Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

De handleiding bij YAMAHA is uitermate summier, waardoor ik verder geen gegevens heb.
Ik ben in deze slechts consument, geen technicus. De dealer weet ook niks en stuurt de fiets dan weer op naar de importeur, gelukkig tot nog toe onder garantie.

Ben jij die 'tuner'?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 19 september 2016 23:02:49 (26%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

twee torretjes, TO-92, beide met het volgende opschrift:

code:


D1616
A
GC131

op de print staat B-C-E gezien vanaf de ronde kant van de TO-92.

Het is voor een inverter/driver van een fluorescentiebuisje, werkt op dc. Ik heb 'm gemold door 'm verkeerdom aan te sluiten. Er kan niet veel anders naar de maan zijn lijkt me, want er zitten maar een paar componenten op:
2xweerstand
1xcondensator (non-elektrolyt) aan primaire kant
1xcondensator (non-elektrolyt) aan secundaire kant
1xspoel
1xtrafo
2x transistor --> vermoedelijk naar de maan

//edit
Het lijkt erop dat de boel weer werkt. Ik kan er in iedergeval een wat groter TL-buisje zwak mee laten oplichten. Ik moest wel een beetje prutsen, want de aansluitingen van de nieuwe transistor zaten in de verkeerde volgorde. Krimpkous+pootjes buigen was de oplossing.

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op vrijdag 7 oktober 2016 19:01:24 (10%)

@necessaryevil: Teken het schema eens uit (of kijk waar de emitters zitten) zodat je weet of het NPN of PNP is.

Probeer dan een willekeurige pisbakken NPN/PNP (BC547 etc).

Hugo Welther

Moderator

2SD1616 is NPN 60V of 120V (A) afhankelijk van de letter achter de 1616.
Mogelijke vervanging: MPSA42

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
leime

Golden Member

Hallo,

Op 19 september 2016 22:20:15 schreef MDKing:
Is het mogelijk dat het een JST-SM aansluiting is?

Ik weet niet of je de connector inmiddels gevonden had? Het is inderdaad een connector van JST maar dan uit de JWPF serie.

Groeten,
Emiel

Op 27 september 2016 17:01:28 schreef Hugo Welther:
2SD1616 is NPN 60V of 120V (A) afhankelijk van de letter achter de 1616.

Fairchild maakt hem nog als KSD1616A. Digikey en Farnell hebben stock.

Ding heeft trouwens een achterlijk hoge Vcbo (basis-collector) van 120V. Vceo (collector-emitter) is een veel beschaafdere 60V

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een stereopotmeter met haakse printmontage.
Maar.... ik kan ze nergens vinden.
Heeft iemand een idee?

https://www.uploadarchief.net/files/download/cam00703.jpg

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Arco

Special Member

Zoiets?: (weet niet of 'ie lin of log moet zijn; de 'A' betekenis verschilt soms per fabrikant): http://www.ebay.ie/itm/Stereo-Dual-Gang-Vertical-PCB-Round-Shaft-Pot-1…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Of zoiets (heeft wel de juiste as?), en je buigt zelf de pootjes op maat.
http://www.ebay.ie/itm/Long-Pin-Stereo-Potentiometer-16mm-Splined-Shaf…

(er zijn er best veel te vinden op fleabay)

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Ik had ze al gevonden, die van Arco is lineair, ik moet een 10 k logaritmische hebben.

Ja er is zat te koop op iebee, maar niet wat ik zoek.
Ik denk dat ik toch zelf de pennen maar moet gaan aanpassen.

Bedankt voor het mee zoeken.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Kan ook model 22 of 23 zijn, daar is de pinlengte en afstand tussen de pinrijen anders, moet je even nameten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Fijn ik heb de verkeerde schakelaar besteld bij conrad.
Ik moet de zelfde hebben maar dan 1 die in het stand vast blijft,
Deze veert weer trug naar het midden.
Terwijl conrad op het afbeelding duidelijk te zien is dat hij vast blijft.

Maargoed afbeelingen kunnen afwijken...

Iemand idee hoe ik die kan vinden ?

Deze heb ik besteld https://www.conrad.nl/nl/conrad-components-las0-a3y-20x33-draaischakel…

[EDIT] is dat deze ? https://www.conrad.nl/nl/conrad-components-las0-a3y-20x31-draaischakel…

Bij functie staat hier vergrendelend,

Die ik nu heb staat schakelend/0/schakelend.

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

die schakelaars hebben de veer mechaniek in de knop zitten. vaak wel aan te passen door een veertje eruit te halen, of de stand in de knop te verzetten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De fabrikant heeft geen zin om veel verschillende mallen en zo te moeten hebben. De blijft staan variant heeft daarom vaak een extra onderdeeltje zodat ie blijft staan. Die kan je vaak slopen dat ie gaat terugveren, maar niet andersom. M.i. het priegelen niet waard gewoon lesje geleerd en de juiste kopen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
brains

Special Member

Ik heb een koptelefoon waarvan de jack plug kapot is. (foto is van een andere koptelefoon) Het is een speciale variant met 4 connectie? ipv 3 zoals een standaard stereojack. Dat is waarschijnlijk omdat in de draad/volumeregeling een microfoon is ingebouwd. Zijn die betaalbaar ergens los in china te koop? Of ergens een complete snoer?

Arco

Special Member

Deze veert weer trug naar het midden. Terwijl conrad op het afbeelding duidelijk te zien is dat hij vast blijft.

Er staat ook duidelijk in het datablad: "Type: return, 2 x 45º"... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
miedema

Golden Member

Brains,
Dit is de standaard iPhone connector. Dus daar is plenty voor te vinden.....

brains

Special Member

iphone connector? Die zien er toch heel anders uit? Je hebt de oude, brede 30 pins en die nieuwe kleine platte aansluiting. Zover ik weet hebben ze geen ronde jackpluggen, sterker nog ze zijn er met de nieuwe iphone met veel tamtam van afgestapt voor de koptelefoon ;-)

Arco

Special Member

Deze 3.5mm jack hebben ze heel lang gebruikt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

zo standaard iphone is dat niet hoor.
die aansluiting wordt al heeeeeeeeel lang gebruikt door allerlei fabrikanten, overal waar je oortjes + microfoon hebt.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

3,5 jack is van japanse afkomst en al zeker 30 jaar oud..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

@Test, met vier ringen ... die is wat jonger ;)

@fcapri
Ongeveer de enige standaard die de aangevreten-fruit toko ooit heeft overgenomen.

Anyhoo, dit topic is alweer 10 pagina's TE lang, dus het wordt tijd voor een nieuwe: *hier*

Dit topic is gesloten