Hallo,
Weet iemand of er een mogelijkheid is om zelf een printplaat te maken voor een poortopener? Of zijn er bestaande plannen voor een printplaat te maken voor een poortopener?

Weer een schoolvraag? (Zie andere topics)

Verder wat is een poortopener??
Dat kan van 2 drukknoppen, tot een camera met beeldanalyse

Hoi DK,
Het is een 2 delig vleugelpoort. 1 deel moet sneller vertrekken dan het ander. Bij een weerstand moet de poort weer opengaan. De snelheid van open en dicht moet regelbaar zijn. Alles moet werken op 220V. Het is de bedoeling dat de printplaat de motor aanstuurt voor 1 vleugel van de poort een andere printplaat voor de andere helft van de vleugelpoort.

1. Ja, het is mogelijk een printplaat te maken voor een poortopener.
2. Er zijn al meerdere firma's die een poort kunnen openen mbv een printplaat, dus die plannen zullen er ook wel zijn maar of jij ze krijgt?

Dat geeft nog steeds maar 100.000 manieren om op te lossen,

Ik zou er zelf gewoon iets als een siemens logo inzetten, stuk makkelijker en bedrijfszekerder als een printplaat

Die sturingen zijn verkrijgbaar, maar dan wel op 1 print, want de ene motor moet weten van de andere wat hij doet en waar hij is. Regelbare snelheid zag ik nog nooit. Hydraulisch kan nagenoeg alles, maar of jij dat zelf gaat kunnen, weten wij natuurlijk niet.

Heb ik ook liggen overwegen. Misschien toch doen, spaart een hoop werk.
Bedankt voor jullie bijdrage.

Als je het toch nog allemaal moet maken dan zou ik wat nieuwer spul nemen, en op 230V gaan werken.....

Met een micro-PLC, bv de Siemens LOGO! kun je al hele leuke schakelingen maken voor niet al te veel geld.
Kijk eens bij bv Conrad,daar hebben ze komplete startersetjes, ben je helemaal kompleet.
Ik zou zover als mogelijk alles op een 24 V spanning maken, eindschakelaars etc. dit ivm de veiligheid.
Voor de koppeling en aansturing van de motoren kun je dan eenrelais tussen plaatsen.

Je kunt ook de programmeersoftwaren DEMO kostenloos ophalen bij Siemens. Dan kun je naar hartelust oefenen en kijken wat die kleine LOGOI in staat is om een leuk programma uit te voeren.