Sjees, wat is dit voor triest geknoei van Philips?!?!
Een IC tegen de koelplaat "lijmen" met siliconentroep??? 
Geen wonder dat die het begeven heeft!
Ik wil niet vervelend doen, maar is die tv niet al een keer eerder gerepareerd, heb redelijk wat chassis van philips en andere merken gezien. Ook het hier besproken chassis. Maar heb nog nooit gezien dat dit met siliconen kit vastgezet is, zat er geen metalen beugel over. Wat ik geloof niet dat philips dit zo gedaan heeft
Op 14 juli 2004 18:18:25 schreef Dr_nellis:
Ik wil niet vervelend doen, maar is die tv niet al een keer eerder gerepareerd, heb redelijk wat chassis van philips en andere merken gezien. Ook het hier besproken chassis. Maar heb nog nooit gezien dat dit met siliconen kit vastgezet is, zat er geen metalen beugel over. Wat ik geloof niet dat philips dit zo gedaan heeft
Je ziet ook aan het nokje (vierkant gaatje) in de koelplaat boven het IC dat dit idd ooit met een beugeltje heeft vastgezeten
Anoniem
Op 14 juli 2004 22:11:52 schreef Antoine:
[...]Je ziet ook aan het nokje (vierkant gaatje) in de koelplaat boven het IC dat dit idd ooit met een beugeltje heeft vastgezeten
volgens mij is dat ook geen siliconen maar gewoon een plastiek clipje die de ic vast houdt
schiet me dood als ik mis ben
en nu terug ontopic
Anoniem
die beugel heb ik zelf al verwijderd maar die kit...
dat zou wel kunnen.
alhoewel dan heeft die reperateur wel heel netjes gesoldeerd want ik kan aan de soldeer zijde niet zien dat er ooit in geknoeid is!
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Het product wat je ziet is geen siliconen maar koelpasta.Die is nodig om betere warmtegeleiding naar de koelplaat te hebben.Dus geen troep.
Heb je nu al resultaat?
Anoniem
nee heb een nieuwe tda besteld dus dat word morgen!
En trouwens dat losmaken van het chassis? ik heb gewoon een gat in het plastic geknipt zodat ik erbij kon.
Want als ik dat chassis moet losmaken dan knal ik toch tegen die hals aan of krijg ik 1 of andere opdonder van dat ding.
dus 3 koel spijlen ertussen wegknippen en ik kan der pcies met de soldeerbout bij.
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
dexter
It's a good day for science!
Juck! Dat plastic zit daar niet voor niets! En dat chassis heb je er echt heel erg snel uitgehaald. Je moet dat alleen wel met beleid doen er niet in een ruk uit proberen te halen... En natuurlijk nooit aanzetten als ie op z'n zijkant ligt.