Ik gebruik al jaren MCHID.dll voor mijn Visual Basic PC-programma's om PIC's met USB aan te sturen.
Nu mijn nieuwste PC 64 bits is blijkt dat de MCHID.dll die ik heb 32 bits is en niet zonder kunstgrepen kan worden gebruikt (nl via SYSWO64 en X86 platform instellen).
Mijn vraag: heeft iemand een MCHID.dll voor 64 bits (de gestopte ontwikkelaar heeft sources voor 64 bits gepubliceerd, maar ze zijn in C en niet gecompileerd waardoor ik het niet zelf kan aanmaken)?
Voor de ingevoerde gebruiker: ik vind de oplossing met Jan Axelsons's API-aanroepen erg gebruiksonvriendelijk.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je het programma voor 32 bit compileert moet die dll gewoon werken. (of OS 32 of 64 bit is boeit verder niet)
Ik gebruik altijd de Windows HID API functies. Als je eenmaal een skeleton hebt, kun je dat iedere keer wijzigen en opnieuw gebruiken, werkt best makkelijk.
[Bericht gewijzigd door Arco op (41%)]
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Er zijn blijkbaar meer mensen met het probleem. Het is al van Windows Vista dat die driver er is en vanaf 8.1 heb je serieuze problemen als ik het zo zien.
Zoek de originele maker op en zie of dat die al een nieuwe dll heeft.
Dan is er vast ook al iemand die die source gecompileerd heeft of moet dat je voor elk devicetype weer apart (en dus zelf) doen?
Voor een dll lijkt me dat wel een beetje vreemd.
Werkt die optie m.b.v. SYSWO64 wel en zo ja, wat is dan het probleem?
Het zal best dat iemand die source gecompileerd heeft. Maar als dat niet wordt gepubliceerd heb ik (en hebben anderen) daar niet veel aan. De optie om de dll.file in syswow64 te zetten als je in 32bits mode wil draaien is wel nodig, maar niet voldoende. Tevens moet je in Visual Basic als platform X86 kiezen. Dat kan alleen in Visual Studio, zoals Microsoft ook aangeeft op de website.
Omdat ik het gezoek en gewacht inmiddels beu ben heb ik maar Visual Studio 2013 geinstalleerd. Dat werkt opmerkelijk vlot en zoekt automatisch op de goede plaatsen naar files.
Mijn oude sources werken onmiddelijk en goed (na de keuze X86 in de configuration master).
Omdat in het pakket ook Visual C++ zit heb ik de eerder genoemde sources (overigens niet MCHID, maar HIDlibrary geheten) eens gerund. Een Build daarvan (in X64mode) geeft een DLL-file, die als correct wordt bestempeld, maar waarmee het nog niet gelukt is een werkend programma te draaien.