Layout

Allereerst, leuke website en goed forum. Alleen, het ziet er allemaal heel erg 1997 uit.

Is het misschien een mogelijkheid om dat naar een beter niveau te brengen? Onder andere op mijn iPhone en IPad scaled te boel niet, en dat maakt het wel lastig lezen soms.

Arco

Special Member

't Gaat om de inhoud, niet om de verpakking... :)
En alsjeblieft niet zo'n smartfone-vriendelijke site met koeienletters ervan maken, waar nog maar 10 regels op een scherm gaan...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Je kunt de rechterbalk uitzetten op lage resoluties. Verder zou de boel prima moeten schalen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

tja,
Men gaat internetten op een 5" schermpje, en dan maar klagen dat alles te klein is... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
GJ_

Moderator

De kolombreedte netjes aanpassen doen veel browsers niet. Maar bijvoorbeeld Dolfin en Opera doen het uitstekend. Firefox dacht ik ook. Chrome en CO werkt niet goed samen op miniatuurschermpjes.

In 1997 bestond het web nog maar net een jaar of vier, dit ziet er toch wel iets gelikter uit dan de sites uit die tijd. De site is tussentijds een keer gemoderniseerd. Overigens zou ik het persoonlijk prima vinden als het allemaal wat meer "1997" zou zijn.

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Er gaat niets boven het lezen van de berichten op een lekker breed 24" beeldscherm :)

Wat ik overigens wel typisch vind is dat iemand z'n eerste bericht post en meteen een "voorstel tot aanpassing in eigen voordeel" doet.
Dat zou ik eerder verwachten van de gasten hier die al 10000 berichten op naam hebben staan (Lees: die voortdurend meedenken met het probleem van anderen).

TinusTech

Golden Member

Help! Asjeblieft niet aanpassen. Het forum is nu uitstekend leesbaar op een redelijk beeldscherm en op tablets. Goed overzichtelijk. Net een boek.
Die mobieltjessites met verschuivende panelen kunnen het alleen maar slechter maken.

pa3gws

Golden Member

Helemaal eens met @TinusTech
Niets aan veranderen de site is prima zo.
En wat is er beter aan het niveau van een aaifoon?

[Bericht gewijzigd door pa3gws op vrijdag 29 juli 2016 17:12:23 (27%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Thevel

Golden Member

Weinig veranderd sinds 2002, maar ik vind het prima zo.

Lambiek

Special Member

In mijn ogen is er helemaal niets mis met de website, prima zo. En het is al eerder gezegd, het gaat om de inhoud en die is in mijn ogen meer maar dan ook meer dan voldoende. Al ziet het eruit als 1950, als de bezoekers maar goed geholpen worden. Dat is voor mij het belangrijkste. En op de mobiel is het ook nog eens goed te lezen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Prima layout. Smartphones zijn lastig voor techneuten om hardware en software op te ontwikkelen, dus...

This is the world we know best, the world of madness
Willie W

Golden Member

Ik vind het zo ook prima, zit in de avonduren vaak op de iPad te lezen en dat werkt ook prima.
Echter in een topic met meerdere pagina's is het knopje om naar de vorige of volgende pagina te
gaan wat aan de kleine kant, maar dit kan ook aan mijn dikke vingers liggen.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 29 juli 2016 18:55:31 schreef Willie W:
Ik vind het zo ook prima, zit in de avonduren vaak op de iPad te lezen en dat werkt ook prima.
Echter in een topic met meerdere pagina's is het knopje om naar de vorige of volgende pagina te
gaan wat aan de kleine kant, maar dit kan ook aan mijn dikke vingers liggen.

Ik sluit mij hierbij aan, ik lees 95% van de tijd op de iPad of iPhone en alles is prima leesbaar, de knopjes zijn inderdaad wel wat aan de kleine kant ;)

Arco

Special Member

de knopjes zijn inderdaad wel wat aan de kleine kant

Nee, je schermpje... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waarom aanpassen ? Is prima zo.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat we met komkommertijd of schoolvakantie te maken hebben.

Een nieuweling die een kroeg binnen komt vallen en direct opmerkt waar de meubels moeten staan en hoe de verfjes en decoraties anders kunnen, is met grote kans een interieurdesigner zonder werk, of iemand die solliciteert (naar wat dan ook).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik vind de site zo ook prima.

Maar het valt me op dat de site van de Zonnewijzerkring (toch niet bepaald een club van IT-mensen) zich mooi aanpast aan de grootte van het scherm waarop je het leest. Zelfs op mijn ieniemienie-telefoon kan ik daarop lezen, terwijl je op de pc niets vreemds merkt.

Zo je bijvoorbeeld als je op de pc het window waarin je browser loopt verkleint, op een bepaald moment het menu verdwijnen, waarvoor in de plaats dan opeens een Menu-knop verschijnt. Leuk hoor.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
PE9SMS

Special Member

Ik lees CO voornamelijk met m'n telefoon met 5" (ofzoiets) scherm, en dat gaat fantastisch goed. Ik gebruik Opera die netjes de kolombreedte aanpast aan het zoomlevel.

This signature is intentionally left blank.

Deze website is gewoon uitstekend ontworpen. Ik vind fora die schalen op een mobiele browser onbruikbaar. Ik laad dan ook altijd de "normale" layout op m'n smartphone in potretstand.

Mijn website (zie onderaan deze post) is het zelfde opgezet als deze, en ik krijg af en toe complimenten over de overzichtelijkheid en leesbaarheid.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
maartenbakker

Golden Member

Nog los daarvan... Het is goed gebruik om het renderen van een site grotendeels door de client te laten doen. Aan de serverkant bepalen wat je denkt dat de client wil zien, kan tot op zekere hoogte heilzaam zijn maar is verder vooral een recept voor veel onderhoudswerk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Hier is CO prima te lezen op 22, 17, 10 en 4,5 inch scherm ;-)

Arco

Special Member

Het valt wel op dat steeds minder mensen een fatsoenlijke pc hebben... ;)
Alles moet op een smartphone die daar eigenlijk totaal ongeschikt voor is...

Enige wat wel soms ergerlijk is zijn de knopjes 1,2,3...laatste bij een multipage topic.
Je moet exact de kleine cijfertjes binnen de knop aanklikken, en daar zit je nog wel eens (vaak) naast...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Dan moet je eerst ff inzoomen en dan klikken tikken, en dan weer uitzoomen.

Geef mij m'n pc maar :)

Shock6805

Golden Member

Ik vind het ook prima zo. Zelfs op mijn 5.7" schermpje gaat het goed. Het is wat over en weer schuiven om op de knopjes te drukken, maar het is dan ook maar mijn telefoon. Als ik dan toch mag klagen, dan valt mij op dat het "tekstbalonnetje" dat onder een tread verschijnt bij een zoekopdracht, soms uit beeld schuift. Ik bedoel dus dat het niet op de juist plaats verschijnt, maar dat zou evengoed mijn browser kunnen zijn. :)

En zoals Michel hieronder zegt. Een laptop is veel beter geschikt wegens al de schema's en foto's enzo. ;)

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
evdweele

Overleden

Die belachelijke kleine schermpjes van aaifoons is nu precies de reden dat ik zo'n kreng niet wil hebben.
Het 27 inch scherm van mijn desktop pc kan er net mee door, het 17 inch scherm van de laptop vind ik al veel te klein.

Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je met een pc (of aaifoon) doet.
Kijk je alleen naar onbenullige Youtube filmpjes dan is een 2" scherm al groot genoeg :p
Voor het serieuze werk heb je toch echt meer ruimte nodig.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.