op verschillende fora dat mensen Dremel over Proxxon verkiezen. Ik heb geen ervaring met Dremel producten.

Nu ben ik eens snel naar een bouwmarkt gegaan die Dremel producten verkopen. Het viel me echter op dat de handboor van Dremel redelijk goedkoop aanvoelt. En in de boorstandaard van Dremel doet hij het ook niet al te goed naar mijn mening. Ook zijn ze veel duurder vergeleken met Proxxon producten.

Zijn de Proxxon producten nu gewoon goedkope Duitse rommel of is Dremel nou gewoon overpriced? Ik weet het allemaal niet.

Het antwoord op je vraag. Na het kijken ben je overtuigt :-)

https://www.youtube.com/watch?v=1JyTf1tJXXo

Proxxon: All the best !!

[Bericht gewijzigd door ritmeester op (11%)]

Voor mij geen Dremel meer - het is brol.
Proxxon rulez!

Ik heb al een jaar of 15 een proxxon "dremel" Regelbaar toerental. Erg veel gebruikt. Tegenwoordig vooral om pcb's te frezen maar ooit gekocht ivm modelbouw. Al die jaren nog steeds probleemloos.

Ik heb vroeger voor mijn verjaardag (ik denk ergens rond 1980 een dopsleutelset van Proxxon gehad. Echt vreselijk veel (en ook soms best lomp) gebruikt. Nog steeds perfect. Alle doppen nog net zo strak, ratel nog steeds goed etc.

Heb ook een paar jaar een proxxon draaibankje gehad. Was een prima ding maar toen liep ik tegen een unimatje aan met echt elk denkbaar accesoire erbij (en een vracht aan andere accesoires als meetklokken, ruimers, tap/snijplaten enz) Iets later nog een grote draaibank erbij. Toen heb ik de proxxon verkocht.

Maar ik heb geen ervaring met Dremel. Alleen een gasgevuld soldeerboutje. Dat werkt overigens wel heel erg goed.

Maar wat is het probleem, je hebt Proxxon en bent er tevreden over. Als het tegenwoordig ook nog goedkoper is (toen ik de Proxxon kocht was hij duurder dan de vergelijkbare dremel) dan is het toch prima. Waarom dan naar Dremel over gaan ?