Roeper
live long and prosper www
Hoi iedereen,
Ik ben van plan om een infinity mirror te maken, alle spullen in huis gehaald gisteren. Was wat eerder klaar met werken.
Maar ik zou graag een soort tekst of dergelijks erin willen verwerken. Maar weet niet precies goed wat de beste manier is om dit strak te krijgen.
Ik zou iets van wit foamkarton kunnen snijden en op de achterspiegel plaatsen, maar zal dit werken? Het strakste en mooiste zou zijn om een stuk acryl display te plaatsen precies op leds, maar krijg je dan ook het infinity effect met het logo?
Iemand ervaringen hiermee?
De losse LED's achter de spiegel zie je oneindig terug, dus als jij over de LED's een arcryl strook plakt met tekst er op, dan zie je die ook oneindig.
Roeper
Heeft er toevallig iemand een CNC-machine, die voor een vergoeding voor mij een logo op acrylplaatje kan snijden? Is voor mijn vriendin voor valentijn
plaatje: 17,1 cm x 12,1 cm dikte 0,5cm
Ik zou het met een laser doen
een willekeurige link:
http://www.eurolaser.com/nl/materials/acryl/
Ik ben het helemaal met je eens GJ, kunststof valt niet mee om te frezen. Of je moet het met een overvloed aan koelmiddel doen, maar zonder wordt het niets. Smelt achter je frees weer aan elkaar.
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar dit bedrijf kan het. Of ze een enkel klein plaatje voor een hobbyprijs willen doen weet ik natuurlijk niet:
http://www.veraametaal.nl/
Zoeken op lasergraveren levert trouwens heel veel op, bv http://www.abc-laser.nl/
Zelfs met de vermelding op de site "Over 13 dagen blablabla is het Valentijn". Lijkt me geknipt voor de klus 
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (36%)]
Roeper
Hartstikke bedankt iedereen. Ik ga even zoeken in de buurt voor laser graveren. 
Tuurlijk een hartje, haha 
Roeper
Zo, net even het plaatje opgehaald bij een bedrijf. Ziet er goed uit! Had misschien wat dieper uitgesneden kunnen worden, zodat ie wat beter oplicht. Maar misschien is ie wat subtieler nu. Ben benieuwd vanavond. Elektronica ligt klaar op me breadboard. Ken de rgb ledstrip apart de R, G en B aansturen. Vanavond even kijken of ik een pcb kan etsen. En we kunnen weer aan slag! 
Roeper

in het echt ziet het er allemaal nog strakker uit. De foto's doen het geen recht. 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]
Mooi geworden Roeper! Het plaatje is erg goed gelukt, ook qua effect.
Alleen die lijst
, niet helemaal mijn ding. Maar goed, smaken verschillen 
Hoeveel ruimte heb je tussen de achterste spiegel en de voorste?
Roeper
Ja, ben super blij met het resultaat. Ik wist niet zeker of het effect eruit zou komen, en dan veel geld uitgeven voor een gesneden perspex plaatje. Dus was even spannend.
Tsja, me vriendin houdt erg van dat barok stylo. Ik heb me eigen hobby kamer, dus de andere kamers zijn door haar ingericht. 
Maar hij is niet zo groot. De spiegel zelf is 18x13 cm. in de tussenruimte zit het perspexplaatje met een dikte van 5 mm. Net zo breed als de ledstrip. En dan heb ik nog een klein beetje speling. Gok denk ik ongeveer 1centimetertje diep in totaal.
Roeper
Valentijn, moest af zijn natuurlijk vandaag. Ik had gehoopt dat ik hem aan de muur kon hangen maar ik moet nog even de elektronica netjes wegwerken dan.

Roeper
mechatron
back to the drawing breadboard
Mooi dingetje geworden.
Alleen zonde van je UNO.
Je kan het ook in een ATtiny 45 programmeren.
Wat heb je trouwens als voorplaat gebruikt, een gewoon stuk glas of zit er een bepaalde coating op?
[Bericht gewijzigd door mechatron op (34%)]
Op 14 februari 2015 21:54:02 schreef mechatron:
Alleen zonde van je UNO.
Je kan het ook in een ATtiny 45 programmeren.
Yep, als je dan bezig bent dat shield-printje te etsen meteen de attiny of Atmega erop. Voor een paar euro heb je ergens zo'n barebone kitje.
Gr.
Erik
Roeper
ja, klopt. Maar had niet echt genoeg tijd om zelf een uC op een plaatje te etsen. Ik heb de spullen wel liggen. Misschien in de toekomst als ik de arduino weer nodig heb. Twee weken geleden had ik dit idee, dus moest even snel, snel. hahaha
Ik heb bij zo'n autoonderdelen zaak spiegelfolie gehaald, welke ik op het glas plaatje geplakt hebt dat bij de fotolijst kwam. Ik had twee fotolijstjes gehaald bij xenos. Een spiegel vond ik toevallig langs de kant van de weg, bij grofvuil. Dus dat was mooi meegenomen. hahaha was een heel dun spiegeltje dus die kon ik mooi op maat snijden en gebruiken. recycle, reuse, reduce!
Eigenlijk had ik hem op willen hangen, maar door de elektronica lukt me dat niet. Dus hier moet ik sowieso nog even wat voor vinden.