Arduino klok

Hoi,

Ik ben van plan om een led klok te maken.
Zoiets als dit.

https://lh5.ggpht.com/SWmJWhg61WMaZpR9HNhaZ7SbR17H7ifix5sJycNi-dLVOUtzP1L4hI7nRFEjiQIpg8E=h310

Nu vroeg ik me af hoe ik de 60 seconden kon sturen.
Ik dacht aan een shift register (74hc595). Mijn leerkracht zei dat je deze kon koppelen maar ik vroeg me af welke je dan juist moet koppelen. Moet je dan Q7'koppelen aan de DS van de volgende en
MR,ST_CP,OE koppelen aan de volgende 74hc595 ?

Of hoe werkt dit juist ?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.

zoek eens in de datasheet
verder zat voorbeelden op het web te vinden

Just find out what you like and let it kill you

Met een MAX7219 of MAX7221 IC kan je 64 LED's of 8 st. 7 segment displays aansturen. Die 64 LED's moeten in een 8 x 8 matrix geschakeld worden.
Een tijd geleden heb ik zelf een Arduino circelklok gemaakt met 2 van die MAX7219 IC's. De ene voor de seconden cirkel en de andere voor de tijd en datum aanduiding met in totaal 8 st. 7 segment displays.

Hoi, Hoe gaat dat dan juist in zijn werk ?
Zou ik je programma eens mogen bekijken ?

Op 29 november 2015 18:07:17 schreef hadv:
zoek eens in de datasheet
verder zat voorbeelden op het web te vinden

Ik heb heus al wel in de datasheet gekeken. Maar daar staat niets in over koppelen van 2 stuks.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 30 november 2015 20:12:51 (80%)

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@ Olaf88,

Ik wil je best die Arduino code sturen, maar dan moet je in je profiel wel een Email adres opgeven.

Is gebeurt. :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 30 november 2015 20:13:07 (89%)

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.

@olaf88 ,

Arduino code is verstuurd als .doc bestand

Dankje !

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 30 november 2015 20:13:17 (91%)

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.