als ik mijn TV uitzet met de remote komt er een blauwe band op het scherm. Deze band verdwijnt in een uur of vier en wordt steeds breder dikker en minder fel.

ik heb de indruk dat dit in de zomer meer voorkomt dan in de winter en vooral als ie een eindje heeft aangestaan

TV is een goedkoopje van audiosonic ( KT-8954TX) ongeveer 4 jaar oud

weet iemand wat dat zou zijn en hoe ik het zou kunnen verhelpen

tv heeft last van hitte golf :P

Op 10 augustus 2004 13:32:02 schreef STARTOURS G24T:
tv heeft last van hitte golf :P

tja dat was nu het antwoord dat ik niet wilde horen ;)

Hoe het te verhelpen:
1. neem je object waar je je geld in bewaard
2. Stap in je auto (of neem anders de bus)
3. ga naar een winkel van elektro (mediamarkt is goed(?)koop
4. Kies een mooi tvtje uit
5. stap er mee naar buiten
6. loop zo hard als je kunt als je ziet dat de dienst security achter je aan komt...
7. kun je zel wel bedenken
8. ''
9. gooi je oude tv uit het raam (als er een getuige van jehova aan de deur staat)
10. zet de nieuwe tv op de plaats van de oude
11. Proficiat, u heeft 2 problemen verholpen!

waarschijnlijk nalichtvlek onderdrukking. Probeer je TV eens helemaal uit te zetten, met de netschakelaar en kijk of het probleem zich dan ook voordoet. Als niet, slechte standby, als ook, maar dan korter nalichtvlek onderdrukking.

@ stinus: mis

Op 10 augustus 2004 14:32:53 schreef DC2PCC:
waarschijnlijk nalichtvlek onderdrukking. Probeer je TV eens helemaal uit te zetten, met de netschakelaar en kijk of het probleem zich dan ook voordoet. Als niet, slechte standby, als ook, maar dan korter nalichtvlek onderdrukking.

als ik de TV helemaal uitzet heb ik dat niet

nalichtvlek onderdrukking ok!! :)

kan ik dat zelf oplossen?

ja, ziet er naar uit dat de nalichtvlek goed onderdrukt wordt. Of het zelf op te lossen is ? kan ik niet zo 1.2.3. zeggen, daarvoor moet je me eens een kopietje van het schema sturen, dan kan ik daar eens in rondneuzen. Ook een foto van het verschijnsel zou niet slecht zijn. Ik vermoed dat in standby de lijntrafo niet volledig uitgeschakeld wordt.
Een schema kan daar meer verraden.

Op 10 augustus 2004 16:47:47 schreef DC2PCC:
ja, ziet er naar uit dat de nalichtvlek goed onderdrukt wordt. Of het zelf op te lossen is ? kan ik niet zo 1.2.3. zeggen, daarvoor moet je me eens een kopietje van het schema sturen, dan kan ik daar eens in rondneuzen. Ook een foto van het verschijnsel zou niet slecht zijn. Ik vermoed dat in standby de lijntrafo niet volledig uitgeschakeld wordt.
Een schema kan daar meer verraden.

fotoke trek ik subiet maar een schema???? kzal eens moeten zoeken

hier een plaatje van de stoute TV :(

de service manual heb ik niet gevonden op het net, kheb wel een mailke gestuurd naar audiosonic of ze me het schema zouden willen opsturen.

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=stouteTV.JPG

Yep, het ziet er naar uit dat de standby-toestand niet meer goed werkt. dit kan een microprocessorprobleem zijn, maar ook veel andere oorzaken hebben, een schema zou niet gek zijn. Overigens, zet de TV gewoon nuit met de schakelaar en er is niets aan de hand. Je TV werkt verder goed ??

Op 11 augustus 2004 08:33:53 schreef DC2PCC:
Yep, het ziet er naar uit dat de standby-toestand niet meer goed werkt. dit kan een microprocessorprobleem zijn, maar ook veel andere oorzaken hebben, een schema zou niet gek zijn. Overigens, zet de TV gewoon nuit met de schakelaar en er is niets aan de hand. Je TV werkt verder goed ??

ja ik zet meestal gewoon de netschakelaar dan eens aan en uit, en de streep is weg. Deze verdwijnt ook automatisch maar dat duurt een tijdje. Voor de rest geen problemen alleen dat er dikwijls een irritant geluid vanuit de achterzijde van de TV komt. Net als er een kleine krekel in de TV zit (dit verschilt wel van zender tot zender)

ik heb die band de ene keer wel en de andere keer niet he. hoe langer de TV aanstaat hoe meer kans. Hoe warmer de omgeving hoe meer kans. Dit zijn de enige twee ondervindingen waarvan ik zeker ben

by the way schema zit ergens in de post

[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]

dan wel < 2MB hoop ik ?? anders komt het linea-recta weer retour afzender.

Op 11 augustus 2004 11:05:05 schreef DC2PCC:
dan wel < 2MB hoop ik ?? anders komt het linea-recta weer retour afzender.

niet elektronische post, wel old-school briefpost.
Ze zien het niet zitten bij audiosonic om in te scannen
kan dus nog even duren...

hmm, misschien is schaltungsdienst Lange in berlijn een betere oplossing.

Op 13 augustus 2004 09:43:41 schreef DC2PCC:
hmm, misschien is schaltungsdienst Lange in berlijn een betere oplossing.

humm
ik en de duitse taal gaan helaas niet samen
als ik het goed begrijp verkopen ze manuals. Waarom zou ik betalen als ze de manual gratis opsturen? :)

Op 13 augustus 2004 12:11:31 schreef Sp3ci3S:
[...]

humm
ik en de duitse taal gaan helaas niet samen
als ik het goed begrijp verkopen ze manuals. Waarom zou ik betalen als ze de manual gratis opsturen? :)

Heb je die manual al ?? en is-ie idd. gratis, of hangt er toch een rekening aan ?

nou ja, afwachten, ben zo ook nog eens een half jaar bezig geweest, steeds weer bellen enzo, maar niks gekregen. "ja we sturen het op.." ,maand later, "ja, sorry, nog geen tijd gehad, het komt...", 2 maanden later, "heeft u het nou nog niet, we hebben het echt weggestuurd hoor...", weer 2 maanden later, " nou zeg, u bent lastig, we hebben het nou al 2x gekopieerd en naar u opgestuurd, dit en dit adres toch ??...". Toen maar opgegeven en een telefoontje naar Schaltungsdienst Lange, week later pakketje in huis, kostte toen 32 mark.

Op 13 augustus 2004 12:52:30 schreef DC2PCC:
Heb je die manual al ?? en is-ie idd. gratis, of hangt er toch een rekening aan ?

nee kheb het nog niet, ik ben eigenlijk nogal goedgelovig ;(
ik zie wel, dersnoods ga ik ergens iemand van achter zijnbureau gaat trekken :p

ik hou je op de hoogte