hallo allemaal
ik zoek een 15'' subwoofer van 600watt en 8ohm
wie kan mij daar bij helpen
met vriendelijke groet speakers

[Bericht gewijzigd door speakers op (43%)]

Plaats gewoon een advertentie hier op deze site of en ook op marktplaats ed.

net iets boven budget, maar dichterbij kom ik niet:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/300865/Professionele-PA-luidspreker…

je specs slaan trouwens als een tang op een varken, maar u vraagt wij draaien.

Wat veen interessanter is, welke rendement, welke frequentie spectrum, in welke kast moet het komen. welke speakers heb je erbij enz.

dat vermogen heb ik maar als gemiddeld (effectief/RMS/Sinus) vermogen genomen... MAar feitelijk is dat een heel onbelangrijke parameter zonder rendement,

Als je meer info geeft heb ik (en wellicht anderen) een goedkoper alternatief.

Voor veel mensen is alleen veel vermogen en een zo hard mogelijke 'boem' belangrijk, de rest niet... :)

Maar op deze manier is een zo hard mogelijke BOEM dus juist niet gegarandeerd.

ja dat klopt
ik ga voor mijn bose subwoofer 2683-2 een nieuwe klankkast maken en een nieuwe subwoofer
de subwoofer die er nu in zit is 8''

Monacor SPH-390TC: http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=4486

Best een aardige speaker, maar heeft wel een Vas van 284 liter. Die heeft dus een flinke kast nodig om lekker te kunnen spelen.

fuzzbass bedankt voor die site .
het liefst zou ik een dayon DCS380-4 willen kopen maar hij is 4 ohm

[Bericht gewijzigd door speakers op (52%)]

Wees eens duidelijk, wat wil je precies? Waar is het voor?

Wil je een lijstje met speakers van 600 watt 8ohm? google...

@ fuzzbass: ik had ook bij europe gekeken, maar of te duur, of te weinig vermogen voor TS,d us die discussie wilde ik niet voeren..

4 ohm is bij die vermogens ook niet helemaal ongebruikelijk, dus dan is de volgende vraag of dat in de beoogde toepassing echt niet kan.

(vermelding van auto, PA, huis, etc. kan handig zijn en iets als kastvolume en gebruikte versterker ook)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (28%)]

Als hij vraagt naar 8 ohm, dan is het niet voor in de auto. De speaker die ik voorstelde is prima voor thuis, alhoewel toch best extreem. Voor in de auto of in een zaaltje echter totaal ongeschikt.

Ik heb al bijna 20 jaar een SPH-300TC in gebruik. Die geeft nog steeds ruim voldoende "oempf", en die heeft in de vrieskou en de brandende zon gestaan. Dus de kwaliteit van Monacor is dik in orde.

ik heb een ander idee ik ga een skytec subwoofer kopen 15 inch met behuizing en die sluit ik aan op de versterker

Skytec? Wapperkarton in een spaanplaat doos. In vergelijking daarmee is de Monacor high end.

Op 7 mei 2014 19:31:03 schreef speakers:
ik heb een ander idee ik ga een skytec subwoofer kopen 15 inch met behuizing en die sluit ik aan op de versterker

Kan je doen, maar als je even leert communiceren krijg je vast nog wel betere adviezen.

...zoals het advies om een kleinere, maar veel beter klinkende sub te kopen voor dat geld.

definieer beter fuzzbass,
beter voor portemonee
beter voor geluidsdruk
beter voor kwaliteit van het geluid
betere duurzaamheid

wat de ene goed vind hoeft de ander niet goed te vinden.

TS vind het waarschijnlijk alleen maar beter als er meer getallen voor de W staan ;)

@HmH: Vandaar het trefwoord COMMUNICEREN!!!!

Nouja, weten we in elk geval bij welke TS het geen zin heeft om moeite te doen als hij nog eens een vraag heeft.

@Shiptronic: inderdaad, maar waarom dan op een forum komen vragen?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (23%)]

Tja, dat krijg je als je het verkeerde forum uit zoekt ;)

Op 7 mei 2014 22:34:02 schreef High met Henk:
definieer beter fuzzbass,

Je hebt weer eens gelijk, Sven; ik maak elke keer weer de zelfde fout, te denken dat mensen luidsprekers kopen om zo zuiver mogelijk hun muziek te kunnen ervaren. En ik schijn elke keer weer te vergeten dat je voor het zelfde geld ook gigantische, felgekleurde, flapperende kartonnen dozen kunt kopen met hele grote koeieletters en stoere logo's en lampen erop, waarmee je je vrienden, die ook niets van audio afweten, kunt laten zien dat je niets om muziek geeft. ;)

Je snapte mijn hint...
Als het om een bak met herrie gaat die zo hard mogelijk gaat, moet je kijken naar rendement: > 100 db/w/m. En dan even kijken hoeveel W je erin kunt pompen voor het verrot gaat.

als je dan idd 600 W hebt, maar je hebt maar 90 db/w/m moet je er al 8x zoveel vermogen in pompen als je 100 db/w/m hebt.
dus zou ik met 80 W op die speaker meer geluid hebben.

hoe dat zich dan weer tot de geluidskwaliteit verhoud is weer vers 2. An als je dan ook nog naar duurzaamheid gaat kijken kom je weer anders uit,

vermogen is wel de minst belangrijke parameter