Op 31 augustus 2004 18:42:08 schreef wieltje:
[...]
Is dat 'werkelijke aantal' niet veel hoger omdat ip's dubbel gerekend worden als iemand vaker erop komt. Ik open Co over het algemeen keer of 5 op een dag.

Nee, het uniek aantal bezoekers zijn hoger. Waar jij het over hebt zijn pageviews... die zijn helemaal super hoog :)

Op 31 augustus 2004 18:43:56 schreef Alain:
[...]
Nee, het uniek aantal bezoekers zijn hoger. Waar jij het over hebt zijn pageviews... die zijn helemaal super hoog :)

Nou ben ik wel erg benieuwd wat dan die cijfers zijn. Hopen dat Jeroen ze hier wil posten.

ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar

btw, alain, hoe komt het dat nedstad niet klopt?

Hoeveel leden zijn er van de dag dat die nieuwsbrief erwas aangekomen?

ben namelijk best benieuwd hoeveel nieuwe mensen erzijn

Arne

De statistieken worden vannacht pas geupdate, dus hoeveel bezoekers er zijn geweest kan ik morgen pas zeggen.

Op 31 augustus 2004 20:14:06 schreef wieltje:
Btw, alain, hoe komt het dat nedstad niet klopt?

Omdat de Nedstat teller alleen op de frontpage staat telt ie niet alle bezoekers.

Op 31 augustus 2004 20:18:21 schreef arne:
Hoeveel leden zijn er van de dag dat die nieuwsbrief erwas aangekomen?

ben namelijk best benieuwd hoeveel nieuwe mensen erzijn

Vandaag hebben 48 mensen zich geregistreerd, normaal gesproken zijn dat er zo'n 15 per dag.

En Overig -> Site feedback

Op 31 augustus 2004 20:45:11 schreef Jeroen:
[...]
Vandaag hebben 48 mensen zich geregistreerd, normaal gesproken zijn dat er zo'n 15 per dag.

Toch nog een mooi aantal!

Arne

Nu in de vakantie(dus morgen gedaan) check ik CO laten we zeggen 20 keer per dag. Tijdens het school 1 of 2 keer. Ik ben laten we zeggen vandaag dus voor laten we zeggen 150 pageviews en 26 keer bezocht.

Op 31 augustus 2004 20:51:09 schreef Ives:
Nu in de vakantie(dus morgen gedaan) check ik CO laten we zeggen 20 keer per dag. Tijdens het school 1 of 2 keer. Ik ben laten we zeggen vandaag dus voor laten we zeggen 150 pageviews en 26 keer bezocht.

Ja, maar het lijkt me dat iedere "normale" co-er
dat doet...

Arne

Het aantal visits uit de statistieken van gister was 6494, terwijl dat normaalgesproken onder de 4000 ligt. Het aantal hits was 205710, en dat is normaal gesproken 110000-120000.

Nedstat geeft voor gister 3572 pageviews, en dat getal ligt normaal zo rond 1300.

Op 1 september 2004 11:59:49 schreef Jeroen:
Het aantal visits uit de statistieken van gister was 6494, terwijl dat normaalgesproken onder de 4000 ligt. Het aantal hits was 205710, en dat is normaal gesproken 110000-120000.

Nedstat geeft voor gister 3572 pageviews, en dat getal ligt normaal zo rond 1300.

of in 1 woord: co heeft een goeie server:+

Arne

Daarom lag ie vannacht uren plat waarschijnlijk.

Op 1 september 2004 21:10:03 schreef wipi:
Daarom lag ie vannacht uren plat waarschijnlijk.

zucht.... beginnen we weer? circuitsonline heeft NIET platgelegen vannacht.

21:11:57 up 25 days

volgens mij was de DNs wel een beetje de weg keijt, of what happened alain, want .net deed het niet, maar .nl wel, en ik was niet de enige die dit merkte, maar ja, heb even naar de prijzen van de hosting gekeken: jullie zijn idd best cheap ja en de service is iig goed (sorry, dat ik de vorige keer zo zueurde, mar dat rechten met mysql enzo vondt ik wel vaag :))

Bits zijn gewillig, Alain, nog gewilliger dan papier.

Er waren gisteren problemen met nameserver 2 (omstreeks 22.00 tot 23.00 uur savonds). Nameserver 1 neemt het dan inprincipe over (daarvoor zijn er ook altijd 2 of meer nameservers). Daarnaast blijven nameserver gegevens 24 uur in de dns cache al zouden beide nameservers down zijn. Ik kan me ook niet bedenken waarom het dan niet heeft gewerkt, en al helemaal niet waarom de .nl wel werkte en de .net niet, die maken immers gebruik van dezelfde nameservers en wijzen naar de zelfde 'virtual host' & ip....

Daarom lijkt het me echt een provider probleem aangezien klaarblijkelijk de dns bij sommige niet in orde was, de server zelf draaide prima (je zegt immers zelf dat de .nl wel werkte). De site heeft gewoon gewerkt in ieder geval via euronet, ik ben zelf namenlijk vannacht (omstreeks 2 uur) en vanmorgen om half 9 nog even wezen spieken naar dit draadje en heb niks gemerkt.

Ik had gisteren het zelfde probleem tot vandaag 13.00 uur.
Wel bereikbaar via het .nl domein niet via het .net domein.

Lijkt erop dat het probleem is ontstaan door een klein en kortstondig probleem met ns2. Dit zou nooit mogen zoals ik al uitleg met dnscache van 24 uur en redundante nameservers... Waarom dit probleem wel bij schijnbaar meerdere was... ik weet het niet. Vermoedelijk geen goede dns replicatie door 1 of meer providers, en het niet 24 uur cachen van nameserver gegevens.... verder kan ik het niet verklaren eigenlijk....

Dit is ook het eerste wat ik hoor, heb vandaag geen enkele melding gehad van andere klanten over hun .net domein. Mijn eerste vermoeden is dat iedereen die de .net niet kon bereiken dezelfde internet provider had of in ieder geval gebruik maakt van dezelfde nameservers (euronet en wanandoo maken bijvoorbeeld gebruik van dezelfde nameservers).

hmm wat ik gek vond: vanochtend kom ik wel op .net en niet op .nl

het is een beetje vreemd alain, maar jullie fixen het vast weer

Echt heeeeel vreemd. Waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden door problemen aan onze kant en niet goed functionerende dns servers van bepaalde providers ofzo...

Beter kan ik het niet verklaren :)

Alain, zijn het windoos servers? er gebeuren nl totaal ovnerklaarbare dingen (kan het ook zijn dat ik het geprogd heb :D, want bij mij gebuerd ook alles schijnbaar random)

Nee wees gerust, mooie Linux servertjes... ;)

hmm, vaag hoor:S
Ik kon vandaag ook ff niet op .net komen, maar wel op .nl. Echter, dit was alleen tussen 09.45 en 11.05.

Ook ik kon niet inloggen in CO.

Dat komt dus door Conrad, jullie werden plat gebombardeerd door de vele nieuwkomers!
De server kon het misschien niet aan.

Zelfs m'n website www.picbasic.nl vaart in het kielzog mee, want hoewel ook ik de statistieken van de gehele dag nog niet binnen heb, lag het aantal kijkers van afgelopen nacht al veel hoger dan normaal.:9~

ok dit topic ging over Conrad en CO niet over de onbereikbaarheid van de site(die misschien wel het gevolg was van een bombardement conrad-bezoekers:p)

ONTOPIC dus

[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]

Nou, hoe meer serieuse mensen zich aanmelden...
hoe betere en meerdere andwoorden je op je vraag krijgt.

dit is wel een goeie actie van het co-team;)

Arne