Verzoek: zoekmachine oproepbaar vanaf elke forumpagina

Dit topic is gesloten

Bij het doorvorsen van dit wat warrige topic (eerst onder de naam "Geen discussie", later hernoemt naar "Alu strip en koperkabel", viel het me wederom op dat de functie zoekmachine slechts uitsluitend vanaf de hoofdpagina van het forum aanroepbaar is.

Nu zijn er veel 'simpeler' fora (zonder overbodige en vooral nutteloos dominerende quotefuncties) die gewoon al die faciliteit vanaf elke forumpagina bieden.

Moet toch niet zo heel ingewikkeld zijn dat de uiterst deskundige bevelhebbers te alhier deze zeer simpele èn uiterst praktische functionaliteit er ook even nog bij elke pagina inbakken? :)

Arco

Special Member

Zoeken staat toch boven in de menubalk? (dus altijd toegankelijk)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
klein is fijn

Moderator

Dat knopje daar?

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op dinsdag 17 mei 2016 00:45:10 (39%)

Niet waar. Ik kom reeds jaren op de site via: http://www.circuitsonline.net/forum/active
dan krijg je actieve discussies maar met een andere titelbalk zonder "zoeken" !!! maar van links nr rechts
over deze site, het team, updates, rss feeds, polls, je gegevens

klein is fijn

Moderator

Die knoppenbalk blijft staan waarop die staat (Algemeen, Schakelingen of Forum), ongeacht op welke pagina van CO je zit. Pas als je zelf een nieuwe keuze maakt dan verandert ie.

Wordt geregeld via het headerMenu cookie die waarde 0, 1 of 2 krijgt voor respectievelijk Algemeen, Schakelingen of Forum.

Gek, ik probeer opnieuw en krijg nu een andere titelbalk met zoeken.
Vermoed dat het te maken heeft met het inloggen na herstart PC of het poetsen met CCleaner.

Nou, het zal net weer zo'n maffe zijn als waardoor de meeste mensen de avatars nooit te zien krijgen.

Ik zie twee 'taakbalken', de eerste in het logo van CO met de opsomming "Algemeen - Schakelingen - Forum

En daaronder: Over deze site - Het Team - Updates - RSS feeds - Polls - Je gegevens

Nada zoekmachine...

De trits zoals in het plaatje van kis (Laatste discussies - Zoeken - FAQ - UBB is hier niet zichtbaar...

Zal vast weer iets doms mijnerzijds wezen...

klein is fijn

Moderator

Even op het knopje Forum klikken.

Op 17 mei 2016 01:17:49 schreef klein is fijn:
Even op het knopje Forum klikken.

Lachen met jou!

Dat is dus wat ik tot op heden doe (moet doen, wegens zware technische onlogisch-heden).

Ben je nu in staat om ook iets pro-actiefs met mijn verzoek te doen? Of duidelijk aan te geven waarom ik dat niet zie?

De Processie van Echternach* staat zo rond Pinksteren aardig in de belangstelling, en das is een mooi cultuur-historisch gegeven uit een zeer te respecteren variant van levensbeschouwelijke zaken.

Maar op CO, drie stappen vooruit en dan weer twee terug?

Zulke zaken moeten er voor een goede leesbaarheid zo snel mogelijk uit, evenals de evenzeer onleesbare onwelgemeenheid om in eerdere berichten terug te editten na opvolgende reacties.

Hou gewoon een nette en volgbare chronologische volgorde aan!

* Als uitdrukking wordt "Processie van Echternach" gebruikt om te illustreren hoe een proces onnodig traag of inefficiënt kan verlopen: drie stappen voor-, twee achteruit. Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Processie_van_Echternach

klein is fijn

Moderator

Op 17 mei 2016 01:31:07 schreef WJC:
Lachen met jou!

Fijn dat je het leuk vindt.

Ben je nu in staat om ook iets pro-actiefs met mijn verzoek te doen?

Nee, voor de forum software moet je bij Jeroen zijn. Ik probeer alleen maar te achterhalen wat jouw probleem is. Tot nu toe ben ik erachter dat je het zwaar onlogisch vind om op een extra knopje te klikken omdat je beter gewend bent. Gezien je de eerste bent die dit als een probleem omschrijft denk ik niet dat hiervoor meteen de forum software wordt aangepast.

Zulke zaken moeten er voor een goede leesbaarheid zo snel mogelijk uit, evenals de evenzeer onleesbare onwelgemeenheid om in eerdere berichten te editten na nadere reacties.

Het is niet jouw plaats om te bepalen wat er moet.

Arco

Special Member

Lijkt me logisch dat je keuze 'Forum' al gemaakt hebt als je in het forum bezig bent... (dus 'zoeken' is dan gewoon zichtbaar)
(@WJC: even 'zoeken' op azijnpisser... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 17 mei 2016 01:31:07 schreef WJC:
[...]Lachen met jou!

Dat is dus wat ik tot op heden doe (moet doen, wegens zware technische onlogisch-heden).

Bij mij staat hij daar altijd op, of op zijn minst meestal (ben hem ook ooit wel eens kwijtgeweest herinner ik me achteraf). Ik weet dus niet beter of dat is de standaard/wordt zo onthouden. Ik surf echter standaard naar de pagina http://www.circuitsonline.net/forum/active inplaats van de voorpagina of andere pagina. Dat kan verschil maken. Of heb je toevallig de vorige keer dat je iets met de balk deed op Algemeen gedrukt? Of cookies gewist (geen idee of het daarin onthouden wordt, heb nog geen nader onderzoek gedaan).

evenals de evenzeer onleesbare onwelgemeenheid om in eerdere berichten terug te editten na opvolgende reacties.

Mocht dat onverhoopt eens gebeuren dan ben ik weg, of in elk geval de topics waar ik in de startpost lijstjes bijhoud tenzij daar dan weer aparte workaround voor zouden komen. Overigens is een editfunctie zeer gebruikelijk bij fora. Van de 5 fora waar ik veel kom, hebben 2 een onbeperkte editfunctie en 3 een in tijd begrensde editfunctie.

Wel is de editbaarheid van eigen berichten al jaren iets dat zo nu en dan ter sprake komt, dus je bent in goed gezelschap. Het blijkt dan steevast dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. Het is even wennen voor zover het het voorkomen van chatboxsituaties betreft (het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand een essentieel detail 3 berichten hoger invoegt zonder het ook in een latere reactie te noemen, maar het is een prima gewoonte om het laatste of een-na-laatste bericht niet meteen te laten opvolgen door een resem updates eronder) en een kwestie van een beetje discipline om flauwigheden zoals forumvandalisme te voorkomen. Tevens zetten de moderators in dat geval de gevandaliseerde berichten ook gewoon terug, dus ook dan blijven de gevolgen beperkt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 mei 2016 01:51:55 schreef klein is fijn:Fijn dat je het leuk vindt.

Tuurlijk, in voorkomend geval: tandjes erin en zo nodig goed schudden!>:-)

Nee, voor de forum software moet je bij Jeroen zijn.

Die sprak ik dus ook aan, en ik begrijp dus ook niet waarom jij op dit aspect reageert, wetende dat je er niets aan kunt doen. Beetje overbodige reactie dus.

Ik probeer alleen maar te achterhalen wat jouw probleem is. Tot nu toe ben ik erachter dat je het zwaar onlogisch vind om op een extra knopje te klikken omdat je beter gewend bent.

Nou voor de kwalificatie 'beter' kun je mij niet aansprakelijk stellen. Ik had het in alle bescheidenheid slechts over 'simpeler'.

Gezien je de eerste bent die dit als een probleem omschrijft denk ik niet dat hiervoor meteen de forum software wordt aangepast.

Tsja, mijn opmerkzaamheid wordt helaas niet altijd gewaardeerd, vooral om dat ie inhoudelijk meestal toch correct is. En dat is voor een hoop mensen kennelijk te confronterend.

Mag nu zeer duidelijk zijn dat niet ik een 'probleem' heb!

Het is niet jouw plaats om te bepalen wat er moet.

Eens, en het is een algemeen te verwachten reactie van mensen die zich op de een of andere manier onterecht 'zich voelen aangevallen te worden'.

De kunst wordt nu dat je er nu iets echt mee gaat doen.

Alleen roepen dat het buiten iemands anders competentie valt om er een inhoudelijke opmerkingen over mag maken, is geen 'inhoudelijk sterke'...

@ Arco: pies jij lekker je eigen bed lekker nat met zurigheid, veel makkelijker dan goed lezen, maar vooral voor jou een lekker warm gevoel wat een ander niet ziet. Knul, lees toch eens terug!

@Maarten, jammer dat je zaterdag niet aan kon haken op de Nationale gemalendag in de trip door Delfland met MvdK.

Was erg leuk en onderhoudend, en zeer bevestigend in onderling en beschaafd respect naar overige forumdeelnemers .

Dat gaat hier nu een beetje scheef...

Ik kom ook altijd binnen met http://www.circuitsonline.net/forum/active

En hij staat altijd gelijk op 'menukeuze' Forum, met dus 'standaard' een zichtbare zoekfunktie.

Hubie

Special Member

Allemaal geneuzel en gezeur van WJC wat helemaal NIETS maar dan ook werkelijk NIETS met elektronica te maken heeft.
Geneuzel en gezeur over punten,komma's en de opbouw van een website.
Ik zit hier al 10 jaar op CO voor mijn plezier,niet om mij te ergeren.Kennis en ervaring uitwisselen is de doelstelling van CO lijkt mij.
@WJC ga sigarenbandjes of postzegels verzamelen a.u.b.

Op 17 mei 2016 03:29:18 schreef Hubie:
Allemaal geneuzel en gezeur van WJC wat helemaal NIETS maar dan ook NIETS met elektronica te maken heeft.
Geneuzel en gezeur over punten,komma's en de opbouw van een website.
Ik zit hier al 10 jaar op CO voor mijn plezier,niet om mij te ergeren.Kennis en ervaring uitwisselen is de doelstelling van CO lijkt mij.
@WJC ga sigarenbandjes of postzegels verzamelen a.u.b.

Beste Hubie, nachtuil, grienduil, of, meer in het bijzonder, de uiterst verzuurde en niet uitgekotste braakbal:

Leg uit waarom ik het, volgens mijn screenprint dat niet zie, of niet kan zien.

Kunt u dat niet volbrengen, hult u dan voor eeuwig onder de laagwaardige bagger die nooit over de bonkelaar zal rijken.

Tis de moeite niet om voor die minderwaardige drap ook maar enige slag met de baggerbeugel door het water te halen!

Hopeloze kneus die elektrotechniek laagwaardiger acht dan elektronica...

In Rotterdam noemen we zo'n hopeloos manneke gewoon een 'onbeschoft stuk vreten'.

Arco

Special Member

Weer een bloemrijk stukje proza(c?) met hoog azijngehalte en weinig nuttigs verder...
(er zijn sites die daar veel beter geschikt voor zijn en ook hulp kunnen bieden... :) )
Respect voor forumdeelnemers hebben we hier zeer zeker, maar dan moet het wel van twee kanten komen... (dit soort posts helpen daar niet erg bij)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ronald45

Golden Member

Op 17 mei 2016 03:29:18 schreef Hubie:
Ik zit hier al 10 jaar op CO voor mijn plezier,niet om mij te ergeren.Kennis en ervaring uitwisselen is de doelstelling van CO lijkt mij.
@WJC ga sigarenbandjes of postzegels verzamelen a.u.b.

Amen

@ WJC: Dit is in principe een zwakstroomforum. Wees blij dat je een forum hebt waar zowel beginners als ervaren ratten elkaar vooruit helpen voor de meeste zinnige en onzinnige Electro-zaken. Toen wij destijds begonnen met elektronica (OC71 tijd: maar dat zegt je afgaande op je reacties als morrende PC nerd vermoedelijk niets) moest je letterlijk alles zelf opzoeken en nalezen in grauwe boekjes en tabellen waarvan de inkt aan je vingers plakte. En dat allemaal zonder de huidige communicatiemiddelen.
Het meeste werk gebeurt hier door vrijwilligers. Wees daar dankbaar voor en om je gal op programmeer details te spuwen bestaan andere sites. Niemand verplicht je het forum te volgen en als je er toch nut inziet maak er het beste van zoals het is zonder extra negatief te doen.

Hubie

Special Member

Kijk aan,hier komt het ware karakter van WJC naar boven.
Niveau nihil dus.

P.S @WJC In het Nederlands schrijven we elektronica dus niet electronica. ;-) en ga in godsnaam naar je huisarts.

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 17 mei 2016 06:37:35 (10%)

GJ_

Moderator

Op 17 mei 2016 02:30:40 schreef WJC: [...]Tsja, mijn opmerkzaamheid wordt helaas niet altijd gewaardeerd, vooral om dat ie inhoudelijk meestal toch correct is. En dat is voor een hoop mensen kennelijk te confronterend.

"te confronterend"....het gaat over een knopje zeg.

En het ventileren van je opmerkzaamheid mag best op een wat aangenamere toon.

Overigens lijkt iedereen in dit topic een beetje zuur te zijn.
Tot hier!

Lambiek

Special Member

Volgens mij heb je dat probleem (als het al een probleem mocht zijn) alleen maar als je inlogt, dan zie je het knopje "Zoeken" niet. Even een gewoonte van maken als je inlogt om dan het knopje "Forum" in te drukken en dan staat "Zoeken" er weer in. :) Ene, azijn kun je beter voor onkruid gebruiken. :+

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
GJ_

Moderator

Op 17 mei 2016 09:25:21 schreef Lambiek:
Volgens mij heb je dat probleem (als het al een probleem mocht zijn) alleen maar als je inlogt, dan zie je het knopje "Zoeken" niet.

Bij mij is hij altijd zichtbaar. Verder is het even wennen.

Dit topic is gesloten