Ik heb van een kennis een oude koltec w6 weideklok gekregen. Kan iemand mij vertellen aan welke aansluiting de aarde moet en welke aan de draad?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Gr Rick

[Bericht gewijzigd door Rickh op (16%)]

als er niks bijstaat, maakt het niet uit. het ding is netgescheiden, dus wat je aan het hek hangt tov de grond zal hoogspanning geven..

is idd een oudje, nog een mechanische. ik heb eens een nog oudere koltec gemaakt gehad, die was net als deze maar dan met zwarte bakkeliet kast nog. daar zat het wieltje wat de vonk maakt vast, lager was nagenoeg versleten. men had er al vaker nieuwe contactpunten ingezet ook.

Thanks!!!! Ben benieuwd hoe de honden uit de buurt reageren als ze weer eens tegen mijn buxushaag pissen... ??

Ben ook wel benieuwd hoe degene reageert die aan de andere kant van het lijntje vastzit.

wurgketting en ketting met handvat, dat zal de eigenaar ook weten dat er spanning opstaat :P

blanke hekwerkdraad spannen door de struikjes heen en het groeit er vanzelf in..

overigens stinkt buxus altijd wel naar zeik, dat doet de plant toch al..

Dat is het probleem niet Testman, de buurthondjes zeiken continu tegen dezelfde plantjes aan waardoor er 2 kapot gaan

Zorg voor voor afstand tussen draad en buxus anders brand je je plantjes dood.Tevens zakt de spanning waardoor het effect 0 is.

beste
Kun je me ook zeggen bij de w6A welke condensatoren er op de print zitten?
het zijn er 3
Ik kan helaas de waarde er niet meer van zien
alvast bedankt
groetjes