Hallo,

Kan iemand mij helpen met een schakeling voor een huisbewakingssysteem,inclusief LCD-Display,keyboard,en camera's?

Te programmeren met de Arduino-uno.
Dank bij voorbaat.

Christophe1000.

Hoeveel denk je dat een ATMEGA328 nou helemaal kan handlen :(

Welke controller zou ik daar het best voor gebruiken,

Christophe1000.

Raspberry pi of iets vergelijkbaars!

Koop iets kant en klaar, lijkt me veel beter plan !

En JvdBe ? Je choco reep nog niet gehad vandaag ??

@Christophe1000
Wat wil je percies bereiken en wat voor hardware heb je al ?

Ik zou graag een huisalarmsysteem willen bouwen met een camera,toetsenbord,en een LCD-Display.
Ik beschik over de Arduino-uno.

Dank,

Christophe1000.

Christophe,

Ik denk dat je toch echt iets meer informatie over je project moet geven om fatsoenlijke antwoorden te krijgen hier op het forum.

bijv. Wat wil je met de camera, waarvoor dient het toetsenbord, wat wil je op het LCD-display zien?
De Arduino-uno is een leuk microcontrollertje maar verwacht daar geen wonderen van.

Wat is je eigen ervaring met microcontrollers? Hoe goed ben je in programmeren? En wat is je kennis op elektronica gebied? Hier wordt aan getwijfeld omdat je zomaar een aantal componenten opsomt zonder daar de nut en noodzaak van te omschrijven.

gr,
Marcel

Hoi,

Leuk dat je met de arduino aan de slag wilt gaan. Je verhaal is nu nog wat onduidelijk. Ik Zal hier wat punten noemen:
-wat Wil je invoeren met het toetsenbord?
- wat moet er op het display te zien zijn?
- wat Wil je bewaken?
- wat moet er gebeuren als er ingebroken word?
- Welk type sensoren Wil je gebruiken?
En zo zijn er nog veel technische onduidelijkheden.

Heb je ervaring met programeren?

Groeten,
Bj2

Goedenavond Marcel,

Wat ik zou willen bereiken is dat ik het camerabeeld kan opslaan op bijvoorbeeld mijn H.D.D. van mijn laptop.

Het toetsenbord(4*4 of 4*5) wil ik gebruiken voor de setup en initialisatie van mijn systeem en camera,(camera geactiveerd/gedeactiveerd),ingeven van beveiligingscode systeem(zogenaamde PIN),Wanneer het alarm afgaat door middel van Buzzer of iets dergelijks(resetten van het systeem).

De LCD(4*16 of 4*20) wil ik gebruiken om meldingen te verkrijgen over bovenstaande ideen.

Ik heb programmeerervaring met java(maar wil het nu met de arduino-uno proberen).
Kennis van de electronica is geen probleem(Hoger Onderwijsdiploma behaald in Belgie.

Dank,

Christophe1000.

Als je een aantal camera's wilt gebruiken, en je kan in Java programmeren
kun je beter een x86 Atom bordje (Linux) nemen en een IO eraan hangen en beginnen maar...Arduino is er niet geschikt voor.

Alle dingen behalve de camera en HDD access zijn te doen met je Arduino. Maar ja, videobewerking doet ie niet snel genoeg en heeft daarvoor ook geen geschikte interfaces.
Jouw applicatie klinkt heel erg als "Raspberry Pi". Is al gezegd, maar nogmaals dan maar.

@ireric, TS zegt toch niet dat die op Java moet? Hij heeft Java ervaring, maar dat zegt toch niks.

[Bericht gewijzigd door flipflop op (16%)]

Dank voor uw mening,

Ik zou dan mijn project al beginnen ontwerpen met mijn arduino voor wat de bediening betreft,alsook het L.C.D. gedeelte.

Ik zou voor de camerabewaking en het opslaan van de camerabeelden op H.D.D.,
gebruikmaken van een Raspberry.

Kan ik dan de Raspberry interfacen met mijn arduino,zodat het project een geheel wordt,en kan functioneren?

Dank.

Christophe1000.

NAtuurlijk, dat alles kan.

Maar verwacht geen hapklare oplossing, zoiets zul je toch echt zelf moeten opzetten.

Er zijn domotica pakketjes beschikbaar die dat soort dingen kunnen bijvoorbeeld domoticz of opehab. Maar dan nog zul je zelf aan de bak moeten voor de interfacing met het eea.

Moet het dan ook iets gaan melden? als er ingebroken word?
of is het een schoonmoederdetectie :)

Thanks Sine!

Hangt ervan af hoe je het ziet?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (60%)]

Pak een IP-camera (evt wifi) en je bent klaar.

En JvdBe ? Je choco reep nog niet gehad vandaag ??

Ik denk het, vind de vraag zo dom ...

ik heb 2 spijkers en 3 bakstenen, leg me even uit hoe ik daar een villa van bouw met een veranda, een zwembad en een helikopterplatform.
O ja, ik ben afgestudeerd architect, dus kom maar op.

ik pak een biertje, dan trekt het wel weg :)

en inderdaad, een itx boardje met een wificam en een of ander i/o kaartje lijkt me een veel beter begin. als die arduino dan toch gebruikt moet worden, hang die dan serieel aan die PC en rommel wat met een lcd'tje een een paar knopies.

[Bericht gewijzigd door JvdBe op (31%)]

@JvdBe: dat had ik direct ook toen ik deze vraag las. ik heb er niet meer op geantwoord. ik zou je vergelijking alleen wel electronica gerelateerd houden ipv spijkers en bakstenen (iets van: ik heb een stappenmotortje uit een printer, hoe maak ik er een electrische fiets mee)
het is toch een raar verschijnsel dat:
-personen met een ingewikkeld project, veel grafisch gedoe, zware CPU verwerkingen... afkomen met een arduino

-personen met een heeeeel simpel project, 2keer niks van data communicatie, simpele berekeningen die dan afkomen met een rpi.

als ik op al die tpics ga blijven antwoorden, gaat de rest een idee krijgen dat ik altijd moet tegenwerken. TS vraag arduino en ik kom af met rpi, TS vraag rpi en ik kom af met .

voor de beeldwerking en opslaan op een HDD (netwerk of usb) zou ik al voor een rpi ofzo gaan. deze heeft al USB, netwerk, is een volledig draaiend OS en kan bijgevolg ook perfect op een HDD schrijven.
die verbruikt dan nog minstens 10x minder dan een pc die zou blijven draaien.
je kan er altijd een arduino met een klein display aanhangen ook, just ter controler van het alarm, in en uitschakelen,... en die verbind je dan met één of ander systeem op ne rpi (netwerk, wifi, 2wire...).
maar hetgeen je hier doen, kan die rpi ook gewoon (kleine inputklaviertje en lcd schermpje eraan).
nog beter afgewerkt zou een rpi zijn met een passend touchscreen erop
http://ecx.images-amazon.com/images/I/61e1ba3mCDL._SY355_.jpg
hoef je niet eens een klaviertje met 9knoppen ofzo aan te sluiten. je zou zelf je smartphone via wifi en een appje kunne gebruiken (voorzie wel een backup uitschakelsysteem van het alarm, je zou maar eens thuiskomen met je gsm die een lege batterij heeft. dat je daar in een loeiend alarm snel moet opladen, gsm starten, appje starten om dan het alarm uit te schakelen)