Onze Lavamat 74748 warmt niet meer op waardoor het was programma blijft hangen na 10 minuten, krijg geen error melding.
Koud was programma werkt wel.
Ik meet geen spanning op het verwarmingselement, draden van het verwarmings element lopen via de pressostaat die nog goed schakelt (ohm meter) als ik er in blaas.
Verder zijn de draden erg moeilijk te volgen. Heb wel de besturings pcb uitgebouwd, maar daar is niet veel aan te zien zo snel. Voor de zekerheid wel even de relais aangetipt met de soldeer bout.

Iemand een idee in welke richting te kijken? of een schema?

ntc in de kuip of verwarming relais gaar/ bekabeling naar kuip onderbroken..

Verwarmingsrelais is gewoon defect en dus vervangen. NTC is OK want machine wacht in tijd.

Vandaag eindelijk weer tijd gehad om verder te kijken.

Verwarmings relais op de print wordt niet bekrachtigd, komt geen spanning op de spoel te staan.
NTC meet 6K bij 20 graden, lijkt mij wel hoog. Wat zou dit moeten zijn?

Edit:
Nog even verder gemeten en het lijkt erop dat de transistor die het relais aanstuurt de geest heeft gegeven.
Tor heeft als opdruk WFs en dan kom ik uit op een BCR112.
Lijkt mij wel plausibele, pinout klopt en het was me ook al opgevallen dat er geen basis weerstand was, zit dus in de tor.

[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (44%)]

6 K bij 20 Gr is wel OK. Neem NTC in de hand en meet temp verloop. Zakt deze, is NTC wel OK. Maar gezien wachten machine klopt dat wel. Transistor kan defect zijn, maar niet gebruikelijk bij AEG.

Transistor vervangen en hij doet het weer.
Bedankt voor jullie hints en tips.