Hallo allemaal ,
Ik ben van plan een Groene laser te gaan kopen
alleen nu weet ik niet of ik een 5 mw of een 10 mw zal nemen ..
Ik weet ook niet precies hoever een 5 mw of een 10 mw schijnt ,
ik heb verschillende dingen gevonden op google ; alleen alles is zo verschillend de 1 zegt 1000 m de andere zegt je schijnt met een 5 mw ruim 2000 m ..
ook wil ik graag weten wat de gemiddelde prijzen zijn voor de 5 & de 10 .. want ook die zijn zeer verschillend ; ik zie prijzen van 45 euro .. en ik zie prijzen van 25 euro hier op Marktplaats , laserkorting.nl zijn ze zelfs nog goedkoper te krijgen ..
Ik weet niet of iemand hier ook een groene laser heeft ?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Een bereik van 2000m is compleet absurd. Je haalt makkelijk de maan, ongeveer 300000km. Iemand die op de maan staat (zeker als ie nieuw is) en die schijnt richting aarde, dan zal je dat zeker zien.
Kortom de maatstaf "haalt zoveel meter" is erg subjectief.
Wat van belang is, is hoeveel spreiding je hebt. Hoewel in theorie de straaltjes allemaal parallel lopen, is er wat spreiding. Met dingen kleiner dan een boeing kan je geen extreem kleine spreidingshoek maken. Simpele natuurkunde.
joopv
Golden Member
Ik heb een groene en een paars-blauwe (405nm) van dealextreme.com uit china laten komen.
Met de paars-blauwe kun je grappige dingen doen met fluoriscentie. De maan belichten gaat er niet mee 
Kosten maar 10 of 15 euro per stuk inclusief verzendkosten. De kwaliteit is slecht tot matig, volgens mij wordt er geen stroom geregeld door de laserdiodes en is de levensduur van de lasers daardoor nogal beperkt. Ik denk dat men vertrouwd op de inwendige weerstand van de penlight batterijtjes 
Tevens maakt de drukknop vaak slecht contact. Misschien is dit bij de duurdere exemplaren beter geregeld.
Groene diode lasers zijn vaak DPSS, er zit een zware IR laser in die door een kristal schijnt. Het kristal verandert de frequentie van het licht waardoor het uiteindelijk als groen er uit komt.
Een groot deel van het uitgangsvermogen van goedkope groene lasers is echter in het infrarood. Er ontbreken degelijke infraroodfilters aan de uitgang van de laser. Hierdoor kan een (relatief veilige) 5mW groene laser toch schade aanrichten. Je knipperreflex werkt niet bij infrarood licht.