halo ik heb een versterker gemaakt met een LM386 het schema heb ik gevonden in het boek elektronica voor dummies. als singaal ingang heb ik een microfoon gebruikt en uitgang een luidspreker 0.5 watt.
als ik het aan zet hoor ik veel heruis en als ik tegen de microfoon blaas komt er een luide piep uit.

nu is mijn vraag of jullie het weten wat ik mis doe

Hallo Andries!

Om je goed te kunnen helpen zou het fijn zijn als je een foto van je opbouw zou willen plaatsen. Een piep doet me vermoeden dat je versterkertje oscilleert, over welke meetapparatuur heb je de beschikking?

Emiel

ik heb jammer genoeg niets van meet apperratuuren .
hoe moet je hier een foto plaatsen

Je kunt de afbeelding ergens uploaden en vervolgens tussen de img tags plaatsen:

[img]www.linknaarde.nl/afbeelding.jpg[/img]

hoe kan je het oplossen als de versterker oscilleert

Oscillaties worden vaak veroorzaakt door een verkeerde opbouw van de schakeling, te lange verbindingen bijvoorbeeld. Maar ik weet dus niet zeker of dat het probleem is. Dus post eerst even een duidelijke foto van de opstelling (als het een print is, de boven en onderkant)

[Bericht gewijzigd door leime op (40%)]

ik zal het proberen

ik heb de fotos nu op de computer gezet wat moet ik nu doen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (62%)]

Deze kun je nu uploaden naar bijvoorbeeld het uploadarchief dan staat de foto op het internet en kan iedereen hem zien. Vervolgens kun je ons de link geven zodat wij hem kunnen vinden.

Er zijn vele andere manieren.

Ja, de afbeelding kun je ook ergens anders uploaden, er zijn zat mogelijkheden te vinden via google.

kan je het ook doen via pp.

sory het gaat niet lukken

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (35%)]

Je geeft het wel erg gauw op... ;)
Foto op uploadarchief zetten kost je een paar minuten.

Als je m naar t mailadres in mijn profiel mailt zal ik m voor je uploaden.