Ik ben de technicus bij een groep veelal oudere mensen( ongeveer 40)
Er is elke week een lezing. In de zaal een versterker plus microfoon en in plaats van luidsprekers een ringleiding. De mensen met een gehoorapparaat waarin een ringleiding-mogelijkheid zit kunnen het signaal opvangen.
Nu zou ik graag via een soortgelijk circuit wat zich in het gehoorapparaat bevindt (waarschijnlijk een spoeltje en een versterkertje) en een koptelefoon het geluid van de ringleiding willen opvangen, zodat ik kan controleren of het systeem goed werkt.
Bestaat al zoiets? Zo niet, wie weet hoe dit zelf te bouwen en kan mij het schema met de te gebruiken onderdelen laten weten.
Bij voorbaat dank.
Regio70
MGP
LDmicro user.
Je moet eens zoeken op deze site, is al verschillende keren aan bod gekomen.
Hier staat een pdf http://www.circuitsonline.net/forum/view/125979/1/ringleiding
charter een oud afgedankt gehoorapparaat. Je kunt ook een stroomeettrafo nemen en deze om ergens om de leiding plaatsen en daat een oortelefoon op . Voor een snelle check een amperetang.
Thevel
Golden Member
In de Elektuur (ongeveer eind jaren 80) heeft een ontwerp van een ringleiding ontvanger gestaan.
Misschien dat iemand dat nog kan terugvinden.
Met een simpele audiotracer gaat dat ook goed ,, en daarvan zijn er heel veel schema's op het net te vinden.
@ Regio70: Het artikel waar Thevel op doelde, heb ik in mijn bezit. Ik kan het wel voor je kopieëren en het bestand naar je mailadres versturen. Je mailadres moet je dan wel even bij je gegevens vermelden.
Groeten, Piet Hein2
@ Regio70: Het artikel waar Thevel op doelde, heb ik in mijn bezit. Ik kan het wel voor je kopieëren en het bestand naar je mailadres versturen. Je mailadres moet je dan wel even bij je gegevens vermelden.
Groeten, Piet Hein2
Heb daar vaak een telefoonspoel voor gebruikt.
Zo'n ding die je met een zuignap onder een telefoon kon plakken om het telefoongesprek op te nemen.
Je hebt dan alleen nog een versterkertje nodig, ik deed dat met een oude radio/cassettespeler met audio ingang.
[Bericht gewijzigd door GRK op (28%)]
Ik heb een leverancier gevonden die kant en klare ringleiding ontvangers leveren kan Red Star Electronics.
Overigens wil ik zelf wel proberen te bouwen.
Piet Hein 2 m'n email is buurt70@gmail.com dus graag het schema
uit Electuur.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Thevel
Golden Member
Op 5 oktober 2015 21:21:25 schreef Thevel:
In de Elektuur (ongeveer eind jaren 80) heeft een ontwerp van een ringleiding ontvanger gestaan.
Het artikel wat ik bedoelde komt niet uit de Elektuur maar uit de Elex van April 1991.
Ik kon mij nog herinneren dat het in een van die bladen heeft gestaan en dacht eerlijk gezegd dat het een wat eenvoudiger ontwerp was.
Maar goed, het is ook al weer bijna 25 jaar geleden 
Het nummer is HIER te downloaden.
(Duurt even)