Hallo ik zit hier met een TV probleem.
De beeld van mijn TV is plotseling onscherper geworden en sindsdien zo gebleven?
Ik heb dus geen lijnen of strepen op het beeld maar gewoon het beeld is onscherper (net als of je een bril nodig hebt)
Wie weet hier iets op en is het makkelijk te reaperen of is mn TV gewoon op?
dexter
It's a good day for science!
Je tv is zeker niet op. Zal eerder een probleem zijn met de focus-instelling. Eventueel is de lijntrafo/focusregelaar defect maar ook dat euvel is te repareren.
Is dat iets wat ik aan de tv monteur moet overlaten of kan ik het met een beetje behedigheid ook wel doen?
ligt eraan, heb je geen angst om je toestel open te maken ??
het probleem is dat je moet afregeln bij een spelend toestel, en dat moet ook nog eens open, omdat je erin moet zijn. Je zou eventueel de Focusregelaar met een geisoleerd schroevedraaiertje wat bij kunnen regelen, om het beeld weer scherp te krijgen. Mogelijkheden om een foto te maken van de binnenkant, dan kan ik het zo aanwijzen, waar je moet draaien.
oppassen voor hoogspanning! laat de tv eerst een paar dagen staan voordat je de binnenkant gaat bekijken!
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 27 augustus 2004 11:39:20 schreef ledlover:
oppassen voor hoogspanning! laat de tv eerst een paar dagen staan voordat je de binnenkant gaat bekijken!
Meestal is een paar uur al voldoende hoor, en de lading op de beeldbuis is pijnlijk maar zelden dodelijk.
Miezjel
Si vis pacem para bellum.
Het heeft weinig zin om hem te ontladen als je hem moet afstellen terwijl ie aan staat 
so be carefull
Op 27 augustus 2004 10:51:46 schreef DC2PCC:
ligt eraan, heb je geen angst om je toestel open te maken ??het probleem is dat je moet afregeln bij een spelend toestel, en dat moet ook nog eens open, omdat je erin moet zijn. Je zou eventueel de Focusregelaar met een geisoleerd schroevedraaiertje wat bij kunnen regelen, om het beeld weer scherp te krijgen. Mogelijkheden om een foto te maken van de binnenkant, dan kan ik het zo aanwijzen, waar je moet draaien.
Ja ik kan er wel een foto van maken heb je een email adres waar ik het heen kan sturen?
Ozgur
Waarschijnlijk een van de weerstanden in de focusspanningsdeler `uitgefikt'. Met afregelen alleen red je het dan vaak niet.
Doe voorzichtig of laat het anders even doen, het is (als dit idd het probleem is) geen grote klus.