Op 15 juli 2015 18:57:38 schreef RAAF12:
Zal een speciale chip zijn, door TI gemaakt voor de NL markt. Bij andere IC's, voor Philips gemaakt, was de suffix NLP.
Waar NL en NLP voor staat weet ik niet exact, maar geen van beide heeft bij mijn weten iets met Nederland te maken. In geval van maskerprogrammering staat er een maskernummer en/of naam achter en eventueel een Philips-bestelnummer (in dit geval waarschijnlijk niet). Die hebben in dat geval wel met Nederland of Europa te maken (voor welk land de bak was kun je afleiden uit het complete typenummer inclusief het uitvoeringsnummer achter de /).
De TMS1000 reeks bestaat uit microcontrollers en periferie, dus in die hoek moet je het zoeken. Misschien is het wel een PROM of een algemeen stukje logica zonder masker.
@Frankie: die informatie lijkt me hoe dan ook wel interessant.
Op 2 februari 2016 14:19:58 schreef Keessie369:
Ik ben er zeker wel nog naar op zoek maar loop geheel vast, er is niet veel om maar niet te zeggen eigenlijk niets van te vinden.
Ik heb het dan ook maar even met rust gelaten.
Dus ja, ik zou graag meer willen weten van dit IC.
Philips had toen toch al de nare eigenschap om veel om te nummeren naar eigen nummers maar om nu een chip te ontwikkelen voor niet zoveel gebruikers, altijd vreemd gevonden.
Zo ook in de 369, het pll-ic wat een huis om de chip heen kreeg.
Bij openslopen bleek er een bekende HD 42853 PLL in te zitten, die ook in de meerbanden-set's met 40 kanalen per band voorkwam.
Vandaar dat hij zo eenvoudig naar 40 kanalen kon worden omgebouwd.
Of dit ook met dit ic zou kunnen, lijkt me wel...
Philips had die eigenschap eigenlijk niet zo extreem. Diverse andere merken waren daar grotere kampioenen in. Eigenlijk doet dat er helemaal niet toe, want die bak zou van een toeleverancier (ODM/OEM) af moeten komen dus heeft weinig met Philips te maken. Welke leverancier weet ik niet, maar het ontwerp zal sterk lijken op andere modellen van die leverancier. Zou je eens een reeks scherpe foto's kunnen maken, om te beginnen van het typeplaatje maar ook van nummers op de printplaat en/of op stickertjes en van die TMS1023 en/of meer vreemde IC's?
Die PLL's met huisje eromheen zijn een bekend verschijnsel in allerhande bakken, ik weet eigenlijk niet wat erin zit. Mogelijk wat diodetjes om te zorgen dat hij niet buiten het toegelaten kanaalbereik gebruikt kan worden.