Op 21 augustus 2016 23:45:05 schreef staafken:
(...)
Wat me opgevallen is; als ik de bandkabel met de in en outs loskoppel is de 14V weg. Ik zou bijna vermoeden dat het probleem daarin zit; echter tot aan het mute circuit is alles ok.
Dit baart me wel nog een beetje zorgen. Mocht het puur een kapotte opamp zijn, zou je op de XLR uitgangen DC meten, ook als die bandkabel losgekoppeld is!
Ik denk een rotte voedings printspoor of via.
Even met de pieper de boel doorpiepen, kijk ook naar shorts naar massa.
[Bericht gewijzigd door nijhuisr op (47%)]
Nijhuisr, hier dacht ik ook eerst aan, echter alle voedingen zijn aanwezig. Ook de gnds blijken ok te zijn.
Ik probeer deze week al eens 1 opamp te vervangen, dan weet ik direct of we op het goede spoor zitten.
Ik blijf het nog steeds bizar vinden dat 5 van 6 kanalen raar doen, en dan nog toevallig 5 naast elkaar liggende.
De opamps zijn in bestelling, komen normaliter volgende week binnen.
Vandaag al één opamp losgesoldeerd.... Zal ook nog miserie worden. Al één soldeereilandje half naar de filistijnen.
Je moet wel desoldeer litze gebruiken, en dan de pootjes 1 voor 1 oplichten terwijl je het tin heet houdt.
Maar het zijn de opamps niet, je mist echt een massa oid.
Ik had de opamp gedesoldeerd doormiddel van de pootjeslosknippen en dan het tin wegzuigen, ging op zich prima, echter 1 eilandje zit niet 100% meer vast.
Ik dacht echt dat ik alle massa's gecontroleerd had, ik kan wel nog eens proberen om deze te overbruggen vanuit een central GND punt. Hiermee kan ik nog wel wat uitsluiten.
Ik heb de massa's gebypassed, geen verschil.
Voedingsspanningen had ik al uitgemeten.
Ic's zijn na een 10-tal minuten 43°
Vandaag de opamps binnengekregen. Ik heb er eentje opgesoldeerd, echter geen verschil. Werking is hetzelfde.
Hier ligt het dus niet aan.
Iemand nog ideeen? Vanwaar komt mijn dc spanning op de slechte uitgangen?
Weet je zeker dat de print geen contact maakt met de behuizing?
Zo kreeg ik een zachter signaal alleen via output 6.
De print ligt los, met een stuk plastic ertussen om te isoleren.
Ik moet beide kanten van de print kunnen meten.
Het probleem zit hem tussen de twee opamps, alles is ok tot aan de ingang van de 2de opamp (net na het mute circuit). Het mute circuit is het niet, dit werkt naar behoren.
Print ligt in de vuilnisbak, opgelost!
Mij lukte het niet om die opamps te wisselen zonder de eilandjes te vernachelen.
Nu op het gemakje uitkijken naar een andere processor.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Jammer, had het maar uitbesteed! Een paar opamps afsolderen is voor velen hier een kleine moeite.
Waren die paar eilandjes niet meer te patchen?
Uitbesteden was misschien een goede oplossing geweest, achteraf gezien. Het is eigenlijk ook niet in mij opgekomen om het hier te vragen. Ik moet bekennen dat voor mij de maat echt vol was met dit ding. Uren en uren lang heb ik zitten zoeken naar de oorzaak. Eigenlijk reeds van begin juni. Intussentijd de hele werkbank vol met scoop, frekwentiegenerator en alle andere rommel die ik ervoor nodig had. De opamps die ik nu wou vervangen zaten echt op een moeilijke plaats.... ik keek al uit naar de voldoening om het ding hersteld te hebben, en toen... mistte ik plots 4 van de 8 eilandjes.
De moed zakte me toen in de schoenen, en heb het ding weggeflikkerd (en dat mag je gerust letterlijk nemen)
Of die eilandjes nog te patchen waren weet ik niet. Feit is dat ik op de duur geen vertrouwen meer had met dit ding. Ik heb nog steeds geen verklaring voor het wegvallen van de schakelfet in de voeding. Dit moet samenhangen met het laatste probleem maar ik weet niet hoe of wat.
Ik heb nog steeds de vraag uitstaan via het officiele Behringer Service center om een andere i/o print te ontvangen.... echter nog steeds zonder nieuws (ook reeds van in juni )