Hallo,
Mijn Sony tv is gevallen. Van ongeveer bed hoogte dus dat valt mee. Ik heb de tv daarna weer aangezet met kabel erin en hij geeft zwart beeld. Vervolgens heb ik een gameconsole op de tv aangesloten via scart en de voorste plugjes. Dan krijg ik perfect beeld maar geen geluid.
Dus kort samengevat:
Met kabel erin of zonder kabel(zwart beeld geen geluid)
Met gameconsole(goed beeld geen geluid)
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Mvg.
MichielPH
Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong
Zal wel iets loszitten, openmaken, print nalopen en connectors nakijken of ze nog vast zitten.
Let wel op: HOOGSPANNING !! ook na het uitschakelen van de tv en ook als de stekker eruit is !!
Dus als je niet bekend ben met de techniek, heel erg oppassen, of misschien beter nog, vraag iemand die het vaker gedaan heeft.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Is ie gevallen met de kabel erin? Dan kan het zijn dat je tuner/kanalenkiezer los zit (dat is dat blik waar je antennestekker in gaat).
Maar nogmaals: let op HOOGSPANNING !!
Hoi,
Nee hij is niet gevallen met de kabel erin. Maar iemand enig idee hoe ik die hoogspanning eraf krijg? Dan maak ik de printplaat effe los en kijk ik of er een breuk in zit. Nee, ik heb er weinig verstand van. Ik weet wel wat een condensator is en daar blijf ik ook zeker van af. Wat me nu het beste lijkt is die condensatoren ontladen en printplaat eruit halen. Trouwens ik werk op een houten vloer boven. Dus enige wat ik kan krijgen is een mega korte schok. Ik maak ja geen contact met de aarde.
Als je geen risico wilt nemen dan twee à drie dagen wachten, dan zijn de elko's in principe wel leeg.
en voor de zekerheid maar met een hand in de tv. Die andere hand in je broekzak houden. Als je dan toch nog per ongeluk ergens aankomt, dan krijg je in ieder geval geen ontlading dwars door je borstkast.
Maar nog veiliger is natuurlijk er helemaal uit de buurt blijven.
Daniel