blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Pietplog,
Heb jij daar documentatie van van die Microvolt Pico Ampere meter?
Een vlug zoekertje met Google leverde weinig zinnigs op.
Mijn batterijvak is schoon.
Tekelec/Airtronic TE 921
Gegroet,
blackdog
[Bericht gewijzigd door blackdog op (14%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ook weer thuis gekomen na een omrit via La Louvière.
In La Louvière NIETS gekocht! Wat viel die beurs tegen! Wat ééns de Belgische variant van Rosmalen was, is nog nauwelijks groter dan de Lichtmis. Buiten dat bijna alle standhouders van de lchtmis aanwezig waren, aangevuld met een enkele Waal of Vlaming, was er niets bijzonders te vinden.
De motortjes voor Jochem heb ik niet kunnen vinden, helaas.....
Nee, dan de Lichtmis: 'Ochtends op half 8 aanwezig (ik had een lekker camperplekje vlak naast het terrein), zag ik de markt groeien. Om half negen volle bedrijvigheid. Helaas mistte het verschrikkelijk, zodat alles nat werd, alsof her een regenbui overwas gegeaan. Dat was over toen de zon doorbrak.
Zoals ik verwacchte waren de CO-ers later aanwezig dan ik. Zo tussen halsf tien en tien ontwaardde ik de niet overhet hoofd te ziene baard van fatbeard. Na een babbletje wees hij mij de weg, waar mogelijk de rest was, dat was aanvankelijk alleen Schimanski, kote tijd daarna gevolgd door Jochem en RD12Tf en MAH.
Daarna naar de koffie, waar pietplof en Shiptronic ook verschenen.
Ik had ondertussen al aardig wat opgeduikeld:
- Een Onderwaterhalogeenlamp met veiligheidstrafo; € 10,-
- Een Fluke ac-dc stroomtang; € 18,- (als die goed is heb ik een koopje)
- Twee nieuwe Ge powertorren uit het jaar nul; gratis
- Een Varian BWO-buis in een hp chassis; € 15,-
Tijdens de koffie kwam pietplof met zijn variacjes uit Helenaveen a raison van 2 flesjes gegist druivensap.
Na de koffie met z'n allen een rondje, dat hield in dat we 5 minuten samen liepen tot we Henry.S tegenkwamen en ik daarna samen met MAH vooruit liep omdat de rest plotseling ongemerkt achterbleef.
Dat effect van dissociatie en combinatie kenmerkte het verdere verloop vann de dag. Alleen tijdens een partijtje friet eten (op aandrang van Jochem) en aan het einde om de bekende pannenkoek te haan verorberen.
- Ondertussen mijn buit aangevuld met een laadbare LED-zaklantaarn voor € 8,-
Verder Ohm-pi met zijn Tinus016 nog gezien.
Van Blackdog en Jinny geen spoor gezien...
Al met al een geslaagd bezoek aan de lichtmis

Varian Backward Wave Oscillator

Onderwaterlamp - Fluke Stroomtang

Diversen
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Ah, en dat we er wel waren hé, vraag Jochem... 
Maar dergelijke buitenmarkten zal het moeten zijn voor mij, door mijn gehoor houd ik het in een hal niet meer vol....
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Ook al even terug van een iets wat minder geslaagde lichtmis dit jaar. Dit had niks met de buit te maken maar met de friet die er verkocht werd. Ik had daar een frietje genomen en die niet helemaal goed gebakken was. Dus ook al snel naar huis gegaan en vroeg onder de wol. Maar goed terug on-toppic.
De buit viel mee dit jaar
2 Harddisk voor 78, volgens verkoper nieuw maar volgens log van harddisks hebben ze al 30222 uren gedraaid!!
2 motortjes met een flinke vertraging. deze heb ik voor mijn nog te automatiseren camera microscoop gekocht 10,-
1 UPS print volgens verkoper werkend maar bij test thuis mooi niet maar goed wat wil je voor 2,- Print staat niet op de foto licht nog bij Ohm pi
1 mooi kniptangetje van Weller 15,
2 doosjes met printkroonsteentjes 6,-
1 grabbag met condensatoren met korting 4,-
2 Bourns 10 slagen pots 2K met knop 4,-
Verder Tidak nog even gezien die volgens mij op dat moment samen met nog 2 andere CO ers liep helaas waren deze ineens weg volgens mij was dat MAH en nog iemand 
niet geweest, maar ik ben blij te lezen dat RD12TF weer actief...
Komt die volgend jaar ook weer naar Rosmalen?
Black dog; ik vrees dat ik geen documentatie heb maar morgenvroeg ga ik even zoeken.
Er stond ook een Britse handelaar met in z'n stand alle soorten en maten batterijen.
Dus ik hoopvol in m'n beste engels of hij ook een batterij had van 15 volt.
Hij kijkt mij aan en zegt ah, voor de AVO!? .... Neen, die heb ik niet.
Dan toch maar een blokje maken met. 5 x 3 volt.
De door Fatbeard aangewezen coax relais zijn vandaag gemonteerd en morgen aan te sluiten op de 24 Volt. Als dat lukt en ook de aansluitingen op het bedieningspaneeltje zijn aangepast ( 24 i.p.v. 12 V) kan ik al mijn antennes vanuit een punt schakelen met elke transceiver. Weer een project klaar.
Tidak, wat wil jij met een oscillator die ,,zoveel" GigaHertz produceert?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada
Ze werden in ieder geval gratis uitgedeeld door een standhouder 
Bedoel je overigens dat ze er nieuw uitzien of dat de productie recenter is dan ik lijk weer te geven (iig ouder jonger dan een OC30).
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik ben voor de eerste keer op de Lichtmis geweest afgelopen weekend. Met een collega die er ook voor het eerst heen ging.
Ik was er zelf maar van 09.00u tot 10.30u vanwege andere verplichtingen. De buit was enkel 4 boeken: 3 over elektronica en 1 over constructieleer. Ik heb thuis nog zoveel uit te zoeken spullen liggen van mijn wijlen schoonvader dat ik mezelf een verbod op alle andere zaken dan boeken heb opgelegd.
Giovanni
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Er zijn wat groepsfoto's gemaakt, kan men die hier posten? En dan mogen ze over een weekje of 2 weer van het grote boze internet af. 
Tidak Ada
Daar blijven ze dan toch nog ergens in de Google'se krypten staan...
Maar voor mij geen bezwaar, men zal van mijn kop geen poster maken 
Maar misschien beter geen namen er bij?
@Giovannii:
Misschien zelf eens op zo'n markt gaan staan om overtollige junk kwijt te raken?
Anders doneren aan de CO stand in Rosmalen.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (28%)]
Ja doneren is de meest voor de handliggende mogelijkheid. Maar eerst uitzoeken, dat is het grootste probleem. Daar heb ik weinig tijd voor helaas, net als voor mijn andere hobbies. Het tweede grote probleem is mijn vrouw die, in tegenstelling tot de meeste vrouwen, graag wil dat ik alles bewaar.
Ik ga mijn best doen voor Rosmalen 2015 (of 2016 =) )!
Giovanni
maartenbakker
Golden Member
Tidak Ada
Tidak Ada
Voor allen, die zo'n LED-zaklamp op de Lichtmis hebben gekocht, hier even wat foto's van de inhoud van de laders:
klik
Stekerlader, printje. Alleen de drie vlakjes
boven en rechts van de beschrifting zijn 'vrij' van het net
klik
Stekerlader, print onderzijde
De stekerlader heeft een twee kleuren LED die groen wordt zodra de accu geladen is. Verder zie ik geen accubewaking.
De afstand tussen de netspanningvoerende printbanen is erg klein.
Geen zekering!
De autolader heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik het goed zie geeft de rode LED alleen een indicatie dat er spanning op staat. Één LED en twee weerstandjes kunen m.i. geen bewaking van het laadproces bewerkstelligen.
Ook hier geen zekering!
Een uitdaging dus voor de SMD werkers om betere laad printjes te ontwerpen....
Jochem
Wat zit er verder nog in die zaklamp aan elektronica? Ik heb het ding hier even niet, maar wat beweerde de accu voor een soort te zijn? Lithium?
Het vreemde is dat er ook zo'n houdertje voor AAA bij zat, daar zou je dan gevoelsmatig NiCd of NiMH in stoppen.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik gok dat die zaklamp nagenoeg hetzelfde is als een exemplaar (met opschrift "super qulity") dat ik hier heb. Op mijn 230V lader stond "4.2V +/- 0.5V". De bijgeleverde 18650 cel zou 3800mAh zijn volgens het opschrift, en die heb ik nagemeten; het blijkt net aan 600mAh te zijn.
Op 28 september 2014 22:53:19 schreef High met Henk:
niet geweest, maar ik ben blij te lezen dat RD12TF weer actief...Komt die volgend jaar ook weer naar Rosmalen?
Bedankt voor je belangstelling Sven! 
Mijn gezondheid heeft een veel grotere prioriteit gekregen en de hobby een stuk minder ...
Rosmalen gaat zeker weer tot de mogelijkheden behoren, ik zie het wel!
Tidak Ada
Jochem, ik ben bang dat daar héél weinig elektronica in zit.
Overigens durf ik hem niet verder te openen. Ik weet hoe ellendig die schakelaartjes in die dinegn zitten. Het is een heel gepruts om ze er weer op de juiste manier in te krijgen 
Het feit dat de netlader een idicatie geeft over de laadstroom/spanning geeft voor mij al aan dat er, op de besturing van de LED na, niet veel in de lantaarn zelf zal zitten.
Jochem
Tidak Ada
Ik had er geen AAA unit bij en dacht dat de mijne uit een stel China-zaklantaarens wel zou passen. In eerste instantie niet dus, maar als ik dat plastic kokertje verwijder passen ze ook. Handig als je in een gebied komt waar je geen accu's kunt laden 
OT
Hier nog een foto van het laptopladertje, dat ik heb gekocht. wel wat durreder, maar ook heel mooi!
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
@Sparky: Je koopt zo'n zaklamp met 2 laders en 18650 cellen voor 8 euro. Niet/nouwelijks de prijs van 1 redelijke 18650 cel. Dus tja.. dan maar eens vaker aan de lader.
Ik wil bij die van mij nog eens een goede laad-houder maken. Iets in de richting wat maglite ook heeft.
@TA hieronder, voor mijn gebruik van een zaklamp voldoen ook deze cellen prima. Bij mij staat hij hooguit een paar minuten achtereen aan. Alleen toen ik een cel te ver leeg liet lopen tijdens gebruik was het einde oefening.
Tidak Ada