Geachte heren techneuten,

Een modelvliegtuig met cameraatjes aan boord?
Ik ben van plan een straaljager op schaal na te bouwen, een vliegend model. Bijna alles heb ik op een rijtje, behalve het landen! Een minuscule vergissing en alles is op z'n minst stuk. Is het mogelijk om camera-beelden over zo'n 1000m te zenden / ontvangen? Vijand nr 1 is gewicht!

jawel dat kan wel.
Hoeveel volt is de batterij van je vliegtuig?
Je kunt een kleine videozender maken, das nie zo zwaar.
en bij de conrad hebben ze miniscule zwartwit camera's met zo een composit uitput en die gaat de zender in.

Duurste en zwaarste word de camera zelf. de schakeling weegt niet meer dan 15gram denk ik.

schema tv zender is hier:
Het audio gedeelte kun je zo weglaten.
en de eindlinear is ook niet nodig. de laatste buffer geeft voor 1km al meer dan genoeg!

http://www.etherpiraten.com/zenders/Fotos/tvzender.gif

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]

deze site verkoopt draadloze camera www.secucam.nl
heb daar wat van gekocht werkt perfect en werkt op 9 volt

mischien een idee ?

Op 13 juli 2004 22:11:50 schreef Gijs Koenjer:
jawel dat kan wel.
Hoeveel volt is de batterij van je vliegtuig?

meestal is dit 7.2V. Dit is ideaal voor het aansturen van een videocamera. Ik heb er zelfs eentje bij velleman gezien. SMD tech. Zo groot als een euromuntstuk!!!

bestelcode: camcolc

leuk schema heb je daar gijs koenjer!
1 ding is minder: waar zijn de waarde's van de componenten?
die zou ik ook grag kennen!:p

Enneh hoe ziet de ontvanger eruit?? want zonder ontvanger geen beeld..... En als dit dan op de band wordt uitgezonden waar normaal TV's ook op ontvangen.. Ik ga geen complete tv op het veld neer zetten.. terwijl een TFT scherm met composite in van 7 inch best goed kan werken..

Je moet er wel bij zeggen dat je het zendertje niet zo maar ff in elkaar gooit!
Ik heb het zendertje drie keer gebouwd!
De eerste keer maakte ik het te rommelig.
(mechanisch onstabiel en slechte onderdeeltjes) en werkte dus ook niet!
Tweede en derde keer werkte het wel.
Moet ik er bij zeggen dat het in mijn huis overal binnen kwam.
Maar ik heb nooit gekeken hoe ver het binnen kwam (stom achter af)
De tweede zender heb ik weg gegeven, nooit meer gezien.
De derde heb ik hier nog maar is door waterschade denk ik niet meer goed!
(ook weer een foutje van mij)
Misschien is het een idee om het audio deel niet te bouwen?
Word het alleen maar makkelijker!

Rob.

vreemd ik dacht toch echt dat ze de componenten erbij hadden staan, mischien dat ik het schema hier heb leggen zal t vandaag of morgen wel ff opzoeken, jaja rob leuk bouwseltje he"? www.geocities.com/zendernet/index.html
ik ben momenteel bezig met een lampenbakkie voor tv eens kijken hoe dat werkt,ik wist wel ergens een leuk schakelingetje op die site van die knutsel japaner, rob weet wel wie ik bedoel weet alleen het website adres niet meer.