Kenwood KA-4060R versterker - Service manual

Hallo,

wie kan me helpen aan een service manual van de Kenwood KA-4060R versterker?

Sinds kort valt de versterker uit als deze warm wordt, hoor dan de relais erin ook uitschakelen en kort daarna schakelt de versterker weer in. Dat blijft zo doorgaan... Een blik binnenin liet een paar lekkende condensatoren zien. (heb op andere forums al soortgelijke defecten gelezen en ook daar lekkende condensatoren gezien). Aangezien de versterker in de woonkamer dagelijks aanstaat en in principe nog prima voldoet, wil ik kijken of de condensatoren vervangen en mogelijk nog het uitval probleem de moeite waard zijn van het repareren. Vandaar ben ik opzoek naar de service manual/elektrisch schema zodat ik me wat kan verdiepen in dit apparaat.

Hoor het graag als iemand een pdf of (gratis)link heeft.
Ik kom niet verder dan creditcard betaalde links...

BVD,
Groet,
Arthur.

de prut rond de grote elco's is geen lekkage, maar lijm. je hebt meer kans op een echt probleem, namelijk dc op 1 van de uitgangen. dit is wrs de reden dat de versterker uitschakelt. het protectie circuit zelf kan ook stuk zijn, maar meet eerst de dc op de uitgang voor het relais maar eens door.

Oké, dacht meer aan hotglue achtige lijm (met meer volume) en omdat de print zo donker gekleurd was dacht ik meer aan prut die in de print was getrokken. Is immers niet de jongste meer, ben wel de eerste eigenaar :) Dus heeft emotionele waarde ;)

Maar bedankt voor het advies testman, dat ga ik zeker controleren.

het komt weleens voor dat de lijm rond die elco's de pootjes van componenten aanvreet. met uitzetten kan er dan een deel uitvallen. check de pootjes dus ook die in de lijm zitten..

ook kan het probleem al opgelost zijn met een soldeerbeurt van de print, dat komt heel vaak voor bij grote componenten en onderdelen die heet worden, losse solderingen.