Ik zie niet goed in hoe omwisselen van 1/2/3/4 de meter zou kunnen beschadigen... (wel als je bijv. pin 5 hebt gebruikt)
Kan ook een toevallige samenloop zijn, heb ik ook gehad. Meter werkte plots niet meer op sommige bereiken.
Bleek dat een van de driehoekige relais een nooit gesoldeerd pootje had. (en had toevallig toch altijd contact gemaakt)

@Arco
Zie aansluitschema aan 't begin. Spiegelen is dus 1+5 en 2+3. Tsja...

@all
Heb middels een vergrootglas N22 gescand. Ziet er perfect uit (helaas ;-).
Heb ook alle aders vanaf de Probe ingang doorgemeten (alles OK), en daarna alle adres één voor één losgehaald om te zien of daarmee iets veranderde. Niets dus.

Iemand nog ideeën?

Bijvoorbeeld waar ik een BFW13 en een BSV81 (of gelijkwaardige alternatieven) kan vinden?

Sowieso bedankt voor het meedenken tot nu toe...

BSV81, BFW13 is nog wel aan te komen. Dat is het leuke van deze meter, vrijwel geheel standaard onderdelen.
Eerst meten of ze stuk zijn. Aangezien de chopper lijkt te werken nog niet zo waarschijnlijk.
Vraagje, is de uitgang van de DC Amp echt 0.00V bij kortgesloten ingang? Tweede vraagje, heb je onlangs aan de afregeling gedraaid?

@markce
Bedoel je de spanning op meetpunt TP2204?
Die ziet er uit als op bijgevoegde foto (20mV/Div, 1ms).

Tussen N22/15 en TP/0V met multimeter meten.

@markce
Die had ik al gemeten. Heel erg 0.00.

@markce
O, en sorry. Na de eerste foto's heb ik niks afgeregeld.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (43%)]

JTBS:
Bij kortgesloten ingang op V= geeft het display een langzaam oplopend mV signaal (van -0mV naar -220mV) terwijl uitgang DC amp 0.00V is?

@markce
Die 0V meet ik als het N22 kaartje eruit is (anders kan ik wat lastig bij de de aansluitingen, toch?).

Als je een goede manier hebt om de DC Amp uitgang te meten wanneer het kaartje erin zit doe ik dat uiteraard.

@all
Als het hier om een audioversterker zou gaan zou ik zeggen dat er een condensator defect is die niet (of te snel) leegloopt naar massa...

Vergelijk met audio, het laaghangend fruit bij deze meter hebben we gehad (voeding is goed stelde je).

Mijn vraag gaat uiteraard over als N22 erin zit. Kijk even in het schema waar op N22 je moet meten.

@markce
Over laaghangend fruit gesproken. Het is weer pauze ;-)

De laatste foto van de scope (post van gisteren 22:32) is op meetpunt TP2204 (uitgang van de amp).

Iemand nog adviezen???

Ik heb een HEF4051 besteld via eBay voor €4 incl. verzending, maar dat wordt een beetje wild schieten dan...

Op 8 december 2014 11:10:26 schreef Brainbox:
Je probe zou zo correct aangesloten moeten zijn, heb zelf de PM9249 probe en die werkt zonder problemen (heb de aansluitingen echter nog nooit gechecked).
Omdat je ook andere fouten hebt verdenk ik de meter zelf.
Eventueel kan ik je aan schema s helpen.

Dag Brainbox, 'k hoop dat je nog op dit forum zit. Heb je de schema's van het analoge gedeelte van de PM2528 nog, en zou je ze willen delen? Dank alvast! Dethmer.

Ha Exrabies,

Is de meter weer up en running ?
Ik zie dat je een HEF4051 gekocht heb was die ook voor de meter.
Ben je in het bezit van een signatuur analyzer anders kan je bijna niet repareren !

Groet,
Henk.

Ik neem aan dat de reparatie wel afgerond is na 10 jaar... (al dan niet met succes...)

Ha Arco,

Ja ik zie nu dat de hernieuwde reactie van een ander is !

Groet,
Henk.

Klopt, iemand anders die een PM2528 gekocht heeft;)

Dank @Arco voor de link. Helaas de versie die ik al had, ik ben op zoek naar het schema van het analoge gedeelte.

Groeten,
Dethmer.

Ha dkupers123,

Dan toch nog even een reactie ondanks dat je topic in het bejaardenhuis zit.
Ik heb alle gegevens van deze meter( s ) dat zijn drie manuals !
Je kunt deze alleen ( goed ) repareren als je een signature analyzer bezit...
Er is dus een speciaal manual die het storing zoeken d.m.v. signature begeleid.....

Groet,
Henk.

Dag Arco,

De informatie in de 'derde' manual is zeer waardevol, deze manual was ik nog nergens tegengekomen. Dank!

Groeten,
Dethmer.

Op 12 april 2023 09:44:25 schreef electron920:
Ha dkupers123,

Dan toch nog even een reactie ondanks dat je topic in het bejaardenhuis zit.
Ik heb alle gegevens van deze meter( s ) dat zijn drie manuals !
Je kunt deze alleen ( goed ) repareren als je een signature analyzer bezit...
Er is dus een speciaal manual die het storing zoeken d.m.v. signature begeleid.....

Groet,
Henk.

Lijkt me ook als ik het zo lees, net als de daarvoor benodigde ROMs.

Dank voor het reageren allemaal.

Groeten,
Dethmer.