Hallo
Ik ben al enkel dagen aan het uit proberen,Arduino met een bleutooth HC-06 printje te connecten.
Op de mac is het bekent dat het daar niet mee wil.
Dus nu op een Win 7 pc,aan het proberen.
Maar die ziet het HC-06 printje niet.
Dus waarschijnlijk mis ik een driver ,maar welke??
Ik heb een Archos tablet en daar staat Bleutooth HC-06 in gekoppeld.
Ik probeer dit voor elkaar te krijgen ,een ledje op pin D12 van arduino,aan en uit te zetten.
Word op deze links uit gelegd.
http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/setup-device-wifi.html

en
http://www.martyncurrey.com/turning-a-led-on-and-off-with-an-arduino-a…

iemand die weet hoe ik HC-06 detecteerbaar krijg in Win 7 en verder???
bedankt alvast

Als je met je tablet verbonden bent, dan is het vaak niet mogelijk om met een ander device te connecten. Al vaak mezelf voor de kop geslagen na 100x alles checken en toen bleek het dat te zijn. Zelf gebruik ik af en toe de HM-10. Weliswaar een goedkope kloon. Wat nuttig is om te weten, is dat de line-endings verschillen. Zo wil de originele HM-10 geen line-endings hebben, en willen mijn klonen NL+CR hebben (\n\r) of andersom. Ook zoiets waar ik honderden keren mee het zitten klooien.

Edit:
Gebruik je de SoftwareSerial lib?
Die is niet op alle punten even stabiel. Als je de Arduino example SoftwareSerial > SoftwareSerialExample opent (let even op het correct invoeren van de pinnen waar RX/TX van je HM-06 op zit) dan kun je via de Arduino Serial Monitor berichten ontvangen en versturen, via je HM-06 over BT. Met een simpele app daarvoor kun je dan met je tablet communiceren, altijd handig om te testen. Ik zit zelf op iOS dus ik weet zo 123 geen app voor Android, zou je even moeten zoeken.

Edit 2:
Hier al naar gekeken?
http://embeddedprogrammer.blogspot.nl/2012/07/windows-communicating-wi…

Zit zelf op Mac dus heb weinig verstand van Windows + BT.
Ik weet wel dat het ontiegelijk lastig is om op Mac te verbinden naar BT modules. Dit heeft te maken met wat voor "characteristics" je BT module uitzendt. Dat is ongeveer: "ik kan dit en ik ben hier voor". Desktop OS-en luisteren namelijk standaard maar naar een aantal dingen. Anders zou je namelijk een generieke applicatie moeten hebben die direct met de BT API spreekt, en dus alles herkent. Het lijkt een enorme chaos als je niet bekend bent met de BT specs.

Overigens, weet je zeker dat je Win7 PC BT ondersteunt?

[Bericht gewijzigd door tmdr op (26%)]

nou een vriend van me heeft zelfde setje dus arduino en HC-06
en daar werkt het wel met win 7
ik weet het zelf verder ook niet ,ik krijg het niet werkend dus.

Zit er rechts in je PC toolbar een Bluetooth icon?

Als je daar op klikt wat zie je dan?

pc toolbar in win 7 ???
ik weet niet wat je bedoeld????

het gaat er feitelijk om dat arduino die in win 7 draait ,dus arduino ziet HC-06 niet.
en Nee in de balk niks van BT te zien in win 7

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op (22%)]

Misschien een domme vraag Bertus, maar heeft je computer een bluetooth aan boord? Ik spreek uit eigen ervaring dat ik met bluetooth aan het sukkelen was terwijl ik pas later erachter kwam dat de laptop geen bluetooth had

Misschien staat je HC-06 verkeerd ingesteld

In de tweede link van je begin post zit een link: Arduino and HC-06 (ZS-040)
Daar staat hoe je met AT commando's de HC-06 in kan stellen.

Als er geen BT icon in de toolbar staat, zit er geen BT in de PC.
Maar dat is hier niet het probleem begrijp ik.

[Bericht gewijzigd door Piet_Knutselaar op (24%)]

nou de pc zelf heeft geen bleutooth,wat voor moet ik dan bestellen een dongel,usb ding,kaartje of wat????

het schijnt zo te wezen,dat de app van tablet moet connecten met HC-06 en verder niet met pc zelf

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op (32%)]

Ik had me destijds zoiets als deze gekocht in een warenhuis (colruyt) in de buurt wegens een gebrek aan een degelijke computerwinkel. Klein en fijn zodat ie nooit in de weg zit. Het werd meteen herkend toen ik het in een USB-slot stak. De prijs weet ik niet meer maar heb de indruk dat ze vrij goedkoop zijn geworden.

Waar heb je Bluetooth op je PC voor nodig ?
De link in je oorspronkelijke vraag gaat over een Android App , die een LED op een Arduino bestuurt via Bluetooth.
In dat artikel zie je dat de serial monitor van de Arduino IDE gebruikt wordt om de toestand van de LED weer te geven.
Dit gaat dus niet via Bluetooth !

bluetooth zoals ik in die linken gaf doet dat met die app het ledje aan en uit.
als alles werkt heb je de pc niet meer nodig en kan je arduino voeden met een batterij
en werkt het geheel met de bluetooth op die JHC-06
ja sorry hoor ik weet het ook niet anders uit te leggen.

Ja, dat klopt.
De PC heb je na het laden van de sketch ook niet meer nodig.
Die serial monitor wordt alleen maar gebruikt om of de commando's via de Android App goed ontvangen worden.
Dit gaat via het statement : boolean debug = true;
Als je dit verandert in boolean debug = false; , dan wordt er geen data meer naar de serial momitor gestuurd.
Maar ook zonder die verandering moet het programma gewoon werken, met of zonder serial monitor.

Werkt het sturen van die LED via de App eigenlijk wel ?

nee in de arduino op win 7 zie ik bij,hulpmiddelen/poort de HC-06 niet .
Dat is juist het probleem

Die HC-06 moet je ook NIET kunnen zien op de Windows PC !
De HC-06 is aangesloten op de Arduino.
Je maakt via Bluetooth verbinding tussen de Android App en het programma dat op de Arduino loopt.
De Windows PC heb je alleen maar nodig om via de Arduino IDE de sketch in de Arduino te laden.

Via de Android App moet je eerst verbinding maken met de HC-06 van de Arduino.
Wanneer er nog geen Bluetooth verbinding is knippert het Ledje op de HC-06 heel snel. Wanneer de verbinding tot stand is gekomen knippert het Ledje langzaam (even Aan en lang Uit).

ja klopt maar ik zit nu te zoeken naar de goeie arduino bluetooth controller.
Er zijn er zoveel.
en volgens de vriend ,moet ik deze control hebben ,maar vind hem zo niet in de play store????
http://www.martyncurrey.com/turning-a-led-on-and-off-with-an-arduino-a…

Die App vind je ook niet in de Playstore !
Die moet je downloaden via een link die in
http://www.martyncurrey.com/turning-a-led-on-and-off-with-an-arduino-a… staat.
Het probleem is misschien om die in je Android apparaat te krijgen.
Ik doe dat altijd via Dropbox, omdat die zowel op een PC als op een Android apparaat werkt. Als je in je Android apparaat op die App klikt, wordt die automatisch geïnstalleerd.
Maar je kan het natuurlijk ook via een SD kaart doen.

Als Bluetooth controller kan je zowel de HC-6 als HC-5 gebruiken.
De HC-5 kan zowel master als slave zijn en de HC-06 is alleen slave.

ik had op die link inderdaad gedownload op de tablet en die kwam in de download map van tablet.
maar unzip ik en dubbel klik op de ik dacht van apk bestan dan installeerd hij mit2 inventor,maar die ha ik al op de tablet staan.
run ik die mit2 adventer dan moet ik 6 cijferig code in voeren.
ik doe dat die code staat hier
http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/setup-device-wifi.html
dat qktpmz
doe ik dat en druk op de gele balk connect met code.gebeurt er verder niks.
en dat probeer ik al vele dagen zo maar wil dus niks.

In het uitgepakte bestand : Basic_arduinoBTcontrol(www.martyncurrey.com).zip
staan de bestanden Basic_arduinoBTcontrol.aia en Basic_arduinoBTcontrol.apk.
Je moet op het .apk bestand klikken en dan wordt de App geinstalleerd.
Waarschijnlijk heb jij op het .aia bestand geklikt, en dan wordt de MIT app inventor opgestart.
Ik heb het net even op m'n Asus tablet geprobeerd en de App wordt bij mij normaal geinstalleerd.

ja heb ik nu ook zo gedaan , en dan voer ik die code van 6 letters in.
en dan op de gele connect with code .
arduino staat aan en dus ook HC-06 printje.
maar er gebeurd niks

Dan heb je toch het verkeerde bestand aangeklikt.
Je moet het .apk bestand hebben !!

ja dat zeg ik dat heb ik zo gedaan hoor. :P

Dat begrijp ik dan niet ;)
Gooi dat .aia bestand dan eens helemaal weg en desnoods ook die app inventor zelf.
Op mijn Asus tablet heb ik die niet staan en bij mij wordt de .app normaal geïnstalleerd.
Als test heb ik via deze app verbinding gemaakt met een HC-05 en dat ging goed. Het Ledje op de HC-05 ging langzaam knipperen, dus de Bluetooth verbinding kwam tot stand.

ik had de de qr scanner en miti2 inventor beide verwijderd.
en toen enkel die apk ge installeerd.
hij installeerd de app,dat is het probleem niet.
maar als ik dan die code qktpmz invoer en op connect with code druk,gebeurd er dus verder niks.
Ja ik snap er ook niks van wat nu het probleem is.
Als ledje snel knippert is er geen verbinding.
Als ledje brand dan zou er verbinding zijn.

even melden dat ik het werkend heb.
HOERAAAAA
Dit gevolgd en werkt
http://www.instructables.com/id/Tutorial-Using-HC06-Bluetooth-to-Seria…

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op (18%)]