Hallo,
Ik heb een Eonon G2226D dubbel din radio.
Onlangs een mooie set gekocht van Hertz om het geluid in de auto wat op te leuken.
Heb echter een klein probleempje.
Vanuit de Eonon radio komen diverse aansluitmogelijkheden om de versterker op aan te sluiten. Hij heeft een enkele sub uitgang die ik eigenlijk wilde splitten om zo een dubbele aansluiting te hebben voor men versterker ( Hertz HCP4 ) echter werkt dit niet, omdat er geen signaal doorheen komt.
Nu heb ik de versterker aangesloten op de Dual Audio Out van de Eonon. Ik kreeg nu geluid uit de sub, en goed ook, maar die kan ik vanaf de radio niet dimmen. Het geluid voor de speakers komt nog uit de Eonon, geluid voor de sub vanuit de Hertz.
Geluid van de speakers kan ik dimmen, geluid van de sub dus niet, want die speelt gewoon vrolijk door. Behalve als ik de radio op Mute zet, omdat dan het signaal stopt. Ik wil dus gewoon dat als ik het volume op de radio verander, dat het geluid van de sub automatisch meegaat.

Wie o wie kan me helpen. Het idee is om de speakers ook aan te sluiten op de Hertz versterker, maar hoe doe ik dit precies?

Hier eventueel een foto van de achterkant van de radio: http://www.eonon.com/UserFiles/image/G2226D-06.jpg

Heb je aansluitingen 12/18 (rear) en 13/19 (front)al geprobeerd? Dat zijn ook RCA uitgangen.
Je zou de rear uitgangen nog eens kunnen splitten en daarmee ook de sub aan kunnen sturen.

Het kan ook zijn dat je de SUB uitgang apart moet inschakelen in een menu, zodat de front en rear speakers dan highpass gefilterd worden. Als de SUB altijd ingeschakeld zou zijn, dan zouden front en rear nooit bas krijgen.

Ik zal get vanmiddag eens proberen.
de Front en Rear kan ik dus gebruiken, en eventueel de sub-out mits ik deze ingeschakeld krijg.
Hiervoor heb ik al lopen zoeken maar in het menu van Eonon kan ik eigenlijk alleen subw vinden waar ik de volume van kan bepalen, en niet of ik hem aan of uit kan schakelen.

Mocht ik helemaal geem signaal uit de rca outs krijgen van de radio, is het dan een idee om het signaal via de speakerkabels te laten komen, en de high input te gebruiken? Ik snap dat ik dan extra kabels moet trekken en de RCA kabels dan overbodig zijn. Wat is het beste voor de beste kwaliteit signaal?

Alvast bedankt!

Kan me niet voorstellen dat er geen signaal uit de RCA uitgangen komt (maar 't blijft chinees, dus je weet 't nooit).
Voor de geluidskwaliteit zijn de RCA uitgangen de betere keuze.

Super, thanks! Ben verder heel te spreken over de radio zelf. Ook de gps werkt perfect. Hopelijk krijg ik de RCA uitgang aan de praat. Klopt mijn verhaal van de high input dat dat aangesloten kan worden op de speaker uitgang van de radio? Heb 2x een kabeltje meegeleverd gekregen met 4 draden.

Sub woofer moet je bij de Eonon volgens mij ergens in een menu eerst aan zetten, dan kan je ook de niveau's instellen.

manual : http://www.eonon.com/down_pdf.aspx?name=G2226D_en.pdf

Afdeling; sound setup; Tweeter/woofer/subwoofer: adjust volume level of tweeter/woofer/subwoofer.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (41%)]

Zou normaal wel zo werken, luidsprekeruitgangen radio >> high input versterker.
Maar je gaat dan eerst het signaal versterken met de ingebouwde versterker in de radio, en daarna weer verzwakken in de Hertz versterker. Om het daarmee weer te versterken voor je luidsprekers...

High inputs zijn inderdaad om direct met speakeruitgangen te verbinden. Maar het kan best zijn dat je dan nog altijd een ground loop isolator nodig hebt, als je een fluittoon of andere narigheid hoort. Afhankelijk van de kwaliteit van die high inputs.

Ben momenteel weer aan het zoeken naar signaal vanuit de RCA uitgangen.
zonder resultaat helaas. Dit is toch vreemd, alle opties geprobeerd en niets lijkt te werken.
Denk toch dat ik ergens de kanalen los aan moet zetten maar kan nergens vinden waar.
Het enige menu dat ik heb is 'settings' waar ik voor de audio kan kiezen uit 'front/rear' of volume.
bij front/rear kan ik eigenlijk niets kiezen, daar staat front:sd en de rear kan ik nergens iets aanklikken, daar staan alle inputs, dus aux1 aux2 enzovoorts.

Bij volume staat systeem volume, bt volume, gps volume, back car volume, bass, treble en de subwoofer.
Dan kan ik nog een modus klikken, zoals 'rock' of standaard etc. Bij 'advance' staan alleen de percentages van de 4 speakers, en die staan allemaal voluit.

Word er een beetje gek van want ik weet dat de sub werkt onder de dual output.
Ben aan het overwegen om de high input te gaan gebruiken en wat kavels te trekken. Het lijkt me wel heel toevallig dat alle uitgangen het niet doen, toch?

Iemand ideeën?

@Shiptronic,

Ik weet niet waar je het stukje ziet wat je aangeeft voor in de manual, maar ik kan in de manual er niets over vinden als alleen de mogelijke instellingen. Dus niet het aan of uitzetten van een sub, front of rear output kanaal.
PS. Stukje gevonden wat je bedoelde, maar dat is alleen maar bet volume van de treble, bass of sub. Treble staat op 6, bass op 1 en de sub of vol vermogen. Werkt nig steeda niet.

Begin toch steeds meer aan de radio te twijfelen, al zou het wel heel bizar zijn als alle uitgangen kapot zouden zijn, behalve de niet stuurbare dual output.
Overal lees ik dat de RL/RR/FL en FR gelijk werken, en nu niet... sucks!

Ik ga toch de opties even af;

Kabel 3 is GND, massa dus.
Deze zit ook in de ISO stekker, maakt het uit als nr. 3 dan niet aangesloten is?

NR 10 is AMP control, de remote dus.
Echter heb ik deze niet aangesloten op de amp maar gewoon de rode geschakelde + gepakt. Zou het kunnen dat de RCA outs geschakeld staan aan kabel 10 die de remote aanstuurd, of is dit erg ver gezocht?

Ik wil het graag opgelost hebben, dus iedere suggestie is meer dan welkom!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (26%)]

Remote in niet echt nodig , wel handig om de versterker gelijk aan en uit te zetten met de radio.

De Massa heb je wel nodig en moet zeker aan sluiten, min of meer een van de belangrijkste aansluitingen.

HOLD!!! A3 is geen Ground maar Acc, af wel accessoire stand, daar moet voeding op !

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (18%)]

A3 zit in de iso, ik bedoel kabel 3 van de foto uit de beginpost link. Dit is een aparte GND buiten de ISO stekker om. Ik neem aan dat A3 in de iso gewoon gevoed word. Mocht dit niet zo zijn, wat is er dan aan de hand?

Ps. De Amp heeft al remote op de rode geschakelde + zoals eerder aangegeven. Alleen niet op de (eigenlijk) daarvoor bedoelde blauwe kabel 10. (Zie foto beginpost)

[Bericht gewijzigd door nielsvanb op (27%)]

Lekkere handleiding..
Maar de A3 sluit je op de geschakelde +12V aan, zodat je met 't contact uit de radio ook uitzet.
De remote (draad 10) zal je op de versterker aansluiten, maar ik neem aan de versterker gewoon aangaat met de radio? Je zou ook nog A4 op het ISO blok kunnen nemen (tbv electrische antenne), maar soms komt het wel 's voor dat er alleen spanning op komt te staan wanneer je de tuner gebruikt. Meten is weten.

Maar maakt voor de RCA's allemaal niks uit.

Hoe ziet je testopstelling er verder uit?

De remote van de radio werkt zoals het hoort. Contact aan is radio aan, contact is radio uit.

Wat bedoel je precies, de aansluiting van de amp en sub of de iso aansluitingen?

De dikke + rechtstreeks op accu met zekeringkast. Kabelset van Rockfordfosgate gebruikt.
Massa direct op het chassis en de remote werkt ook, staat op een geschakelde + vanuit de radio.

Verder gebruik ik kabaal 3 en 4 gebridged voor de sub, en 1 en 2 zijn nog vrij.
Amp filtert over de lage filter voor de sub, 1 en 2 op hoog. Ook al staan deze nog niet aangesloten.
Zou de aansluiting van de radio iets te maken kunnen hebben met het feit dat er geen signaal uit de rca aansluitingen komt?

Op 11 november 2014 11:45:13 schreef nielsvanb:
De remote van de radio werkt zoals het hoort. Contact aan is radio aan, contact is radio uit.

Je bedoelt dat de ACC of geschakelde +12v goed werkt. Met remote (blauw/wit draad )bedoel ik de +12V spanning vanaf de radio, deze sluit je aan op de remote aansluiting van de versterker.
Maar als de versterker normaal aangaat met de radio, dan ligt het daar allemaal niet aan.

Heb je de gains van de Hertz ook al wat open gezet?
Ook filters op de Hertz eerst even uitzetten, dan ga je daar ook de mist niet mee in.
In de handleiding van de Eonon staat verder niks over line outs dus ik vrees....

Heb je een link naar de handleiding van jou Herzt?

Vandaag een verbindingskabel gemaakt gelijk vanaf de iso naar de versterker. Ik kN de kabel dus nu gewoon inpluggen. Had namelijk nog een oude iso liggen, dus voor een high input signaal functioneert dat in mijn ogen prima. De amp krijgt signaal en de volume is in te stellen. Ook apart want de subwoofer is via de 'rear' high input aangesloten, en de speakers via de 'front' high input.
Dit werkt dus, en ben van plan dit ook te gaan gebruiken. Ben die rca uitgangen wel zat inmiddels.
Nu nog wat kabels trekken voor de speakers. Ik heb 4 speakers, en eigenlijk kan ik er nog maar 2 aansturen.
Nu is het vermogen van de amp ruim voldoende om met 2 signalen 4 speakers aan te sluiten. Of moet ik dit niet willen?

Nadeel is dat ze niet apart meer in te stellen zijn, anderzijds is er niet zo gek veel in te stellen op de Eonon dus zal ik dat ook niet missen. Voordeel is wel dat het vermogen van de amp hoger is als die van de interne Eonon, dus naar mijn mening zou het dan beter moeten klinken.

Iemand zijn idee hierover?

Hier is de link: http://hertzaudiovideo.eu/hcp-4/

De AMP gaat inderdaad gewoon aan als ik het contact aanzet, omdat de remote naar de AMP is aangesloten vanaf de radio, geen problemen daarmee.
Had wel de low filter aan, en de gains wat open (20% +-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]

Mooi dat het werkt, lekker zo laten. Je zou er nog een mailtje aan Eonon aan kunnen wagen, al zou het me verbzen als ze nog zouden reageren ook.
Vier speakers aansturen kan wel, maar dan belast je de versterker wel met 2 ohm per kanaal. Kan die wel tegen, maar of je dat nodig hebt?

Volgens mij staat op blz 16 wat je wil, maar de mogelijkheden zijn zeer divers. Maak eens een plaatje hoe je het wil en post een foto hoe je een en ander hebt aangesloten en welke switch je hebt aan en uit staan.

Ben inderdaad blij dat het werkt. Jammer van de RCA outs, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Op pagina 16 is inderdaad wat mijn locale audioboer (chris hifi center dordrecht) mij ook heeft aangewezen. Denk dat ik de back speakers dan maar gewoon uit laat, en de Front speakers aansluit, waarbij de sub gebridged staat.
Precies zoals op de tekening vermeld is.

Ik zal van de week, als ik de kabels af heb gemaakt eens een fototje maken van de switches die aan of uit staan.
Is het nog op een andere manier mogelijk de back speakers wel mee te laten spelen maar niet de AMP te belasten met 2x 2 ohm?

Ik ben voor een audio-leek een stuk wijzer geworden! Allemaal hartelijk dank voor jullie hulp zover!
Ga denk ik toch Eonon nog even benaderen, al verwacht ik daar niets van.

Thanks guys!

Front -> enon
back -> herz
sub -> herz briged

Dan zou ik front juist via de Hertz aansturen en rear speakers met de Eonon.

Ga het denk ik zo doen;

Front-> Hertz
Rear -> Eonon
Sub -> Hertz

Heb nu 4 signaal (hi input) naar de Hertz lopen, voor elk kanaal 1.
Welke moet ik splitten?

Hoeveel moet ik er nu naar de Rear speakers laten lopen, en hoeveel naar de hi-input voor de Hertz?

Ik moet ergens gaan splitten natuurlijk...

Dacht zelf om het input signaal voor de sub te splitten, zodat ik die andere voor de rear speakers kan gebruiken. Deze kan ik dan niet meer apart links en rechts afstellen, maar ze staan nu toch ook allebei op hetzelfde volume niveau.

[Bericht gewijzigd door nielsvanb op (27%)]

Ik snap niet wat je wil splitten?

Front-> Hertz RCA stereo L + R in
Rear -> Eonon direckt
Sub -> Hertz RCA in mono (ik dacht links )