Kijk aan,hier komt het ware karakter van WJC naar boven.
Niveau nihil dus.
P.S @WJC In het Nederlands schrijven we elektronica dus niet electronica.
en ga in godsnaam naar je huisarts.
[Bericht gewijzigd door Hubie op (10%)]
Op 17 mei 2016 02:30:40 schreef WJC: [...]Tsja, mijn opmerkzaamheid wordt helaas niet altijd gewaardeerd, vooral om dat ie inhoudelijk meestal toch correct is. En dat is voor een hoop mensen kennelijk te confronterend.
"te confronterend"....het gaat over een knopje zeg.
En het ventileren van je opmerkzaamheid mag best op een wat aangenamere toon.
Overigens lijkt iedereen in dit topic een beetje zuur te zijn.
Tot hier!
Volgens mij heb je dat probleem (als het al een probleem mocht zijn) alleen maar als je inlogt, dan zie je het knopje "Zoeken" niet. Even een gewoonte van maken als je inlogt om dan het knopje "Forum" in te drukken en dan staat "Zoeken" er weer in.
Ene, azijn kun je beter voor onkruid gebruiken. 
Op 17 mei 2016 09:25:21 schreef Lambiek:
Volgens mij heb je dat probleem (als het al een probleem mocht zijn) alleen maar als je inlogt, dan zie je het knopje "Zoeken" niet.
Bij mij is hij altijd zichtbaar. Verder is het even wennen.
Op 17 mei 2016 10:00:41 schreef GJ_:
Bij mij is hij altijd zichtbaar. Verder is het even wennen.
Ook als je net ingelogd bent?, dat zal dan een questie van een instelling zijn dan denk. Ik heb er geen probleem mee. 
Speciaal voor jou even uitgelogd, browser afgesloten, weer opgestart en ingelogd: gewoon zichtbaar. Dat zit 'm in de cookies, zolang je die van CO niet wist onthoud ie het gewoon.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
Mijn twee cent!
Regelmatig is bij mij de zoekfunctie niet zichtbaar...
En ja, dat vind ik knap onconfortable.
Ik vraag mij af waarom de zoekfunctie niet gewoon in de zwarte balk kan staan, altijd!
Knopje "Zoekmachine" naast b.v. het Item "Je gegevens" dat als laatste item in de zwarte menubalk staat.
En dat het dan niet uitmaakt, waar je je bevind op circuitsonline.net wel of niet ingelogt.
Nu is het vinden van de zoekknop net zo wispelturig als mijn vriendin *grin*
En nu maar afwachten wie mij gaat beschuldigen van bepaald gedrag, omdat ook ik vind, dat het beter kan...
Factuurtijd is het nu, doei...
Blackdog
Overigens betrap ik me er ook wel eens op dat ik een antwoord aan het typen ben , iets anders tussendoor doe (sorry ADD) en het vervolgens plaats waarbij er inmiddels al andere antwoorden geplaatst zijn.
PhPBB geeft in dat soort gevallen een melding "Er is reeds een antwoord gegeven, kijk of u uw bijdrage wil plaatsen of aanpassen" of iets van die strekking (doe het even uit mn hoofd).
Persoonlijk vind ik dat best wel een fijne optie.
Het plaatsen en er achter komen dat er al andere antwoorden gegeven zijn en je misschien je antwoord aan moet passen via de edit knop is wat omslachtiger maar de wereld vergaat er niet van.
Groeten, Bram
Op 17 mei 2016 10:41:16 schreef blackdog:
Ik vraag mij af waarom de zoekfunctie niet gewoon in de zwarte balk kan staan, altijd!
Knopje "Zoekmachine" naast b.v. het Item "Je gegevens" dat als laatste item in de zwarte menubalk staat.
"je gegevens" staat bij mij niet altijd in de zwarte balk ah, na een keer extra lezen begrijp ik het 
Een zoekveld in de balk is natuurlijk best handig, de zoekpagina is dan alleen voor het uitgebreide zoeken.
Op 17 mei 2016 10:41:16 schreef blackdog:
En nu maar afwachten wie mij gaat beschuldigen van bepaald gedrag, omdat ook ik vind, dat het beter kan...
Dat is niet wat er gebeurd is.
Het plaatsen en er achter komen dat er al andere antwoorden gegeven zijn en je misschien je antwoord aan moet passen via de edit knop is wat omslachtiger maar de wereld vergaat er niet van.
Nee, dat valt reuze mee.
Maar met Preview zie je niet alleen hoe je bericht eruit zal zien, maar ook of er inmiddels iets nieuws bijgekomen is wat er dan boven zal staan. Dus ik doe eigenlijk altijd eerst nog even Preview voordat ik Posten gebruik.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi GJ_ 
Ik bedoel niet direct een zoekveld in de balk, zoals een Google balkje in de browser.
Als ik op een knop zoekmachine druk, vind ik het handig dat ik direct in de uitgebreide zoekfunctie kom.
Mijn menig is dat dit uiteindelijk toch sneller is,
omdat je toch je zoeksleutel zo goed mogelijk wilt invoeren voor zinnige resultaten, ik hou er niet van tijd weg te gooien 
Maar beide mag van mij ook, een snel zoekbalkje en een knop direct achter "Je gegevens" dan ben ik dubbel blij!
Gegroet,
Bram
Op die manier. Bij mij is de "zoeken" knop al altijd zichtbaar omdat de tab "forum" altijd zichtbaar is. Het lijkt er meer op dat het een "probleem" is dat zich in de persoonlijke browserinstellingen zit dan in de site.
Ik ben even klaar met de discussie, ik moet hard aan het werk.
blackdog
Golden Member
Hi,
Dan nog even over de "Preview" functie...
Door mijn over het algemeen lange post met veel foto's (kost veel tijd) zijn er soms al opmerkingen als ik nog bezig ben iets te typen.
Nou, jammer dan, ik vind niet dat het een wedstrijdje is wat ik hier aan het typen ben 
Soms open ik, op een van de mijn andere monitoren, een extra browser om te kijken of er toevallig al iets anders binnen is gekomen op het betreffende topic, maar dit doe ik maar weinig.
De preview functie is voor mij meestal niet handig omdat ik standaard de plaatjes niet zie, die ik wel heb opgenomen in mijn posts.
En ik hou er van die plaatjes in eigen beheer te houden en ze staan dus lokaal op mijn webserver.
Ik moet eerst een VPN opbouwen, de Browser opnieuw opstarten om in de Preview functie de plaatjes te kunnen zien.
Kijk dat is pas lastig, maar gevolg van mijn eigen werkwijze 
Gegroet,
Bram
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Het lijkt er meer op dat het een "probleem" is dat zich in de persoonlijke browserinstellingen zit dan in de site.
Dat lijkt mij ook want bij mij is de knop "Zoeken" altijd in beeld, op welke manier ik ook door het forum browse.
blackdog
Golden Member
Hi,
Dat het bij sommige wel altijd zichtbaar is geloof ik direct.
Maar ik heb hier 4 verschillende browsers en daar is het bij allen wispelturig.
Als het zo wordt gedaan zoals ik het voorstel, kan iedereen van de zoekfunctie genieten, dit dan onafhankelijk van je browser en/of AV product.
Gegroet,
Blackdog
Om te zoeken pas ik gewoon de URL even aan. Werkt in alle browsers 
Nog nooit geweten dat er een zoek knop in het hoofdvenster zit, die knop zie ik ook niet, maar die heb ik ook niet nodig.
Is zoiets niks? (ongeacht alle overige commotie)
(ik heb even de update tracker class misbruikt, dus het pictogram is hetzelfde)
En dan uiteraard bij klikken op de zwarte balk verwijzen naar http://www.circuitsonline.net/forum/search .
En bij invoeren in het veld meteen zoeken
[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op (34%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 17 mei 2016 02:47:19 schreef WJC:
@Maarten, jammer dat je zaterdag niet aan kon haken op de Nationale gemalendag in de trip door Delfland met MvdK.Was erg leuk en onderhoudend, en zeer bevestigend in onderling en beschaafd respect naar overige forumdeelnemers .
Dat gaat hier nu een beetje scheef...
De gemalendag had me inderdaad wel leuk geleken, maar kwam qua planning helaas totaal niet uit 
Let wel dat beschaafdheid in tekst soms veel moeilijker overkomt dan in persoon, dat is zowel een kwestie van lezen als van schrijven. Vergeet dat nooit als je de bal bij de lezer legt. Gelukkig is de beschaving hier wel op het peil dat wat je aankaart ook daadwerkelijk wordt opgepakt en uitgeprobeerd. Denk eigenlijk dat je het niet snel beter krijgt dan dat.
Dat over de bal bij de ander leggen zou ik overigens ook tegen degenen willen zeggen die over sigarenbandjes beginnen. Voor dat soort dingen reserveren we hier de uitdrukking bloemschikken en die gebruiken we alleen tegen mensen die geen enkel teken van vakkennis tentoon spreiden. Als de toon verkeerd valt dan zeg je: kan het niet wat minder, of: kijk uit met de bal bij de ander leggen. Het helpt daarbij inderdaad als je je hebt overtuigd van de vakkennis of de goede bedoelingen van de ander - in persoon ontmoeten kan daarbij ook helpen maar hoeft niet eens altijd.
Op 17 mei 2016 10:46:10 schreef bprosman:
Overigens betrap ik me er ook wel eens op dat ik een antwoord aan het typen ben , iets anders tussendoor doe (sorry ADD) en het vervolgens plaats waarbij er inmiddels al andere antwoorden geplaatst zijn.PhPBB geeft in dat soort gevallen een melding "Er is reeds een antwoord gegeven, kijk of u uw bijdrage wil plaatsen of aanpassen" of iets van die strekking (doe het even uit mn hoofd).
Persoonlijk vind ik dat best wel een fijne optie.Het plaatsen en er achter komen dat er al andere antwoorden gegeven zijn en je misschien je antwoord aan moet passen via de edit knop is wat omslachtiger maar de wereld vergaat er niet van.
Ik denk dat het ongeveer lood om oud ijzer is. Dat hangt ook een beetje af van de schrijfstijl natuurlijk. Ik edit mijn berichten kort nadat ik ze geplaatst heb toch nog vrij vaak, ongeacht of dat is omdat er iemand anders wat geplaatst heeft of omdat ik niet helemaal tevreden was met wat ik schreef en dat zie je (ik) toch pas als het er staat.
Op 17 mei 2016 02:47:19 schreef WJC:
Dat gaat hier nu een beetje scheef...
Sinds jij op het forum bent??
Gemeen ben ik, hè. Ik kon het niet laten.
Op 17 mei 2016 02:30:40 schreef WJC:
[...]Tsja, mijn opmerkzaamheid wordt helaas niet altijd gewaardeerd, vooral om dat ie inhoudelijk meestal toch correct is. En dat is voor een hoop mensen kennelijk te confronterend.
Ik herken dat gevoel. Ook ik heb vaak briljante ideeën, maar mijn baas wil daar niet aan
.
Live sucks!
[Bericht gewijzigd door ohm pi op (49%)]
@WJC https://www.youtube.com/watch?v=uw7q4pdrQcA
En nu volgt er wss een slotje. 
O ik, dacht aan deze : https://youtu.be/DByDafyGzlY
Intussen is er wel een beetje een idee over hoe het zoeken anders zou kunnen.
En aangezien we nu niet meer verder komen dan wat gezellig off-topic gekeuvel kan er wel een slotje op.