Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Help een Co-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.

Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan ( het liefst een beetje opvallend ) in je eerste post.

Deel:

Vorige topic:
Deel 2

mel

Golden Member

ziet eruit als een tosti ijzer met een 3.... :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

www.ebay.nl/itm/161428545513 ?

(nee, ik ken de verkoper niet)

[Bericht gewijzigd door blurp op zaterdag 29 november 2014 19:42:30 (40%)

ik ben op zoek naar een mosfet type aod472. deze kan ik alleen vinden op ebay. is deze ook ergens in nederland te koop?

Sine

Moderator

Op 29 november 2014 19:40:33 schreef blurp:
www.ebay.nl/itm/161428545513 ?

(nee, ik ken de verkoper niet)

Heh dat was geen vraag van mij, maar een poging tot creatief aangeven dat dit deel '3' in deze reeks is.

RAAF12

Golden Member

Op 30 november 2014 13:38:01 schreef siebo:
ik ben op zoek naar een mosfet type aod472. deze kan ik alleen vinden op ebay. is deze ook ergens in nederland te koop?

Dutch Alibaba heeft hem 100% genuie

http://dutch.alibaba.com/goods/CHANZON-AOD472-AOS-TO252.html

Maar per stuk kopen kan daar niet. Min. 10

Hans RIP Jan heeft hem wel liggen, ff bellen, hij is niet te beroerd om op zondag de foon te beantwoorden.

https://plus.google.com/111457028780408986295/about?hl=nl

Hij maakt ook optische kabels!

bedankt. Ik zal even informeren of jan hem heeft.

Ben opzoek naar de deze stereo audio potmeter voor een Sennheiser HDR 120, staat T-mec op, verder helaas geen waarde.
Heb al met Sennheiser gebeld en gemaild, alleen opsturen naar hun kan dat zij het vervangen, met hele hoge kosten.
Dus mocht je weten waar het te koop is of er een hebben liggen, of de waarde weet, of weet hoe ik het moet doorverbinden (altijd maximaal), dan verneem ik het graag.

Edit 7-12-14: ben intussen wat verder met Sennheiser, heb ze nog en mailtje gestuurd dat ik erg teleur was gesteld door de geboden servici in eerste instantie (E150,- ex voor opsturen en een vervangende pot die uit en andere gesoldeerd werd daar, een uitsolderen en naar mij opsturen kon niet ?-))
Nu mag ik m naar een antwoord nummer sturen:GRATIS DUS, en gaan ze kijken wat ze kunnen doen.

Een net en teleurgesteld mailtje sturen helpt dus.
Word vervolgd

[Bericht gewijzigd door andre1973 op zondag 7 december 2014 00:24:39 (37%)

zit sinds 2009 in de PV.
leime

Golden Member

Als deze toch al kapot is kun je hem misschien proberen uit elkaar te halen? Vaak kun je dan wel zien hoe hij aangesloten zit en kun je dus bepalen hoe hij doorverbonden moeten worden voor vol volume.

fatbeard

Honourable Member

Demonteren is meestal eenrichtingsverkeer, dat duimwieltje zit geklonken. En dan nog kan het een hele puzzel zijn om de schakeling te achterhalen, ik heb iets soortgelijks wel eens van een CD-speler afgehaald en dat bleek een dubbele regelbare weerstand (geen potmeter!) te zijn...

Aan de onderkant staat meestal wel een codering voor de waarde, de koolbaantjes zitten tussen de 'drager' en de knop in.

Tweedehandsje op MP kopen en daar de potmeter uithalen?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Hallo "moeilijke onderdelen zoekers"
Wie weet waar kan ik dit accuutje kan kopen?
Per 50 of (veel)meer heb ik wel e.e.a. gevonden op internet maar
dat is niet interessant vanwege het grote minimum orderaantal.

Ik zoek er maar 2 :-)

Bert

Als het nu kapot is, was het eerst heel! :)

In zo'n goedkoop solar-buiten-lampje zitten dat soort accu's ook

Met de waarschuwing dat sommige Chinezen gewone knoopcellen inpakken in zo'n hoesje en er opzetten dat het oplaadbaar is.

@Pentium-Pro:
Overigens handig als je behalve twee foto's ook de typenummers plaatst.

Op 7 december 2014 00:14:44 schreef Franzki:
Met de waarschuwing dat sommige Chinezen gewone knoopcellen inpakken in zo'n hoesje en er opzetten dat het oplaadbaar is.

@Pentium-Pro:
Overigens handig als je behalve twee foto's ook de typenummers plaatst.

Op de foto is het type prima te zien. Het gaat in dit geval alleen om die groene, was vergeten de gele eraf te knippen.
Maar voor de duidelijkheid
NiMh 1,2 v 40mAH diameter 11,5mm steek 5mm :-)

Als het nu kapot is, was het eerst heel! :)

Op 7 december 2014 00:20:05 schreef andre1973:
farnell?

Helaas dit is een te kleine capaciteit voor ze, waarschijnlijk geen omzet genoeg.
Ze hebben wel (veel)grotere maar die passen fysiek dan weer niet. :-(

Als het nu kapot is, was het eerst heel! :)

Kijk eens bij conrad onder "nimh 40mah". Meerdere Varta cellen (soldeer).

wie weet het type schakelaar die op de foto staat (naast het lege plekje S1)

1x NO
1x NC contact

afstand printcontacten tussen de schakelende 5mm
en tussen de NO en NC onderling 7mm

knop is 17x17mm

(dit gedeelte hoort normaal in de V&A thuis maar heeft misschien iemand die toevallig liggen en ook 1 maatje smaller voor het lege plekje op de print naar schatting max 14mm breed)

duck-tape does miracles...so do I
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Henry S.

Moderator

Dat is een 'Digitast', oa verkrijgbaar bij Farnell, maar ook bij lokale zaken (Velleman heeft ze ook in het programma).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 9 december 2014 21:03:48 (70%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Arco

Special Member

De 17mm brede zie je niet zo veel. Type met zwarte toets is de SET-BK, of SETL-BK(1 led), SET2L(2 led), van C&K.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo,

Ik ben voor mijn Unilap 100 installatietester opzoek naar een batterij houder inclusief draad.

Een losse houder heb ik ondertussen gevonden bij conrad https://www.conrad.nl/nl/batterijhouder-d-voor-6-penlites-l-x-b-x-h-15…, maar dan heb ik nog geen draad er bij.
In het apparaat moet het aansluitdraad aansluiten op een 3 pin male header.
De afstand tussen de pinnetjes is rond de 2,5 mm (pitch = 2,54 mm?)

Nu heb ik via youtube wel een filmpje gevonden https://www.youtube.com/watch?v=gcpr55Sgri8 van iemand met het zelfde probleem, allen heeft hij het snoertje er nog wel bij en ik niet.

Met vriendelijke groet,
Hobbyknutselaar

Hallo,

Nee, die bedoel ik niet.... nouja, ongeveer.

Het uiteinde moeten geen losse draden, maar een 3 pins female header zijn.

Hobbyknutselaar

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten