als ik de eenvouddige optie neem ,het versterken van geluid van arduino,met de LM386
kan ik dat versterkertje dan voeden uit de arduino ,die aan de USB aangesloten zit
of moet ik het versterkertje apart voeden met bijv. een 9volt batterijtje
als dat met batterijtje moet ,moet dan de GND van batterij op de GND van arduino
of hoe moet zoiets????

heb het al gevonden denk ik??
het zou zo moeten.
http://arduino.cc/en/Tutorial/SimpleAudioPlayer

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (13%)]

Zou je de FAQ eens willen lezen?

Je blijft maar doorgaan met topickicken, ipv de edit te gebruiken :(
Een duidelijke titel, en posten in de juiste sectie, is ook wel zo handig.

ik gebruik jullie zoek machine hoor
maar vind vaak dat die een fout geeft als er een link instaat
404 bv
maar ok hoor ik zit vol met vragen
ik dacht dat daar een forum voor was
sorry als ik vervelend ben

Als de /zoekmachine/ van de site links geeft die 404 doen, dan moet je dat effe melden: Dan wordt er wat aan gedaan. De server dacht namelijk dat die link bestond, dus het is niet zo dat het een onoverkomelijk probleem is. (dat is het wel als het een externe link bevat en iemand extern de data heeft weggehaald.).

ja dat is dus externe linken ,waar ik het over heb
als er in een topic een link word gegeven ,is die vaak 404
dus ja ,is ook allemaal zo moeilijk,dat computeren

Let op dat een 9V blokje GEEEN stroom kan leveren.Met een paar is serie geschakelde cellen kom je verder, ik dacht dat een arduino tot 12V op zijn ingang mag hebben, dat lijkt me een mooie voeding voor een versterker.Hoe zwaar je voeding moet zijn hangt af van het vermogen dat je wil dat je versterker gaat leveren.

Op 7 juni 2014 08:03:15 schreef vanschagen:
maar ok hoor ik zit vol met vragen
ik dacht dat daar een forum voor was
sorry als ik vervelend ben

Je bent niet vervelend en je stelt serieuze vragen, maar er zijn wel een paar spelregels op het forum.

Op 7 juni 2014 08:29:10 schreef vanschagen:
ja dat is dus externe linken ,waar ik het over heb
als er in een topic een link word gegeven ,is die vaak 404
dus ja ,is ook allemaal zo moeilijk,dat computeren

Helaas is het internet erg veranderlijk, ontelbare sites komen en gaan per dag.

Je kan de LM386 via de Arduino voeden, maar dan heb je maar 5V. Als je een 12V adapter gebruikt, dan kan je de versterker daar mee voeden.

9V blokjes zijn veel te licht voor dit soort dingen,bij zwaar belasten blijft 5-7V over, en dat voor een hele korte tijd.

prima
dus als ik de versterker voed met een 12volt adapter
moet dan de gnd,van de adapter op de gnd van de arduino
of hoeft zoiets niet???
alvast bedankt

Klopt, de gnd's moeten aan elkaar.

hartelijk bedankt voor alles ,iedereen

De plek waar je de GND's is ook belangrijk.Vooral als je met audio gaat spelen, is de GND een belangrijke voedingslijn, best koppel je ze 1x direct bij de voeding.Niet de GND van de versterker door lussen vanaf de arduino. Zoek maar eens op ster aarde.