Ik heb een yamaha versterker waarvan de voor en eindversterker aan de achterkant zijn doorverbonden door middel van een plug waar tweemaal een tulp op zit.

Ik ben deze pluggen kwijt maar weet niet hoe je die pluggen noemt en kan ze dus niet bestellen.

Ik heb het nu verbonden met een tulp kabeltje maar wil het origineel met zo'n plug aansluiten

Dus hoe noem je zo'n doorverbind plug?

Een Bridge. Maar die heb ik nog nooit los te.koop gezien. Een kort kabeltje is toch ook prima.

Ik heb er denk ik nog wel een paar over, moet je me even mailen.

gadget_inc ik heb je een pm gestuurd

Hugo je hebt gelijk een kabeltje is prima, maar ik denk dat een bridge de kortste weg is en heb maaréén goede kabel en zo'n goedkoop aldi kabeltje wil ik er niet tussen hebben dat ga je horen in het laag.

Het verschil met een Aldi kabeltje ga je echt niet horen. Het verschil ga je zelfs niet meten tot een paar MHz. Het is audio, en geen HF.

Alleen audiofools kunnen dat horen ;-)

audiofools of audiofielen kunnen dingen horen die er niet zijn of niet meetbaar zijn.
Daar zijn tientallen topics over en dat ga ik niet verdedigen omdat ik dit ook onzin vindt kabeltjes van tientallen of zelfs honderden euro's
Ik heb voor heel weinig 2 kekkoh alpha op de kop getikt en deze optisch en elektronisch weer in nieuwstaat gebracht.
Daarna een oude Yamaha versterker DSP-A3090 hersteld voor een beter geluid.
En vind dat met een bridge netter en voor mijn gevoel (IS ONZIN WEET IK) meer af zoals het ooit bedoeld is en dan heb ik weer één goede interlink voor als ik iets anders wil aansluiten.

zo'n goedkoop aldi kabeltje wil ik er niet tussen hebben dat ga je horen in het laag.

Kun je even uitleggen waarom dat zo zou zijn?

Dat Aldi kabeltje ga je misschien wel horen door de gebrekkige afscherming ervan (50hz brom)

zo'n goedkoop aldi kabeltje wil ik er niet tussen hebben dat ga je horen in het laag.

Kun je even uitleggen waarom dat zo zou zijn?

Zoals eerder vermeld zijn hier genoeg topics over en ik mag ik aub kiezen voor een bridge ipv een aldi kabeltje als ik alleen maar denk dat dat beter is, ook al maakt dat bij andere mensen schijnbaar heel veel emoties los.

Een bridge is veel mooier en wordt ook niet zo'n stofnest.
Maar hadden die dingen ook nog wat standaard maten (lengtes)?

De meeste "bridges" die ik heb gezien waren niet meer dan twee metalen beugeltjes, niet eens afgeschermd, hoezo brom met en goedkoop kabeltje.
kun je niet zelf een kabeltje maken van 10 cm met tulpplugjes er aan?
Gr, Hans.

Zoals eerder vermeld zijn hier genoeg topics over en ik mag ik aub kiezen voor een bridge ipv een aldi kabeltje als ik alleen maar denk dat dat beter is, ook al maakt dat bij andere mensen schijnbaar heel veel emoties los.

Volgens mij kun je die beugeltjes buigen uit een stukje blank installatiedraad van 6mm2, of elk ander draad, dat de dikte heeft van de pen van een cinch (RCA) steker. Het materiaal voor de verbinding heeft geen enkele invloed op de klank.

patrick ik heb je een pm gestuurd.
En buzzy bedankt voor de tip ik heb een bridge gemaakt van 6mm installatie draad en dat werkt prima

Totdat het koper gaat oxideren...

Op 7 juni 2016 20:11:45 schreef toots:
patrick ik heb je een pm gestuurd.
En buzzy bedankt voor de tip ik heb een bridge gemaakt van 6mm installatie draad en dat werkt prima

En die heb ik een paar dagen geleden beantwoord :-)

beter aarddraad gebruiken die ook in badkamers wordt gebruikt. dat is stugge 6mm die vertind is, oxideert niet..

overigens hoe zit de massa van de interlinks? tussen aparte voor en eindbak zou coax kabel moeten zitten. een open verbinding vangt sneller storing op..

ach ja versterker 20 jaar oud en zal t.z.t. wel weer worden vervangen.
Zo blijf ik lekker hobbyen.
Daarnaast kan ik over een jaar of twee wel weer een nieuwe bridge maken.
In ieder geval ik ben nu een tevreden mens.

Een 20 jaar oude versterker met apple tv en ipad met spottify.
het analoge van vroeger (ok met spdif ingangen) met het gebruikersgemak van heden ten dagen.
Ik vind het een prima combinatie.

Kan ook nog altijd mijn sacd speler van zolder plukken om cd's die niet op spottify zijn te vinden toch nog af te spelen.

Maar dat is voor na de grote vakantie

testman
de originele bridge is echt een stuk gebogen metaal zonder afscherming volgens mij stuur je de eindversterker aan met een signaal van ongeveer 1 volt dus hoeft daarom niet afgeschermd te zijn. (storing heeft geen invloed
tov het signaal)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]