Ik heb in visual basic 6 dit progje geschreven:
Function control() As Byte
control = DlPortReadPortUchar(888)
End Function
Private Sub Form_Load()
Dim x As Integer
If Value < 0 Then Value = Value + 256
DlPortWritePortUchar Val(888), 255
FormMain.TextAddr = control
End Submet dlportio.dll maar als ik er een waarde 255 opzet dan krijg ik bij readen ook de waarden 255 ipv. de waarde die door mijn schakeling word doorgegeven. (in dos werkte het wel)
Moet je die DLl wel gebruiken als je Win9x als os gebruikt? dus ik bedoel volgens mij moet je gewoon quick basic comando's gebruiken want de commando's die je nu gebruikt zijn voor die module/dll hoewel deze module/dll voor WindowsNT zijn, of niet? want je software ziet er toch goed uit en als je zegt dat de hw werkt...
Maar ik wil een windows progje schrijven. En geen dos progje. En in visual basic werken de commando's inp en out niet. In quick basic wel. Maar die is dos. (in de toekomst gaat ie misschien ook naar een 2003 machine. Maar ik wil het eerst dan op 98 werkend hebben) En deze dll werkt op 98 en op NT. Maar weten jullie dan een dll die ook werkt op 98 maar dan wel werkend? (stuur effe mail met bestand)
[Bericht gewijzigd door Leon Leijssen op ]
Windows NT (2000/XP/2003) schermt zijn hardware poorten af. Deze poorten zijn alleen toegankelijk met speciaal voor hardware gemaakte system drivers. Die dll hanteert een truukje om dit te omzeilen via een zo'n driver. Waarom deze dll niet werkt in 98 weet ik niet. Maar ben je zeker dat als je ALLEEN (zonder ze eerst uit te sturen) de poort inleest, dat er dan de juiste waarde niet opstaat?? vb. maak een pen van je LPT poort hoog en lees dan deze poort in?