Gezocht: toongenerator/speaker

Hallo hallo,

Een toongenerator/speaker welk op een frequentie van 95 tot 262 hz geluid op een (zeer)laag geluidsterkte genereerd en kan worden aangestuurd dmv een arduino in ferqeuntie en sterkte.

Dit object moet in een kunstarm komen om bepaalde menselijke tonen te genereren welk enkel hoorbaar zijn dmv een stethoscoop te gebruiken

Zelf dacht ik eerst aan een piezo element maar bij nader onderzoek blijkt dit niet echt verkrijgbaar met mijn specificaties en wensen.

Dat is eigenlijk heel beknopt wat ik zoek, Mijn zoektocht verloopt op dit moment nogal stroef
en ik hoop dat iemand hier wel mee verder komt. en zijn info wilt delen

Met vriendelijke groet
P Potlood

Arco

Special Member

Voor lage frequenties is een piezo ongeschikt. Beter een klein (kwaliteits)luidsprekertje gebruiken.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

De arduino kan je toch gebruiken als toongenerator, meer als een condensator en een speaker heb je niet nodig.

Leesvoer: http://www.instructables.com/id/Arduino-Basics-Making-Sound/?ALLSTEPS

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 11 februari 2016 15:05:29 (27%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Shiptronic, jazeker en dit idee was ook mijn beodeling. aleen het geluid dat van het speakertje afkomt moet een lagere freqeuntie zijn dan bijv een C toon.
en ook zachter.
Zou het mogelijk zijn bijv poort 11 te pakken en met de spanningen te knoeien?

Arco

Special Member

Je hoeft niks met spanningen te knoeien. Gewoon een versterkertje plus luidspreker. I.v.m. de zeer lage frequentie moet het wel een redelijk speakertje zijn.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com