Op 19 augustus 2004 10:02:57 schreef arne:
[...]Ja, maar als het echt veel te hoog word. dan is er toch niks meer aan. Als je gewoon 100 euro per maand aan je hobby moet besteden. dan hoeft het niet meer...
Het is gewoon leuk...Arne
In dat geval heb je dus de keuze elektroboer of internet....
Op 19 augustus 2004 10:12:33 schreef [mad]Berry:
[...]
In dat geval heb je dus de keuze elektroboer of internet....
als ik iets snel wil hebben ga ik wel ff naar de stad fietsen. als het even kan wachten klop ik bij stefan aan;)
Arne
Op 18 augustus 2004 21:33:52 schreef arne:
[...]Doe maar gewoon dan doen jullie al gek genoeg!
Jha, waar gaat nou eigelijk heel dit topic over 
Ik wou ff jullie mening over het volgende:
*Weerstanden de gewoonlijke €0,10 p/s
*Potmeter €1,95 (!)
*Condensatoren €0,75 p/s (!)
*IC-tje €1,95 (!)
*Schakelaar €2,95 (!)IS DIT NOU AFZETTERIJ OF VALT DAT WEL MEE???
bvd
Nee het is nooit afzetterij, een winkel mag toch vragen wat hij wil. het is wat veel wat je betaald hebt dit is echt iets waar de FL de € is geworden. daarnaast is Displays ook niet echt een elektronica winkel. het is meer zo'n all around shopje wat zig dan ook meer bezig houd met geluid in eindhoven dan iig.
Je hebt iig vergeleken met andere winkels teveel betaald. hoewel de prijs schatting hier ook niet echt klopt hoor. want zelfs hier in Tilburg waar er echt wel een goedkoop winkeltje is kost een projectje van hier toch ook snel een euro meer of zo. het is daarom ook maar een indicatie.. maar als je er echt 10 euro boven zit zou ik zeggen hou je spul maar das mij te duur.
Op 18 augustus 2004 21:06:54 schreef oorpijn:
[...]
Dat zeg ik niet. Er zitten genoeg mensen tussen die wel verstand van zaken hebben en geïnteresseerd zijn.
Maar het kan de elektroboer klaarblijkelijk weinig schelen of z'n personeel deskundig is. Als ze maar een kassa kunnen bedienen.
Uit jouw post wordt duidelijk dat je mavo met dom in verband brengt. Maar uit de eerdere post(s) wordt het duidelijk dat de personen achter de toonbank niet ondeskundig maar laks en lui zijn. Bedienden die gewoon te lui zijn om iets op te zoeken voor een klant of die geïriteerd raken als je na een (lange) lijst van onderdelen te hebben opgenoemt alsnog een paar onderdelen wilt hebben. Vooral als dat aan de andere kant van de winkel ligt of als ze er eerst een bepaalde waarde ervan moeten opzoeken.
Op 19 augustus 2004 16:35:48 schreef Nightwalker:
[...]Uit jouw post wordt duidelijk dat je mavo met dom in verband brengt. Maar uit de eerdere post(s) wordt het duidelijk dat de personen achter de toonbank niet ondeskundig maar laks en lui zijn. Bedienden die gewoon te lui zijn om iets op te zoeken voor een klant of die geïriteerd raken als je na een (lange) lijst van onderdelen te hebben opgenoemt alsnog een paar onderdelen wilt hebben. Vooral als dat aan de andere kant van de winkel ligt of als ze er eerst een bepaalde waarde ervan moeten opzoeken.
wat ben ik dan blij met mijn electro-boer.
altijd aardig... en weet overal wel andwoorden voor:p
Arne
Appiers50
Tja......
Ik haal hem even naar boven!
Ik ben een vooraadje standaard onderdelen aan het aanleggen bij futurlec. De prijzen van de weerstanden zijn erg aantrekkelijk:). Maar nou zat ik is te kijken bij de transistors http://www.futurlec.com/TransGenBC.shtml en nou schrik ik wel van die prijs.10$cent per stuk voor een std tor. Ligt het nou aan mijn, of is dit wel een aardig bedrag voor een enkel torretje. Even om te vergelijken, bij reichelt is die 3€cent. En ik denk dat mijn elektroboer ook wel onder die prijs zit. Graag jullie mening
Ik werk zelf ook in een electronicawinkel, te weten Tessatronic in Hengelo OV, ff uit mn hoofd opgeteld wat het bij mekaar kost:
R1 = 10 kΩ 0,07
R2 = 10 Ω 0,07
P1 = 10 kΩ 0,45
C1 = 100 nF 0,20
C2 = 47 nF 0,20
C3 = 470 µF 0,50
C4 = 10 µF 0,10
C5 = 33 nF 0,20
IC1 = LM 386 1,00
S1 = schakelaar 0,65
Totaal 3,44
Dus niet elke winkel is zo duur 
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Op 22 augustus 2004 19:04:12 schreef jasper16:
Ik haal hem even naar boven!Ik ben een vooraadje standaard onderdelen aan het aanleggen bij futurlec. De prijzen van de weerstanden zijn erg aantrekkelijk:). Maar nou zat ik is te kijken bij de transistors http://www.futurlec.com/TransGenBC.shtml en nou schrik ik wel van die prijs.10$cent per stuk voor een std tor. Ligt het nou aan mijn, of is dit wel een aardig bedrag voor een enkel torretje. Even om te vergelijken, bij reichelt is die 3€cent. En ik denk dat mijn elektroboer ook wel onder die prijs zit. Graag jullie mening
Gewoon bij reichelt kopen dus, de bc337 kost bij mijn elektroboer trouwens 0.35 eur...
Op 22 augustus 2004 19:25:17 schreef Dustman4u:
Ik werk zelf ook in een electronicawinkel, te weten Tessatronic in Hengelo OV, ff uit mn hoofd opgeteld wat het bij mekaar kost:R1 = 10 kΩ 0,07
R2 = 10 Ω 0,07
P1 = 10 kΩ 0,45
C1 = 100 nF 0,20
C2 = 47 nF 0,20
C3 = 470 µF 0,50
C4 = 10 µF 0,10
C5 = 33 nF 0,20
IC1 = LM 386 1,00
S1 = schakelaar 0,65Totaal 3,44
Dus niet elke winkel is zo duur
Goedkoop is duurkoop, die weerstanden van jullie zullen wel een condensator werking hebben wat dan weer inductief reageert op de schakelaar zodat die contakten vast smelten waardoor je het niet meer kan uitzetten en waarna de hele zaak uitbrand 
Nee das idd niet duur
Op 22 augustus 2004 20:26:15 schreef Professor-Botje:
[...]Goedkoop is duurkoop, die weerstanden van jullie zullen wel een condensator werking hebben wat dan weer inductief reageert op de schakelaar zodat die contakten vast smelten waardoor je het niet meer kan uitzetten en waarna de hele zaak uitbrand
Nee das idd niet duur
Weerstanden zijn 5% metaalfilm 0,4watt (sfr25)
Schakelaar is idd de meest simpele, maar die is zeker niet van een slechte kwaliteit. Het is gewoon een simpele schuifschakelaar.
Ik zeg toch ook Tis helemaal niet duur jho. maar dit topic begint een beetje af te zakken naar algemene praat over een winkel
Misschien moeten we iets van een lijst maken met winkels en dat daar iedereen zijn ervaring kan posten.
Dat hebben ze bij tweakers zo bv inde pricewatch opzig is dat best handig. Zeker als ik kijk in Tilburg zitten er eigelijk zo uit mu hooft maar 2 echte elektronica winkels maar ik zit in eindhoven op school en ker daar bv alleen displays en nog een ander klein winkeltje maar dispalys vind ik daar maar niks en dat andere heeft weer niet alles zo zou het makkelijker moeten kunnen worden om meerdere winkels in een stad te "ontdekken" die de ene COer wel wet en de andere niet..
Evt. met wat gegevens van de winkel zodat hij natuurlijk ook bij een routeplanner te vinden is. volgens mij best handig zo iets?
Op 22 augustus 2004 20:26:15 schreef Professor-Botje:
Die weerstanden van jullie zullen wel een condensator werking hebben wat dan weer inductief reageert
Als je de signaalfrequentie maar hoog genoeg opvoert is dat idd. het geval, maar dure weerstanden doen dat net zo hard.
Op 23 augustus 2004 08:49:30 schreef DC2PCC:
[...]Als je de signaalfrequentie maar hoog genoeg opvoert is dat idd. het geval, maar dure weerstanden doen dat net zo hard.
Jha boejent, of dat wel of niet is. ik was ff aan het zwammen.... dat komt omdat het topic aan het verwateren is.