soorten IC's

Ik vroeg me af of er logische IC's bestaan waar meerdere soorten poorten in zitten. Bestaan deze dus?? Zo nee jammer dan.
Zo ja: Ik zoek een IC met 1 AND poort die 3 ingangen hebben, 1 NAND poort 2 ingangen, 2 OR poorten.
Weet iemand wel IC dit is?

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Anoniem

Ik weet niet of dit bestaat, maar soms kan je een IC uitsparen door een poort maken van andere poortjes die je net over hebt. Zoek eens met google op "margan logic NAND"
of kijk hier bij morgan:

http://www.davv.ac.in/onlinelectures/2LG.htm

Hugo Welther

Moderator

Kijk eens naar de 7420, 7421 en 7451

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
High met Henk

Special Member

Je kan met Nand's alles maken maar, Morgan's theorema kan je heir van alles over vertellen inderdaad. moet je maar eens naar kijken. hetklopt nog ook :P

Is leuke stuff om meej te spelen. paar klemmende IC testvoetjes en losse pinnen ne moet je maar eens meej spelen is echt heel tof.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Zoals ik het dus begrijp bestaat zo'n compleet IC niet??
Ik kan wel met een stel losse IC's beginnen. Maar omdat ik een compact klein project wou bouwen (lekker duidelijk), wou ik weten of er een compleet IC bestond.
Maar ieder bedankt

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Als je een paar poortje nodig hebt ga je toch geen processor solderen of ben ik nou gek :S

hangt ervan af hoe belangrijk het is

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Nou het is niet zo belangerijk. Maar ik ben bezig met mijn KAMER alarm te verbeteren. En nou wou ik een kleine digitale sleutel :)
Zodra ik er klaar mee ben zal ik de schema's doorgeven aan de MOD's. Mischien willen die het wel on-line zetten.

Hugo Welther

Moderator

Wat dacht van een PAL of een GAL.
Moet je wel programmeren, eenmalig!, je brand gewoon het aantal poorten dat je niet nodig hebt weg.

Zo kan je een XOR-NAND-AND-OR-NOR poort in één maken (onzin natuurlijk) maar ik denk dat je dan een heel eind komt.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

PAL GAL?? Nooit van gehoord, maar waar kan je ze kopen?? Wat kosten ze en hoe programeer je ze :)?

Op wo 19-06-2002 13:03:15 schreef MADdie:
PAL GAL?? Nooit van gehoord, maar waar kan je ze kopen?? Wat kosten ze en hoe programeer je ze :)?

Dat zijn programmerbare logische cellen. Ze bestaan intern uit allemaal martrix cellen die je kunt koppelen aan elkaar zodat er logische functies ontstaan. Dit gebuert door het op de computer te programmeren en daarna via een "programmer bord" in te laden.
Ik dacht dat PAL stond voor "Programmable Array Logic" en GAL voor "Generic Array Logic".

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op woensdag 19 juni 2002 13:16:59

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

En zo'n board moet je dat zelf maken?? is dat moeilijk/makkelijk te maken?? (als ik binnen 2 dagen geen oplossing hebt dan zal ik met meerdere IC's moeten werken, een bak beest dus :S)