Hallo,
Ik heb onlangs via marktplaats een gokkast gekocht voor in onze keet.
Nu zit ik met een probleem, hij betaald namelijk niets uit en hij start op 70 punten als je de spanning er op nieuw opzet.
Ik heb ook al het een en ander geprobeerd met de dib swiches, maar daar word ik ook niet wijs uit. En aangezien er geen handleiding bij zit kom ik er niet meer uit.
Iemand die een oplossing weet..
Groeten Klaas
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Je hebt kans dat hij in testmode staat. Zijn alle deuren en luiken dicht?
Wat voor een MPU is dat, een oude Scorpion 1?
Jochem
Op 8 januari 2015 20:19:28 schreef Jochem:
Zijn alle deuren en luiken dicht?
De deur stond nu open.
Maar als ze allemaal dicht zijn werkt het nognsteeds niet. En hij heeft altijd een start van 70 punten.
Groeten Klaas
Jochem
Bijvulsleutel in de goede stand?
Administratiesleutel in goede stand?
Geldbuizen gevuld?
CPU batterij op spanning?
Eepromkaart aanwezig?
Gr.
Erik
Smallrepairs
Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!
De voyager is een gemakkelijke machine.
Er van uit gaande dat de accu vol is, dan onthoud hij de laatste punten voor stroomuitval. Is de accu leeg dan komt er
een batterij leeg melding op het display.
Basisuitgang is als volgt.
Alle sleutelschakelaars er uit.
Alle deuren dicht.
Pijpenset gevuld. Let op dat er ter hoogte van de niveauschakelaars op de pijpenset geen munten dwars zitten en de schakelaars door munten geactiveerd zijn.
Kontroleer of er lampjes knipperen, bijvullen, service, welke munt leeg is. En verschijnt er een foutcode op het display.
Nu zou de machine moeten werken.
Dipswitches hebben geen invloed op het spelen van het spel behalve dat het percentage uitbetaling hoger kan worden ingesteld dan het wettelijk minimum.
Vraag;
Zitten de pijpen vol met geld?
Accepteert de automaat munten?
Nee?, dan registreert hij geen (voldoende) munten in de muntpijpen of de automaat is nog niet doorgestart (blijft hangen door een foutmelding).
Accepteert de automaat munten in de bijvulmodus, dus inwerpen met de bijvulsleutel omgedraaid?
knippert het 0,20 1 of 2 euro bijvullampje bij omdraaien bijvulsleutel?
Heb je de automaat al in zijn test gehad? (groene knop indrukken op mpu) met de achterdeur open (schakelaar).
Je kunt dan de muntproever testen, slides, lampen, switches enz.
Positie van de rollen test je door de groene test knop in te drukken VOOR het aanzetten van de machine, aanzetten en ingedrukt blijven houden tot je een bliep hoort
Wat ook vaak voorkomt is dat een een switch blijft plakken, de automaat staat dan na opstarten bevroren en kan een "strobe" alarm geven.
Schakelaars kun je testen in de machine test mode, ook de level switchen van de uitbetaalpijpen.
Edit;
Er kan een dipswitch instelling zijn voor het uitbetalen van 20 eurocent bij Elam machines van die periode!!
20 eurocent uitbetaling aanwezig?? dan of genoeg 20 eurocent munten aanwezig laten zijn of dmv dipswitch 20 ct. uitschakelen.
Sticker van dipswitch instellingen werd in de machine geplakt (Euro ombouw pakket)
Hallo,
Het probleem is opgelost!
Het was de deur schakelaar boven waar van het contact niet om de pen zat geschoven maar er los oplag.
Bedankt voor de informatie ! Ik ben weer hellemaal opgelucht dat het geen mis koop is
Nu krijg ik als ik de vul sleutel omzet 2 euro munten invoeren nu heb ik elastiekjes om de nivo schakelaars gedaan maar dat helpt niet. Dus als ik nu ga spelen met de sleutel er uit gooit die het geld direct terug. Wat kan dat dan wezen?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (32%)]
iemand nog een oplossing wat het kan wezen ? of zou de niveau schakelaar defect kunnen zijn?
groeten,
Smallrepairs
Als de machine op uitbetalen stop omdat de pijpenset leeg is betaald deze verder uit als hij is bijgevuld. Dus telkens bijvullen totdat de uitbetaalcyclus klaar is.
Alle schakelaar dus ook de niveauschakelaar kun je testen.
Achterdeur open, punten op 0 evt uitbetaalknop indrukken en dan op de startknop drukken. Verder in test met de knoppen op de voorkant van de voyager
Mijn punten staan op 0. als ik de bij vul sleutel omdraai knippert 2 euro bijvul knop. als ik gewoon weer ga spelen en ik wil er geld in gooien gooit hij het er direct weer uit. dat zal hoogst waarschijnlijk komen door dat de 2 euro bij moet worden gevuld. maar heb de schakelaars van het niveau alle 3 in gedrukt.
en hij blijft als nog vragen om 2 euro munten...
Smallrepairs
Verkeerd begrepen, denk ik. De muntproef accepteerd het geld niet en gooit het direct retour.
Dat betekent dat de levelsensor niet goed wordt ingedrukt, de bekabeling of de schakelaar defect is.
de schakelaars werken alle 3 heb ze door gemeten. Ja dan zal ergens in de bekabeling een defect moeten zitten dan moet ik de kabel boom ook nog maar even door meten, maar ben bang dat het daar ook niet in zit aan gezien ik de draden al gevolgd heb naar het MPU
Smallrepairs
Je zult de machine in zijn testprocedure moeten zetten met de achterdeur open en dan via de groene toets.
Dan via de knoppen voor op de kast naar de schakelaartest te gaan en deze te activeren en dan te testen. Dan test je het hele schakelaarcircuit inclusief bekabeling.
Ga nu eerst eens die testprocedure uit voeren, we willen je helpen maar als je die niet volgt weet je niets, wissel eventueel een van de niveauschakelaars eens om.
Goedenavond,
Ik heb de gokkast in zijn test modus gehald en alles geprobeerd. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het van belang is dat de bij vul sleutel geheel uit het slot dient worden verwijdert.
Bedankt voor jullie hulp ! Weer. Heel wat geleerd!
Groeten Klaas
Goeie avond ik heb sinds kort een gokkast de elam voyager maar nu geeft hij steeds aan bij het opstarten reel 1 no tab.
weet iemand wat dit betekend en hoe het verholpen kan worden of heeft er iemand een handleiding? alvast bedank
Dit is een nieuwe vraag, en je hebt al een topic aangemaakt. Ga daar aub verder.