Wie heeft de laatste Elektuur?
Ik wil het schema van de Kortegolf-monitor hebben.
Maar ik kan het boekje niet meer vinden.
Vroeger had je de Elex die was veel leuker
Leuke kleine schemaatjes lekker makkelijk.
Helaas Elektuur is geen bal meer aan…
Kan iemand het schema mij toe spelen?
Anders………….jammer dan.
Hehe dit gaan de modjes niet leuk vinden, misschien moet je ff naar lokale bieb lopen, en daar ff kopieeren ??
Op 19 juli 2004 18:47:12 schreef Mr GAmba:
Hehe dit gaan de modjes niet leuk vinden, misschien moet je ff naar lokale bieb lopen, en daar ff kopieeren ??
hahaha vast, er worden zo vaak hier elektuur documenten gescanned en door gemailed...
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 19 juli 2004 18:53:32 schreef ripkip:
[...]hahaha vast, er worden zo vaak hier elektuur documenten gescanned en door gemailed...
en dat willen we dus een halt toe roepen. hoe je het doet moet je zelf weten, maar NIET via Circuitsonline
ps. iedereen die het aanbied te doen krijgt een permban.
Ja, ik had zelf ook al zo iets van kan dit wel?
En ook ik moet me aan de regels van het forum houden natuurlijk.
Sorry!
Maar het is wat ik tikte, ik vind Elekuur niks meer aan.
En dit meen ik echt.
Des te erger vind ik het dat ze toen met ELEX gestopt zijn!
Ik heb wel eens zitten denken om die gasten een brief te tikken.
Misschien een leuke Nieuwe discussie? Of niet?
Wie kent ELEX, wat vond je er van, en zou je hem terug willen?
Ik weet zelfs nog dat zij ook een Josty Kitje er in hebben gezet,
Ik heb hem nog liggen hier ergens……en een ATU…
En een KG radiootje meer dan een zelfs jammer jammer jammer
Misschien moeten we zelf die sfeer proberen terug te hallen en –
Die schema’s op een site zetten met een leuk verhaaltje en een leuk –
Plaatje en een fotootje.
Ik haal even mijn zakdoek…………………hahaha.
Jelle K
Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd
Op 19 juli 2004 21:23:56 schreef rob007:
Wie kent ELEX, wat vond je er van, en zou je hem terug willen?
Ik ken ELEX, ik vond hem zeer goed, zelfs beter dan elektuur een aantal jaren terug,n de gouden jaren van elektuur toen er nog niet de veel µC en pic's instonden. En als het aan mij lag mag hij direct weer terug komen.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
ik heb nog maar 1 artikel uit de elex gezien en ik vind dat een artikel beter als 4 maanden van de huidige elektuur!
Anoniem
die schama's die in de electyuur staan en wel makkelijk en leuk zijn ok maar voorde rest ELECTUUR ZUIGT
Op 19 juli 2004 22:00:16 schreef Electroboy:
ik heb nog zon blad gezien ''Radio Blan'' vind ik een superblad
Helaas ook ter ziele, was een uitgave van De Muiderking. Bovendien is Dr Blan vorig jaar overleden.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 19 juli 2004 21:44:16 schreef Jelle K:
[...]Ik ken ELEX, ik vond hem zeer goed, zelfs beter dan elektuur een aantal jaren terug,n de gouden jaren van elektuur toen er nog niet de veel µC en pic's instonden. En als het aan mij lag mag hij direct weer terug komen.
Ik was lid van de ELEX vanaf '88 totdat ze het omzetten naar elektuur.
Daarna is het hard achteruit gegaan, ben nu al 2 jaar geen lid meer.
Lees af en toe nog eens de elektuur van een collega.
De ELEX was een stuk interressanter voor de beginnende hobbiest.
Het nadeel aan elektuur is dat ze eerst een heel l#lverhaal gaan ophangen over hoe mooi het is om een drie-kleuren-led te zien branden.
Om daarna de schakeling in 3 zinnen te beschrijven en door te gaan met een ander matig onderwerp 
Jelle K
Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd
Op 19 juli 2004 21:45:42 schreef stynus:
ik heb nog maar 1 artikel uit de elex gezien en ik vind dat een artikel beter als 4 maanden van de huidige elektuur!
Ben ik het volledig mee eens, bij ons op school betaalen e auterurechten om artiekels uit ELEX in onbze cursussedn te mogen steken.
Ik vond ook de Elex beter dan Elektuur, ik heb er ooit een artikel over een eenvoudige windsnelheidsmeter naar toe gezonden en ze hebben het gepubliceerd en ik kreeg er ook nog eens 1000 BFr (25 Euro) voor mijn artikel.
Elektuur is niet echt leuk meer voor de hobbyisten. Ik heb bij de 2e handswinkel een dikke stapel elektuurs gekocht, 20 ct per stuk. De oudste is van feb. 1990, de nieuwste 1998. Je ziet echt hoe het blad achteruit is gegaan. en dan de nieuwprijs, die is echt veel te hoog. Kostte het in 1990 nog iets van Hfl 7,5, is het nu die prijs in euro's als ik mij niet vergis. Ik lees alles gewoon in de bieb, en ik koop voor 2,5 euro hele ingebonden jaargangen. Als ik jullie was, zou ik de te koop bak in de bieb goed in de gaten houden...
Op 20 juli 2004 10:41:36 schreef ledlover:
Elektuur is niet echt leuk meer voor de hobbyisten. Ik heb bij de 2e handswinkel een dikke stapel elektuurs gekocht, 20 ct per stuk. De oudste is van feb. 1990, de nieuwste 1998. Je ziet echt hoe het blad achteruit is gegaan. en dan de nieuwprijs, die is echt veel te hoog. Kostte het in 1990 nog iets van Hfl 7,5, is het nu die prijs in euro's als ik mij niet vergis. Ik lees alles gewoon in de bieb, en ik koop voor 2,5 euro hele ingebonden jaargangen. Als ik jullie was, zou ik de te koop bak in de bieb goed in de gaten houden...
Doe ik ook bij de bieb
Electuur is gewoon niet meer wat het gewest is en daarom koop ik het ook niet meer. Wat betreft ELEX die vond ik erg goed , heb er hier nog 5 liggen en ik vind ze stukken beter dan de huidige electuur !
En even over die schema's .. dit zou dus betekenen dat je geen enkel schema ma plaatsen dat je niet zelf gemaakt hebt omdat je dan auteursrechten schend. Dus iedereen die schema's van tv's video's computers of wat dan ook aanbied hier is dus strafbaar, want er zit zekerweten copyright op die dingnen, en moet dus inwezen geblokkeerd worden .... nou dan word het erg rustig hier ben ik bang !
[Bericht gewijzigd door Dominic op ]
Even een stomme actie misshcien, maar kan er niemand een protest actie tegen elektuur op touw zetten, want het blad is duur en het is een blad wat overkomt als" voor hobbyisten" echter het is niet meer voor hobbyisten, maar voor Amatuers die klakkeloos nabouwen omdat ze toevallig dat nodig hebben.
de hobbyist komt bijna nergens meer aan zijn gerief (ja, hier op CO nog wel, Gelukkig!!!!)
enfin, misshcien iemand die een protest actie op touw kan zetten in de vorm van een webpagina met e-mail functie naar elektuur??
Op 20 juli 2004 10:55:22 schreef High met henk:
Even een stomme actie misshcien
En dat is het.
Een protest actie
, je bent toch niet verplicht de elektuur te kopen ?
En als je een abonement hebt kun je die opzeggen als je het je geld niet meer waard vind ?
Stinus
Als je denkt, die is gek, dan ben je niet de eerste, want dat was ik... E-mail adres voor imense bestanden: webmasterstinus@walla.com (1GB)
Als je nergens een goed boekje meer vind, begin dan zelf een boekje... Die van elektuur kunnen er niet aan doen dat jij graag wat anders leest dan zij schrijven... Volgens mij is elektuur niet het énige elektronika blad...
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 20 juli 2004 12:28:50 schreef Stinus:
Als je nergens een goed boekje meer vind, begin dan zelf een boekje... Die van elektuur kunnen er niet aan doen dat jij graag wat anders leest dan zij schrijven... Volgens mij is elektuur niet het énige elektronika blad...
bij de Lutron(exwinkel hier in de buurt die de andere Stinus ook kent) lag vroeger nog een ander boekje ik dacht dat het RB Elektronica noemde.
Op 20 juli 2004 12:01:22 schreef Remko Struiksma:
[...]En dat is het.Een protest actie
, je bent toch niet verplicht de elektuur te kopen ?
En als je een abonement hebt kun je die opzeggen als je het je geld niet meer waard vind ?
hmm waar ik eigenlijk op doel is dus het feit dat het idee van elektuur p zich goed is, maar de uitvoering vindt ik minder
Op 20 juli 2004 14:05:03 schreef elektron_:
Allemaal off-topic , kom geef Rob007 zijn schema ipv rond de pot te draaien
Heb je de reactie van Jeroen Boere gelezen ?
Dan weet je ook dat als iemand hem het schema geeft jij dat hier niet op het forum zult zien.
Als er wordt gevraagd naar iets wat niet op het forum mag komen te staan kunnen reacties alleen maar off-topic zijn.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 20 juli 2004 14:05:03 schreef elektron_:
Allemaal off-topic , kom geef Rob007 zijn schema ipv rond de pot te draaien
ik dacht toch duidelijk te zijn 
Op 19 juli 2004 20:32:21 schreef Jeroen Boere:
[...]en dat willen we dus een halt toe roepen. hoe je het doet moet je zelf weten, maar NIET via Circuitsonline
ps. iedereen die het aanbied te doen krijgt een permban.
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Rustig, rustig er is geen copyright op het schema, als je het scant schend je pas, niet als je het overtekend...