Ach, misschien is het dezelfde gefrustreerde meneer die er over viel dat ik mevrouw ben.....
Dat hoort blijkbaar niet op een technisch forum.
Email ga ik niet plaatsen, te zielig voor woorden...

Hi SparkyGSX, :-)

Ik heb echt geen idee...
Wat ik hier nu lees over die persoon is nu niet bepaald "netjes"

Aan de hand wat hier bescheven wordt krijg ik de indruk dat de medicijnen niet zijn ingenomen...

Gegroet,
Blackdog

Als je goed alles gelezen had blackdog, dan had je het er wel uit kunnen vissen.

Het is ook geen geheim meer want iedereen weet t toch al.

Sonytech is de user die ik zag staan met de status waar ik benieuwd naar was en waar het in dit topic over zou moeten gaan.

Inmiddels is mijn vraag ruimschoots beantwoord en leid het topic zijn eigen leven. Misschien had ik het beter in een mailtje aan een moderator kunnen vragen :D

@Blackdog, wij noemen zijn naam niet uit respect voor deze persoon. Iets dat hij zelf mist. De man is gewoon goed in de war. Misschien inderdaad medicijnen vergeten.

In dit licht was mijn harde opmerking ook totaal niet op de persoon, te meer omdat ik helemaal geen Focus rijd.

@Jinny: ben jij ook al lastig gevallen? Tering zeg.

Ik ben uitermate slecht in "hints" maar met zorgvuldig lezen van de eerste paar posts moet je er net als ik uitkomen blackdog.

Hi Heren,

Ik ben al door anderen via e-mail op de hoogte gebracht.
REW, R-Tronic ik heb het allemaal gelezen en jullie hebben gelijk ;-)

Gegroet,
Blackdog

Hij heeft toch zo met zijn gezondheid lopen tobben, misschien is dat de reden.

Ik kan me het gebeuren haast niet voorstellen, maar het zal wel.

Inderdaad, die was het...

Ach, ik begeef me ook tussen bouwvakkers, en dat overleef ik ook.
Was het al vergeten tot dit topic het weer oprakelde.... :)

omdat dit topic steeds weer bovenaan stond, begon ik zelf ook al te zoeken over wie het ging, dat zinnetje van jinny deed me wel denken ( wist niet meer welk topic en wie) maar nu het hier is gezegd is het me duidelijk geworden. was idd een behulpzaam persoon met nuttige achtergrond verhalen hoe en wat te vervangenbij bij reparatie, ook van hoe het vroeger reilde en zeilde bij een bepaald merk. zo als er hier meer mensen van die achtergronden over een toestel of merk weten en soms mee gebouwd hadden nog. hoop dat het weer goedkomt met deze persoon want alleen vragenstellers zijn er hier meer als vaste beantwoorders, waar er vaker weer ineens van wegvallen. in vakantietijden zie je weleens co leden terug die nog amper posten wegens andere bezigheden..

de hints maakten mij jammer genoeg niks wijzer en ook het topic waar het mee begonnen is, heb ik blijkbaar ook gemist...
vind het een jammere zaak en vooral ook omdat ik veel van dat merk in huis heb en hier altijd een kenner zat. persoon in kwestie was toch altijd behulpzaam en vind het raar dat het zo fout is kunnen lopen.

bepaalde gedachten komen in tekstvorm op een forum vaak verkeerd over bij andere personen hetgeen soms wat uit de hand kan lopen. dan sluit ik meestal men browserschermke af en laat ik het forum ff links liggen (of in het ergste geval sluit ik zelf men account af, al gebeurd op een autoforum). maar om nu mensen via email te gaan aanvallen erna... beetje zwaar fout gelopen dan en jammer genoeg zullen er ook teveel brokken gemaakt zijn om het te kunnen vergeten

Het blijkt dat hij meeleest en zich waarschijnlijk toch nog een beetje verbonden voelt met CO.
Ik vind het jammer dat er iets is fout gelopen zijn inbreng vond ik altijd erg nuttig.
En met name bij reparatie vragen over het betreffende merk was zijn bijdrage zeer gewenst.
Misschien de stijdbijl maar eens begraven?

Op 3 november 2014 18:08:31 schreef Jinny:
Ach, misschien is het dezelfde gefrustreerde meneer die er over viel dat ik mevrouw ben.....
Dat hoort blijkbaar niet op een technisch forum.
Email ga ik niet plaatsen, te zielig voor woorden...

Ik vind het juist leuk dat een meisje/mevrouw op dit forum zit.

De persoon in kwestie heeft na moedwillig forumvandalisme een tijdelijke ban gekregen. Dit is pas naar een permanente ban omgezet nadat er diverse dingen zijn gebeurd die totaal niet netjes waren. Gezien deze dingen was de status 'eeuwig verbannen' wel toepasselijk.

We gaan even niet op de details in, maar de gevallen die door meerdere forumleden worden gemeld zijn nog maar het topje van de ijsberg.

Tsja, in het licht van wat Fuzzbass en Jinny melden snap ik Fuzzbass' reactie ook goed. Een baas opbellen of problemen maken van iemand's geslacht, dus dingen die in de normale omgang op het forum niet thuishoren, is van hetzelfde overdreven karakter als iemand willen overrijden.

Toch ben ik nog immer geen voorstander van een permaban in het algemeen (valt in de praktijk wel erg mee, pas 1 keer eerder hier voorgekomen meen ik? en dat was nadat iemand een keer of 4 met een nieuw account terugkwam? - met voorvoegsels als evil eviler evilest?), en in dit geval specifiek ook gezien de zware wissel die het tobben met de gezondheid op iemand kan trekken (weet ik in zwakkere mate ook uit ervaring) en dus de mogelijkheid dat iemand er na verblijf in de ballenbak óf anders over denkt óf zelf geen behoefte heeft om terug te keren als het verblijf op het forum meer frustratie geeft dan het niet verblijven gemis oplevert.

Dan is dus niet de gezondheid de reden (want een slechte gezondheid is nooit een excuus om je slecht te gedragen - dat leerde ik in een heel andere context maar lijkt me universeel waar) maar de kans dat de omgang op een gegeven moment heel anders kan zijn en er buiten 'vergelding' op dat moment geen reden meer zal bestaan voor een ban.

Wat mij betreft is een hoofdreden voor een langere ban het idee dat iemand die het op het forum niet meer trekt en dat overdreven laat merken elders een uitlaatklep moet zoeken zolang dat nodig is, aangezien daar het forum niet voor bedoeld is.

Overigens moet me van het hart dat ik blij ben met de openheid waarmee we forumzaken kunnen bespreken zonder slotjes of mysterieuze verdwijningen. Het klaart de lucht veel beter dan rondzoemende geruchten of mensen die maar een half verhaal hebben kunnen lezen voordat het verdween. De TS heeft veel losgemaakt maar wel nuttig werk gedaan wat mij betreft!

Mocht het open blijven van dit topic eigenlijk niet helemaal de bedoeling zijn geweest, dan (en anders misschien ook) zou ik toch willen pleiten voor een soort forumcategorie tussen het openbare deel en het donateursdeel in waar je juist terecht kan voor dit soort feedback: een forumbeheerforum alleen toegankelijk voor mensen met een account, vergelijk wat men op www.gloeidraad.nl heeft gedaan om akkefietjes uit te praten, aan het beheer te vragen hoe of wat, enz. maar waarvoor hier vaak naar de mail wordt verwezen (wat soms een prima idee is, maar als het veel mensen aangaat is dat onbegonnen werk).

Ik ken die persoon verder niet maar hij heeft in de forum toch lange tijd goede en positieve bijdragen gepost. Ik wil verder graag een positief beeld houden over deze man en vind het wel jammer dat er in bepaalde omstandigheden mensen helemaal de weg kunnen kwijtraken.

IK hoop dat het wel weer goed komt met die man.

Op 3 november 2014 21:36:36 schreef klein is fijn:
De persoon in kwestie heeft na moedwillig forumvandalisme een tijdelijke ban gekregen.

Prettig dat een moderator helderheid geeft!

En ook fijn dat forumvandalisme wordt aangepakt... zeker als het een forumlid betreft dat veel zinvolle bijdragen op zijn naam heeft staan.

Hopelijk zal de permaban uiteindelijk toch teruggedraaid kunnen worden naar een tijdelijke ban.

Oproep aan allen die hierin betrokken zijn:

@Sonytech. Het is jammer dat je zo gedraagt. Ik weet dan ook niet wat de aanleiding is geweest, ikzelf denk iets van persoonlijke frustratie, maar waar dit vandaan komt weet ik niet. Ik weet dat je een beperking hebt en blij bent met je nieuwe werkruimte zoals je hebt laten zien met foto's. Begrijp mij niet verkeerd! Je deed het goed op dit forum en ik ben je hiervoor erg dankbaar. Door jouw simpele en vakkundige uitleg met "schema's" werden veel dingen duidelijk. Ook de antwoorden op menige vragen over SONY spullen werden vakkundig beantwoord door jou.

Ik zou het persoonlijk mooi vinden als "dit geschil" wordt bijgelegd tussen de forumbeheerders en Sonytech. En dat Sonytech terugkomt als iemand die mensen echt kan en wil helpen. Want dat kan hij echt !! Daar hebben we tenslotte allemaal wat aan.

(mits Sonytech zich aan de forumregels wil en kan houden uiteraard.)

Zoiets blijft moeilijk maar de forumbeheerders bepalen uiteindelijk de regels van dit forum.

Keep Cool !!

Ik zou het persoonlijk mooi vinden als "dit geschil" wordt bijgelegd tussen de forumbeheerders en Sonytech.

Ik denk dat dat niet meer goed komt tussen die twee partijen. Ik heb inmiddels wat meer achtergrond meegekregen van de mods (ik mag niet in details treden) maar deze man is hier gewoon nooit meer welkom.

in het kader van zelfbescherming van alle partijen denk ik dat het raadzaam is om dit topic iig op slot te gooien en misschien maar te verwijderen. staan voor sommigen blijkbaar te gevoelige informatie in

Mee eens wordt nu teveel gespeculeerd.

Op 3 november 2014 21:14:39 schreef fcapri:
de hints maakten mij jammer genoeg niks wijzer en ook het topic waar het mee begonnen is, heb ik blijkbaar ook gemist...
vind het een jammere zaak en vooral ook omdat ik veel van dat merk in huis heb en hier altijd een kenner zat. persoon in kwestie was toch altijd behulpzaam en vind het raar dat het zo fout is kunnen lopen.

offtopic: Sinds het rootkit schandaal van 2005 is er helemaal niks meer van Sony hier in huis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootkit_scandal

bepaalde gedachten komen in tekstvorm op een forum vaak verkeerd over bij andere personen hetgeen soms wat uit de hand kan lopen. dan sluit ik meestal men browserschermke af en laat ik het forum ff links liggen (of in het ergste geval sluit ik zelf men account af, al gebeurd op een autoforum). maar om nu mensen via email te gaan aanvallen erna... beetje zwaar fout gelopen dan en jammer genoeg zullen er ook teveel brokken gemaakt zijn om het te kunnen vergeten

Met alleen textuele (verbale) communicatie ben je in feite vreselijk gehandicapped. Je ziet geen lichaamstaal zoals een gezichtsuitdrukking, je hoort geen intonatie. Je mist 90% van alle communicatie die je hebt bij een normaal gesprek. In een gewoon gesprek is maar 10% van de communicatie de woorden, de rest is non-verbaal.
(dat getal verzin ik overigens niet zelf)

Snij de non-verbale communicatie weg, en je hebt het recept voor misverstanden en escalaties. Smiley's en andere emoticon's kunnen dat maar ten dele opvangen, en maken soms nog meer kapot dan dat ze goed doen.

Op het werk hebben wij een wijze regel die luidt: als je 3 mailtjes heen en weer hebt gestuurd over een onderwerp en je komt er nog niet uit, dan stop je met mailen en plan je een meeting.

Wie de schoen past trekke hem aan.

Wat men hier zegt over de eerdere bijdragen van Sonytech is waar: waardevol, doorspekt van al-dan-niet geanimeerde schema's en tekeningen, of met beschrijvingen vanuit praktijkervaring.

Een tijdelijke ban naar aanleiding van een uit de hand gelopen discussie kan altijd gebeuren, en daar moet ook niet te zwaar aan worden getild (althans, het moet in perspectief gezien blijven worden). Je bent het als buitenstaander op dat moment misschien meer met de ene of meer met de andere partij eens, maar het blijft een welles-nietes dat op zo'n moment gewoon afgesloten moet worden.

Mede door de goede en behulpzame bijdragen uit het verleden, is het moeilijk te begrijpen dat Sonytech daarna zo uit z'n slof is geschoten en dingen op de man heeft gespeeld bij een hele rits personen die zich van geen kwaad bewust waren.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat na de eerste post van Fuzzbass in dit topic (lees hem eens na) er een dusdanig buitensporige reactie komt. Maar gezien verhalen van diverse andere mensen werd ik getriggerd en vroeg ik even door. En wat horen we dan.. een werkgever bellen..?! Dat is voor mij ook een grens, dat gaat veel verder dan een emailtje met overdreven inhoud. Maar wel kenmerkend voor de situatie.

Op 3 november 2014 21:36:36 schreef klein is fijn:
We gaan even niet op de details in, maar de gevallen die door meerdere forumleden worden gemeld zijn nog maar het topje van de ijsberg.

En dan is het op een gegeven moment begrijpelijk dat er geen weg meer terug is.

@ Joop,

Ik ga niet quoten, maar daar ben ik het met de volle 100% mee eens.
Met het hele verhaal trouwens.

Er zijn in dit topic al een aantal voorbeelden voorbij gekomen van het niveau waarop de verbale communicatie ondertussen geland is, zoals kif al zei is dat echt maar het topje van de ijsberg.

Op het moment dat je mensen privé en misschien nog wel erger in hun werksfeer gaat lastigvallen ga je gewoon veel en veel te ver, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn.

Zoals een bekend chocolade merk ooit zei "waar zijn wij nou helemaal mee bezig??"

Ik denk dat het punt wel duidelijk is, mocht er zich nog wat voordoen zullen we dat hier melden. Loopt er iemand nog tegen problemen aan geef dat dan vooral aan een van ons door, via mail of via lieve moderators.

[Bericht gewijzigd door Sine op (19%)]