blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Heren
Ik heb bijna geen ervaring met het programmeren van b.v. een Arduino,
daarom wil ik gebruik maken van jullie kennisbank. 
Als eerste een plaatje van wat ik hier reeds heb liggen.
Dit wil ik bereiken...
Ik wil starten met b.v. Arduino om wat meetinstrumenten die ik bouw, aantrekelijker te maken en nuttige info weer te geven.
Als uitgangspunt wil ik een van mijn spannings referenties met een Nokia display
gaan uitvoeren en daar info over de spanningsreferentie op weer te geven.
Ik kies voor het Nokia display omdat het klein is en ik niet zoveel ruimte heb.
Maar tips zijn welkom.
Ik wil graag het volgende doen met de Arduino
4x Temperatuur sensor met de DS18B20 in hoge resolutie.
1x Luchtvochtigheid sensor met een DHT22, kan ook als een van de temperatuur sensoren dienen.
1x Luchtdruk sensor.
4x Spannings meting zoals status van de back-up accu, kortsluiting van de 10V en 5V uitgang enz.
2x digital uit. (ondermeer zoemer sturing bijna lege accu)
2x digital in. (uitlezen drukknopjes)
Wat ik begrepen heb, kan je de DS18B20 parallel zetten, dit scheelt aansluitingen.
Waar ik nu nog geen kennis over heb is dit, hoe krachtig moet de Aurduino zijn om dit "redelijk" uit te voeren.
Ik haat het als ik op een knopje druk en krijg niet direct feedback dat ik een knopje heb ingedrukt, dit omdat de processor nog in een meetlusje zit.
Een tweede punt is dat ik dit met een zo laag mogelijk verbruik wil uitvoeren en ik weet dat dit in tegenspraak kan zijn met het hierbovenstaande. 
De processor wordt ook uit de accu gevoed als er geen netspanning aanwezig is en dit mag een niet te grote belasting zijn.
Dus graag zinnige adviezen hoe ik dit kan gaan aanpakken, moet het met een andere Arduino, dan is dat geen probleem.
Begin niet over zaken dat ik in, "die of die" taal moet gaan programmeren, daar is hier geen tijd voor om dit te leren