Ik zag een paar dagen geleden bij een gebruiker de status "eeuwig verbannen" staan.

Nu ben ik niet nieuwsgierig maar wil wel graag alles weten :P
Ik hoef niet te weten waarom maar houd dit in dat die gebruiker een permanente IP ban heeft?

R-Tronic

Volgens mij betekent het alleen maar dat de gebruiker in kwestie nog eigenwijzer en nog knorriger is dan de knorrigste turbomod ;)

IP-bannen heeft geen zin voor permanentie omdat IP-adressen bijzonder variabel zijn, maar gebruikers zijn als ze in een andere incarnatie terugkomen vaak wel te herkennen voor een goede verstaander zodat ze alsnog een trap onder hun achterwerk kunnen krijgen.

Dat gezegd hebbende ben ik geen grote fan van permanente bans, dat is wel erg onherroepelijk. Soms is het nodig en soms is het gewoon zonde (nodig en zonde sluiten elkaar niet per definitie uit trouwens).

Oke :)

Permanente ban leek mij ook al wat raar, aangezien de user gisteren nog gereageerd heeft in een topic.

Dan mag je mijn vorige antwoord vergeten, ik ging ervan uit dat er wel sprake zou zijn van een permanente ban (en dat de reden daarvan is dat de persoon eigenwijzer of knorriger was dan bij moderatie door de beugel kon - eigenwijsheid is in het algemeen een oorzaak van bans en het knorrige was een knipoog naar een mod).

Weet je het trouwens wel zeker van de reactie van gisteren? Ik kan maar 1 gebruiker vinden met deze membership status en met als laatste zichtbare actie een portie forumvandalisme (een zeer zware overtreding van het vertrouwen dat nodig is om oude posts permanent editbaar te houden), en die heeft ook echt niet meer recent gereageerd. Wel in een aantal oude of langlopende topics die dus ook in de search omhoogkomen.

Ik mail je wel even om te zien of we het over dezelfde persoon hebben. In dat geval: blijft zonde.

Iets met tech en een zeker merk.
Die mis ik wel, leuke antwoorden met evenzo animaties.
Anderen ken ik niet met een permaban.

Het betreffende heerschap was volgens mij bezig al zijn posts één voor één te verwijderen. Om hem daarin te stoppen, en zijn zeer nuttige posts te behouden, is hij verbannen. Volgens mij.

Dit viel mij ook al op. Ik weet de reden niet waarom hij "Eeuwig verbannen" is. Toch is het jammer dat hij weg is want meestal waren zijn antwoorden van goede kwaliteit.

Ik kan het best fout hebben dat ie 2 November 2014 nog gepost heeft.

Na wat zoekwerk zag ik inderdaad de "x" in sommige posts.
Nouja, het is me duidelijk wat de status inhoudt, en daar ging het mij om.

Vriendelijk bedankt voor de uitleg.

Als er een permanente ban op een user rust, en deze user is "opgegroeid" en wil weer meedoen, dan lijkt het me dat wat overleg met de moderators tot het opheffen van de ban kan lijden of dat een nieuw account aangemaakt wordt... (wat dan wat extra in de gaten gehouden wordt). Dus dat "permanent" moet je zien als: De software gaat niet zonder opdracht daartoe de ban automatisch op een bepaalde datum opheffen. Zie het als "voor onbepaalde tijd": niemand weet nu al wanneer het afloopt.

Na zijn recente email echter, hoop ik overigens voor deze meneer dat ik hem nooit in het echt tegenkom, want dan kan ik niet voor mezelf instaan. Hij gaat gewoon buiten CO verder met gal spuien. Welk onrecht hem aangedaan is, weet ik niet, en het interesseert me ook niet.

Jij bent lastig gevallen dus?

Idd. Zojuist een aangebrande email gekregen n.a.v. mijn eerste bericht hier.

Ik heb dat van een andere gebruiker ook al vernomen. Ik begrijp dat niet helemaal.

Ook in jouw geval was je post toch heel objectief (observerend) en benadruk je zelfs dat hij zeer nuttige posts in zijn postgeschiedenis heeft staan. Lijkt me zeker niet aanvallend of anderszins reden om jou aangebrand te benaderen..??

Nou vind in levensbedreigingen (onder de focus) eigenlijk ook best wel erg not done. Iets met volksgericht, emotioneel terugreageren, zelfde categorie als forumvandalisme enzo. Ik heb inderdaad ook mail in cc (als hij niet in cc was dan zou ik dat hier niet eens melden) ontvangen maar in der haast nog niet tot de laatste regel uitgelezen, tot zover juist zakelijk van toon en ik mis nog wel even het Hele Erge (tm) daarin dat zo'n uitspraak hier rechtvaardigt.

Voor het geval ik iets gemist heb kan ik elke lezer dezes nog wel met een zeer universeel bij botsingen van karakter opgaande uitspraak verblijden: Je mag alles van me zeggen, als je maar niet zegt dat ik op je lijk! (C) Ouwe Schipper

Eigenlijk had ik na mijn eerste zin van dit bericht een grap in gedachten die ik wilde maken, maar die kan verkeerd overkomen en dan weer voor discussie of onbegrip zorgen, dus ik maak hem niet. Laat ik volstaan met de opmerking dat zelfs niet uitgesproken humor beter in zo'n situatie past dan je in emotie mee laten zuigen of in normale mensentaal: relaxt blijven, relativeren.

Inderdaad denk ik dat je met het citaat van de 'Ouwe Shipper' de spijker op z'n kop slaat.
Ik heb dat nachtelijke mailtje ook ontvangen (ik kon even niet slapen en vond het tussen de rest van mijn mail) en denk verder het mijne er van. Aangezien ik voor mijn studie ooit een gelofte van geheimhouding heb moeten doen, zal ik er verder niet over schrijven.
In iedergeval, is het tijdstip van verzending tekenend voor de situatie.
Laten we daarom geen rancune tonen. Dat lost niets op.

Ik raak hier nogal een gevoelige snaar zo te lezen...

Dit was niet de intentie van het topic, ik wilde alleen weten wat die status betekent.

Mijn vraag is beantwoord en ik zie geen reden om hier nog verder over te discussiëren, gezien de genoemde gevoelige snaar.
Mag van mij slotje op eventueel.

Toch denk ik dat het over verschillende mailtjes gaat, aangezien Fuzzbass vanochtend NA zijn eerste post iets heeft ontvangen, en Tidak Ada kennelijk 's nachts. Welke email dan degene is die (ook) bij maartenbakker ligt kan ik alleen naar gissen. Ik heb zelf (gelukkig) niks ontvangen.

Ik vind dreigementen ook niet netjes, maar afhankelijk van de aard van de email kan ik me wel voorstellen dat Fuzzbass iets te snel opschreef wat er door z'n hoofd ging.

Bij mij ging het om de nachtelijke mail in cc (ik mail ook wel eens des nachts, dat zegt nog niet zoveel opzich), waarop ik ook een snel antwoordje gestuurd heb vanwege een bijkomend misverstand en waarop ik beloofd heb later uitgebreider in te gaan. Ik typ dit even snel tussen het werk door, want bij dit soort topics kan het ook zomaar opeens op slot zitten terwijl het kennelijk toch een hoop mensen aan (het hart) gaat. Wat er verder op de mail langskomt behandel ik ook per mail, niet vanwege een gelofte maar wel vanwege netiquette. Hier kan ik slechts melden dat ik het niet overal mee eens ben, maar me er wel iets bij kan voorstellen. Kortom, ook ik denk er het mijne van.

"Zojuist een aangebrande mail gekregen naar aanleiding van m'n bericht hier" klinkt als een tweede mail. Maar als iemand mij wil overrijden zou ik er ook wel wat van zeggen eigenlijk...

@Jochem hieronder: dat zou ook best kunnen. Nouja, zoals ik al zei... Relativeren. Wat mij betreft kan er na inbreng van een moderator ook wel een slotje op hier.

@SparkyGSX hieronder: of enige variant op "als het zo moet doe ik niet meer mee" want niet iedereen laat zich graag modereren. Een andere regular die zich in dat topic ook liet gaan is inmiddels weer regular. In datzelfde topic merkte ik nog op dat ze tegen volkomen de verkeerde persoon uitvielen hoewel dezelfde uitval tegen de juiste persoon voor mij wel begrijpelijk was geweest. Kennelijk heb ik toen de afloop van dat topic even gemist. P.S. Het ligt in de aard van fora zoals dit, dat eigenlijk iedereen wel zijn nukken heeft. Wat dat betreft verbaast het me nog wel dat het meestal goed gaat ;)

Ik lees het zo dat 'onder de Focus' juist de reactie was op die aangebrande email, en dat de email een reactie was op de eerste post van Fuzzbass in dit topic.

Maar ik ga er nu over ophouden, want ik wil er eigenlijk niet eens een mening over hebben.

Blijkbaar had ik hier toch eerder moeten reageren; ik heb geen mail gekregen, dus ik voel me een beetje buitengesloten ;(

Ik heb de aanloop tot dit verhaal niet gezien, en de zoekfunctie is ook niet echt behulpzaam (al is het niet bepaald moeilijk de gebruiker te vinden). Natuurlijk kon hij af en toe een beetje nukkig zijn, maar dat zijn er wel meer hier. In tegenstelling tot de meeste andere "vervelende personen" schreef hij juist ook veel goede, bruikbare posts.

In een van de gesloten topics staat wel dat hij even mocht afkoelen, de meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dus dat hij ook een bijzonder onaangenaam mailtje naar een van de moderators heeft gestuurd.

Ik heb er even over na moeten denken, maar aangezien het aangebrande bericht openbaar in de commentaren op mijn website gepost werd (want dat kan daar zonder e-mail achter te laten), en de poster zich met naam en toenaam bekend maakte en zich kennelijk ook niet schaamde om mij te beledigen in het openbaar, ga ik het nu toch hier quoten.

Zeg ontiegelijke beterweter, hou jij op CO even je mond over dingen waar je niks over weet. Je hebt (mij althans) al vaker laten blijken dat dat een probleem voor je is, maar ik vraag je toch heel vriendelijk je niet te bemoeien met zaken van grote mensen. En voor jou ben ik gewoon mijnheer ***, en niet "heerschap". Begrepen?

Wel fijn te lezen dat je mijn posts nuttig vond. Ze zijn misschien niet aardig, maar wel nuttig.

Waar is deze man mee bezig?

Laat hem lekker geband blijven. Hij heeft zelfs mijn werkgever gebeld. Dat was over de grens.

Ik heb mijn eerdere bericht overigens wat afgezwakt, dat was ongepast, maar ik wordt giftig als mensen zonder enige aanleiding mij het leven zuur maken.

Ja we zijn hier met velen, en een ieder heeft zijn eigen mening en gedachtengang. Dus dat kan wel eens botsen, en zo te zien kan het ook uit de hand lopen.

Ik zou zeggen zand erover, en laten wij gewoon lekker doorgaan met de rest. :)

Ik denk dat soms in het heetst van de strijd er dingen geroepen worden en gedaan worden waar mensen later spijt van krijgen.

Dit soort kwesties los je in elk geval niet op met een welles-nietes discussie op een forum. Het gooit alleen maar olie op het vuur.

Overigens heb ik geen idee wat de aanleiding was voor deze ban... en ik hoef het ook niet te weten.

Hi,

Mmm, ik val hier midden in, maar heb geen idee over wie het gaat.
Is de persoon zo ver "gevallen" dat zelfs zijn naam niet meer mag genoemd worden?

Gegroet,
Blackdog

Op 3 november 2014 15:41:29 schreef Fuzzbass: Hij heeft zelfs mijn werkgever gebeld. Dat was over de grens.

WHAT THE FUCK?!? dat MEEN je niet! Dat is wel HEEL erg laag zeg!

@Blackdog: ik hoefde maar 1 keer te raden...