Mijn daewoo breedbeeld tv heeft het begeven. Ik had al eerder een verzoek gedaan voor een schema, hierop kreeg ik een reactie dat het in de primaire zijde van de voeding zou zitten omdat de zekering er gelijk uit klapt. Dit was ook mijn mening. Heb in ieder geval 1 kapotte diode vervangen, maar meet nog iets dat ik niet snap. Over de grote primaire elco meet ik 0,6 ohm. Klopt dit ongeveer?. Ook bij de 6 primaire aansluitingen van de printtrafo meet ik onderling maar maximaal 0,4 - 0,8 ohm. Verder had ik nog een vraag of het vaak voorkomt dat een STR F6656 (off-line Quasi-resonant flyback converter) defect gaat. Als de twee metingen niet kloppen zat ik zo te denken dat het wel eens aan de STR kan liggen
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, anders krijgt de tv binnenkort een cursus laagvliegen
. Beetje zonde voor een tv van 2 1/2 jaar oud.
teslaserist
She sells Electric Ego
teslaserist
She sells Electric Ego
de waardes van die trafo kloppen wel, omdat door de frequentie van de schakeltransistor er een impedantie zal onstaan welke dan wel hoger is.
teslaserist
She sells Electric Ego
waarde van de elco zal in eerste instansie laag zijn, echter door de meting zal hij langzaam oplopen naar "oneindig",als de diode uit de gelijkrichter kwam zou ik alle diodes van de gelijkrichter verv. Heb je de ptc al gecontroleerd??. Meet eens weerstand van de primaire wikkeling ten opzichte van massa,moet er een bij zijn de oneindig is, deze wordt namelijk geschakeld (tor of bij jou mischien wel door de str)
succes
teslaserist
She sells Electric Ego
sorry , slecht gelezen...
[Bericht gewijzigd door teslaserist op ]
De elco is in orde. De ptc heeft tussen 2 pootjes 7 ohm bij de derde meet ik niks. Pin 3 van de str gaat via een spoeltje naar pin4 van de trafo. Tegenover massa 0,4 ohm.
FF opgezocht, pin3 van de STR is de Drain-sourse voltage Vds. Dit wordt niet geschakeld lijkt mij. Verder zie ik geen tor bij het voedings gedeelte. Alleen een 4 pin's ic met het opschrift Cosmo 1010 817 C06 c.
Zie mijn topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/12115